Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SM kort med fejl
Fra : Erik Aalund

Dato : 04-08-03 09:08

Hej,

Jeg har et SmartMedia kort til mit Olympus som kameraet ikke kan læse.
Er der en metode til at få kortet formateret således at jeg evt. kan få det
til at fungerer igen?
Når jeg sætter kortet i kortlæseren på computeren for jeg en besked om at
kortet skal formateres - det samme er gældende når kortet sættes i kameraet.
Men efter en formatering fungerer det stadig ikke.

Hilsen
Erik
Esbjerg

Fra : Thomas Corell

Dato : 04-08-03 10:30

Erik Aalund wrote:
> [...]
> Er der en metode til at få kortet formateret således at jeg evt. kan få det

Alle de Olympus digi-kamera'er jeg har haft i hænderne, har haft en
"formater kort" funktion.

--
Don't waste space

Fra : Erik Aalund

Dato : 04-08-03 13:37

> Alle de Olympus digi-kamera'er jeg har haft i hænderne, har haft en
> "formater kort" funktion.

- ja og som jeg skrev tidl. så formaterede kameraet også kortet - men det
fungerer blot stadig ikke. Det er samme er gældende når PC'eren formaterer
kortet!

Fra : Felix

Dato : 04-08-03 11:05

On Mon, 4 Aug 2003 10:07:45 +0200, Erik Aalund wrote:

>Jeg har et SmartMedia kort til mit Olympus som kameraet ikke kan læse.

Hvilken model er kameraet?

>Når jeg sætter kortet i kortlæseren på computeren for jeg en besked om at
>kortet skal formateres - det samme er gældende når kortet sættes i kameraet.
>Men efter en formatering fungerer det stadig ikke.

Computeren vil formatere kortet med FAT16, som ikke kan bruges af
kameraet, da dett kun bruger FAT12- formattering.

Du skal altså bruge kameraet til at formattere kortet med.
Du kan finde din manual her:
<http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/manuals.cfm>

Fra : Erik Aalund

Dato : 04-08-03 13:38

> Hvilken model er kameraet?

Oly UZ2100

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-08-03 12:44

"Erik Aalund" skrev
> [...]
kameraet.
> Men efter en formatering fungerer det stadig ikke.

Hvis du har formatteret kortet i kortlæseren og ikke
har brugt "skub ud" når du tager kortet ud, kan
filstrukturen være beskadiget på en sådan måde
at kortet efterfølgende heller ikke kan formatteres
i kameraet.
Prøv at formattere kortet i kortlæseren igen.
Højreklik på kortlæseren i "denne computer", vælg
"skub ud" når formatteringen er fuldført.
Nu burde kameraet kunne formattere kortet igen.
Brug altid "skub ud" inden du tager kortet ud af læseren.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Felix

Dato : 04-08-03 14:48

On Mon, 4 Aug 2003 10:07:45 +0200, Erik Aalund wrote:

>Men efter en formatering fungerer det stadig ikke.

I yderste nød, kan du måske få hjælp her
<http://www.digit-life.com/articles/smcrestore/>
<http://www.geocities.com/roberthaus/pan/>

Fra : kim@kamerahuset.dk

Dato : 04-08-03 22:04

Hej Erik

Det lyder ikke som om du for det kort til at virke igen.
Smartmedia kortne er desværre ikke de mest stabile i verden. Jeg
har prøvet at rede mange igennem tiden, og den fejl du taler om
kender jeg desværre også udmærked.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-08-03 23:48

"Erik Aalund" <aalund@esenet.dk> wrote in message
> [...]
kameraet.
> Men efter en formatering fungerer det stadig ikke.

Her kan Google være din ven igen. Søg efter "Dreaming of Brazil". Dette er
egentligt et program til Rio MP3-afspilleren, men flere har haft held med at
redde SM-kort via programmets faciliteter.
Gratis download.

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Erik Aalund

Dato : 05-08-03 09:42

"> >
> [...]
at
> redde SM-kort via programmets faciliteter.

Det program fandt jeg - og installeret er det også blevet - men jeg kan ikke
få det til at fungere - altså programmet! Der er et program der hedder
SmartMedia Utility - og det starter fint men jeg kan ikke rigtig finde ud af
hvordan det fungerer.

Vh
Erik