Cisco 1721 , VPN3005 Concentrator! , EzVPN
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 04-08-03 10:38

Hej!

Jeg har en Cisco 1721 konfigureret ved brug af EzVPN til at koble op mod en
VPN concentrator 3005 (Remote Access, ikke LAN-TO-LAN).

Hvis jeg f.eks genstarter VPN-concentratoren og forbindelsen dermed ryger
ned - så kan der gå lang tid (30-60 minutter) før den kommer op igen. Kan
man konfigurere den til at "forsøge" at komme op med det samme! (som f.eks.
3002 hardware-klienten gør det?).

mvh
Niels Henrik

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 04-08-03 11:52

Hejsa

Du kan evt prøve at lege med kommandoen "crypto isakmp keepalive <secs>
<retries>" Dette får boksen til at sende "dead peer detection" pakker ud
imod 3005'eren.
Jeg kan dog ikke finde ud af om denne faktisk kan bruges i en EzVPN
konfig...Har aldrig selv prøvet det.

/Rubeck

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 05-08-03 13:53

> [...]
> imod 3005'eren.
> Jeg kan dog ikke finde ud af om denne faktisk kan bruges i en EzVPN

Hej Kim!

Det ser ud til at løse problemet. Tak for hjælpen

mvh
Niels Henrik

Fra : Kim Rubeck Jensen

Dato : 05-08-03 13:58