include txt fil
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 04-08-03 10:19

Hejsa..
Jeg har lige installeret apache http server localt og ville include et txt
document fra min hjemmeside som ligger på et webhotel.. Jeg har prøvet med
include "http://62.61.140.232/MBM 5 High Low Log.txt";
Men det kommer der ikke noget ud af..
Hva gør jeg galt..?
mvh kasper b.

Fra : Bjarne

Dato : 04-08-03 10:48

On Mon, 04 Aug 2003 11:18:41 +0200, Kasper B. Rasmussen wrote:

> [...]
> prøvet med include "http://62.61.140.232/MBM 5 High Low Log.txt";
> Men det kommer der ikke noget ud af.. Hva gør jeg galt..?

Det skyldes sikkert at du bruger mellemrum i dit filnavn, det er generelt
en uskik på internettet. Prøv at erstatte mellemrum med %20 i include
kaldet - eller endnu bedre, ændre filnavnet til noget andet.

--
/* Bjarne */

"Fate just isn't what it used to be!"
- Hobbes

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 04-08-03 11:44

> Det skyldes sikkert at du bruger mellemrum i dit filnavn, det er generelt
> en uskik på internettet.

Det er, efter min mening, en uskik uanset sammenhængen.

Morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-03 12:12

Morten Winkler Jørgensen skrev:

>Det er, efter min mening, en uskik uanset sammenhængen.

Dem der gør det, er selv ude om den ballade det giver. Hvis de
synes det er sjovt, er det jo ingen uskik.

Jeg holder mig til små, engelske bogstaver, understreg og cifre.
Så er jeg fri for at bekymre mig mere om den slags.

--
Bertel

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 04-08-03 17:55

> Det skyldes sikkert at du bruger mellemrum i dit filnavn, det er generelt
> en uskik på internettet. Prøv at erstatte mellemrum med %20 i include
> kaldet - eller endnu bedre, ændre filnavnet til noget andet.

Okay.. prøver lige med %20.. Men ville det være nemmere med fopen..? Og
hvordan fungerer det..?

Fra : Bjarne

Dato : 04-08-03 18:25

On Mon, 04 Aug 2003 18:55:11 +0200, Kasper B. Rasmussen wrote:

> Okay.. prøver lige med %20.. Men ville det være nemmere med fopen..? Og
> hvordan fungerer det..?

Det er meget nemmere med include(), det kræver kun ét
funktionskald. fopen() åbner en fil, hvorefter du skal bruge en anden
funktion, f.eks. fgets() til at læse fra den.

Du kan læse mere på
http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php
http://dk.php.net/manual/en/function.fgets.php

....men jeg vil nok anbefale at du bruger include() til dit formål.

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 04-08-03 19:02

> ...men jeg vil nok anbefale at du bruger include() til dit formål.

Nu har jeg prvet med %20 som mellemrum..
include "http://62.61.140.232/MBM%205%20High%20Low%20Log.txt";

Men der sker stadig ingenting.. Mangler jeg at gøre noget j før den kan
komme ind på http://62.61.140.232/ ...?

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 04-08-03 12:50

"Kasper B. Rasmussen" <mail@kbirk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> document fra min hjemmeside som ligger på et webhotel.. Jeg har prøvet med

Er det overhovedet "lovligt" i php at lave includes til en URL? Skal man
ikke benytte fopen eller lign. istedet ?

Fra : martinussen

Dato : 04-08-03 13:01

> Er det overhovedet "lovligt" i php at lave includes til en URL? Skal
man
> ikke benytte fopen eller lign. istedet ?
Sådan har jeg også forstået det.. Man kan ikke inkludere fra andre
servere.. Det vil jeg også sige..

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-08-03 15:04

Rasmus Christian Kaae skrev:

> Er det overhovedet "lovligt" i php at lave includes til en URL? Skal man
> ikke benytte fopen eller lign. istedet ?

Ja og nej

Som jeg tyder:
http://www.dk.php.net/manual/en/function.include.php
Er det som stanard aktiveret at man godt kan... men det kan slås fra... det
kunne jo også være problemet her...

citat fra linket ovenfor:
------------------------------------
If "URL fopen wrappers" are enabled in PHP (which they are in the default
configuration), you can specify the file to be included using an URL (via
HTTP or other supported wrapper - see Appendix I for a list of protocols)
instead of a local pathname.
Mvh. Peter.
___________________________________
www.SepstrupNET.dk & www.PHP-FAQ.dk

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 04-08-03 19:23

Nu har jeg prøvet at lave dette..

<?
if (include "http://62.61.140.232/MBM 5 High Low Log.txt"){
echo "Include ok";
}else{
echo "Include NOT ok";
}
echo "<p>";
if ($handle = fopen ("http://62.61.140.232/MBM 5 High Low Log.txt", "r")){
echo "fopen ok";
while (!feof ($handle)) {
$buffer = fgets($handle, 4096);
echo $buffer;
}
fclose ($handle);
}else{
echo "fopen NOT ok";
}
?>

Og det giver dette resulatat,

Include NOT ok
fopen NOT ok

Hva sker der..? Det er som om jeg slet ikke har adgang der til..

Fra : Bjarne

Dato : 04-08-03 19:51

On Mon, 04 Aug 2003 20:23:02 +0200, Kasper B. Rasmussen wrote:

> Nu har jeg prøvet at lave dette..

[SNIP kode]

> Og det giver dette resulatat,
>
> Include NOT ok
> fopen NOT ok
>
> Hva sker der..? Det er som om jeg slet ikke har adgang der til..

Jeg har eksperimenteret lidt, og jeg kan uden problemer inkludere
filen fra din webserver, både med include() og fopen(). Det kunne tyde
på at dit webhotel ikke tillader den slags. Prøv at kigge i phpinfo()
efter linien allow_url_fopen.

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 04-08-03 20:17

> [...]
> filen fra din webserver, både med include() og fopen(). Det kunne tyde
> på at dit webhotel ikke tillader den slags. Prøv at kigge i phpinfo()
Tak for hjælpen.. Har fået det til at virke med fopen().. men dog ikke med
include.. men jeg skal bruge data'en til at regne på er vil derfor gerne
kunne smide det ind i nogle variabler..så beholder den løsning jeg har nu..

Fra : Bjarne

Dato : 04-08-03 13:11

Man kan godt include en URL direkte. Ifølge http://dk.php.net/include/:

"If 'URL fopen wrappers' are enabled in PHP (which they are in the
default configuration), you can specify the file to be included using
an URL"

Så jo, det må man godt