Cobb grill
Fra : Per J

Dato : 03-08-03 20:51

Er der nogen der har stiftet bekendskab med en Cobb grill.

Umiddelbart ser den smart ud, men er den nu også det?
Jeg kunne godt tænke mig, at der var en hank, så den var til at "hanke op i"
istedet for at skulle bære den under armen samt at flamme/kul del var
adskilt fra væske-/fedtrende, så man kunne hælde sky m.m fra uden at skulle
have kullene med.

Er der et forum for Cobb Grillen foruden Grill Larsens eget?

Per Jørgensen
Besøg:
www.korsoersejlklub.dk

Fra : "Troels Hansen

Dato : 03-08-03 21:05

Per J wrote:
> Er der nogen der har stiftet bekendskab med en Cobb grill.
>
> Umiddelbart ser den smart ud, men er den nu også det?

Den er ret smart. Dog ikke hvis du regner med at stege din 1½kg oksesteg
i den, som du gør i din kuglegrille derhjemme.

> Jeg kunne godt tænke mig, at der var en hank, så den var til at "hanke op i"
> istedet for at skulle bære den under armen

Den kommer da i en taske (eller den købes løst?)....
> samt at flamme/kul del var
> adskilt fra væske-/fedtrende, så man kunne hælde sky m.m fra uden at skulle
> have kullene med.

Der drypper ikke fedt ned i kullene. Den fedtrende der er leder fedten
ned i bunden af grillen, ved siden af kullene. Man kan dog ikke tage
kullene op, og hælde fedten fra, mens grillen er i brug (men det er der
heller ikke brug fra)

mvh Troels

Fra : Per J

Dato : 03-08-03 21:13

I meddelse: bgjpmc$733$1@sunsite.dk.
Skriver Troels Hansen <4895> via sin e-mail <4895>:

> Per J wrote:
>
> Den er ret smart. Dog ikke hvis du regner med at stege din 1½kg
> oksesteg
> i den, som du gør i din kuglegrille derhjemme.

Jeg er mest på vandet i min fritid, så jeg har ikke villet investerer i en
Weber(kopi) hjemme.
Alternativt til Cobb, har jeg også kigget lidt på en firkantet Weber. Fås i
Føtex eller Bilka til ca 6-700 kr, men er vel meget sværer at rengøre efter
brug.

> Den kommer da i en taske (eller den købes løst?)....

Det jeg lurede på, var at man efter brug i land, stillede den ned i dingien
og padlede ud til båden og brugte den resterende varme under cookpittet
teltet.

> [...]
> ned i bunden af grillen, ved siden af kullene. Man kan dog ikke tage
> kullene op, og hælde fedten fra, mens grillen er i brug (men det er

Det kunne godt være at der skulle laves en smule rødvins sovs inden kullene
var brændt ud d

Per Jørgensen
Besøg:
www.korsoersejlklub.dk

Fra : Hans Olsen

Dato : 03-08-03 21:28

Hej
"Per J" <per.k.joergensen.fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har stiftet bekendskab med en Cobb grill.
Jeg har brugt min på rejsen til Norkap og hjem igen, 3 uger, dejlig nem at
rengøre.
Tager lidt lang tid, grillede en flank steek rullet sammen som en
rullepølse, med diverse indhold knap en time, så var den ok.
Jeg lavede 4 "pakker" med lidt blandet grønsager, de kunne lige proppes ned
i fordybningen
nederst i grillen, og lod være med at lukke for staniolen
øverste, således havde vi en dejlig sky til kartoflerne.
Jeg vil ikke sige det er en super grill - men utrolig nem og handy til 2 - 4
personer.
MVH
Hans Olsen.