Bange hund
Fra : Anne Juul Christophe~

Dato : 03-08-03 20:17

Hej,

Vores store (og normalt) modige dalmatiner hanhund på 4 år har fået stød på
vores nyopsatte el-hegn (som holder vores geder inde).
Han fik stød i går aftes - og er stadig - her til aften meget bange og vil
faktisk ikke ud.
Han er sød og venlig og logre - men beder jeg ham om at går ud ligger han
sig på ryggen... Min mand kan godt lokke ham med ud - men så snart hunden
ser
muligheden løber han ind og gemmer sig i vores datters seng...
Er der nogen af jer der har erfaringer med hvornår en hund kommer over sådan
et chok?
Eller gode ideer til hvad vi kan gøre...
Jeg har prøvet at lokke ham med godbidder...
MVH Anne

Fra : Carina

Dato : 03-08-03 21:11

> Eller gode ideer til hvad vi kan gøre...
> Jeg har prøvet at lokke ham med godbidder...

Har han ikke en rigtig god hundelegekammerat, som han kan lege med derude?
måske kunne det lokke ham ud i haven og få ham til at glemme den grimme
oplevelse.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Anne Juul Christophe~

Dato : 04-08-03 05:40

Hej Carina

Det var en god ide - men vi har ialt tre hunde - og han er ret ligeglad med
at de to andre løber ud... (stadig her til morgen
MVH Anne

Fra : Jytte

Dato : 04-08-03 12:57

"Anne Juul Christophersen" <annejuul@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> at de to andre løber ud... (stadig her til morgen

Hej Anne.

Nu ved jeg ikke om han er trænet i lydighed. men det kunne være en god ide
at gå lidt lineføring med ham, skift retning og lade ham gå på plads. En
mild "stroppetur", det kan måske overbevise ham om at du har styr på det, og
han kan have tillid til dig. Hvis han slet ikke vil ud må du starte inde og
få ud under kommando.
Men en kedelig situation er det.

Hilsen
Jytte

Fra : Snavox

Dato : 05-08-03 12:20

Hejsa.

> Er der nogen af jer der har erfaringer med hvornår en hund kommer over
sådan et chok?

Hunden tror sandsynligvis, at det er jer, der har villet straffe ham. Det er
også sket for mig ved en fårefold, hvor vores tæve panisk stak afsted efter
at have været i kontakt med hegnet.

Jeg ville bare lade ham være, snakke venligt med ham og så lade ham bestemme
selv, hvornår han vil ud. Evt. køre til et andet sted og så gå en god tur
med masser af leg.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Anne Juul Christophe~

Dato : 05-08-03 14:37

Hej,
Ja - tiden læger alle sår
Vores hund er begyndt at vove sig ud igen - dog stadig tøvende - men jeg er
helt sikker på at han nok skal blive sig selv igen.
Tak for de gode råd ;)
MVH
Anne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 09:41

> [...]

> et chok?
> Eller gode ideer til hvad vi kan gøre...
> Jeg har prøvet at lokke ham med godbidder...

Hej Anne

Hvis i har lært hunden, en eller anden kommando for at passe på / være
forsigtig, eller ikke røre. Så tag hunden med ud til hegnet, og fortæl den.
at dette er off limit, og det gør ondt at røre det. Hvis hunden er vant til
gederne, og gederne er vant til ham, så lav en trappe eller to, så hunden
kan komme indenfor hegnet og ud igen, uden at komme i konflikt med hegnet.
Det kan være, at et par rør der passer til at hunden kan mave sig igennem er
bedre, nogle geder er jo helt sublime klatrere, men de er vist ikke så gode
til at mave sig afsted .

M.V.H.....Benny..