Siemens S55 update v. 16
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-08-03 14:23

Hej

Så er software version 16 til Siemens S55, online til selvopdatering.
(7,4 MB) - Den findes på nedenstående link:

http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Files/Specials/hq/s55_s57_upgrade/download_s55.html

Husk du skal ha' et datakabel for at kunne opdatere.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Carsten

Dato : 04-08-03 20:24

Hvor finder man lige sådan et kabel ? På www.my-siemens.com er kun omtalt et
kabel til S45 etc http://makeashorterlink.com/?J27013183

Har problemer med opdatering af telefonbog via BlueTooth-link. Siemens
Datasuite "crasher" ofte (Er vers. 1.0.0.53 på Windows 2000 Pro SP4)

Carsten

Fra : JMo.

Dato : 04-08-03 20:33

"Carsten" <caweFJERN@DETTEtraceroute.dk> wrote in

> Hvor finder man lige sådan et kabel ? På www.my-siemens.com er kun
> omtalt et kabel til S45 etc http://makeashorterlink.com/?J27013183

Huh? Der er da link til dem fra den side?!?

http://shor.ter.dk/277590102

og

http://shor.ter.dk/795654177

Fra : MaRk

Dato : 05-08-03 19:50

> Hvor finder man lige sådan et kabel ?

Køb kabel hos www.mobil-kabler.dk
købte det til c55, fungere perfekt med min s55....

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-08-03 11:15

On Sun, 03 Aug 2003 15:22:46 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeed@melby-online.dk> wrote:

>Så er software version 16 til Siemens S55, online til selvopdatering.

Hvordan får man sådanne informationer?

>(7,4 MB) - Den findes på nedenstående link:
>
>http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Files/Specials/hq/s55_s57_upgrade/download_s55.html
>
>Husk du skal ha' et datakabel for at kunne opdatere.

Jeg har et USB-kabel, og ser denne info:

"Be sure to use COM1 or COM2. If using the USB Data cable,
be sure to map the port to COM1 or COM2."

Hvordan mapper man?

/Knud

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 10-08-03 16:27

Hje Knud

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:

>Hvordan får man sådanne informationer?

I mit tilfælde så abonnerer jeg på et nyhedsbrev fra Siemens info. og
besøger jævnligt siden: www.siemens-info.de Som ikke er nogen
officiel Siemens side, man noget der drives af Siemens interesserede.

>Jeg har et USB-kabel, og ser denne info:

>"Be sure to use COM1 or COM2. If using the USB Data cable,
>be sure to map the port to COM1 or COM2."

>Hvordan mapper man?

Ja, der må jeg blive dig svar skyldig, jeg bruger et kabel til Com1
porten, men, det er der nok andre hér der kan svare på.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Swede

Dato : 12-08-03 20:48

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, der må jeg blive dig svar skyldig, jeg bruger et kabel til Com1
> porten, men, det er der nok andre hér der kan svare på.

Hej.
jeg har også et USB-datakabel, og det der skal til er lidt indviklet.
Men her er en løsning til Win XP.
Vælg "Start - kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse - system"
Nu kommer "egenskaber for system" frem.
Vælg fanebladet "Hardware" og så Enhedshåndterin"
Dobeltklik på "porte (Com & LPT)"
Dobbeltklik på COM1 eller COM2
Vælg fanebladet "Portindstillinger" og så knappen "Avanceret"
Nu kan du vælge COM-portnumeret nede for neden, ændre det til et eller andet
andet end COM1/COM2.

Så er det bare "OK" tibage til "Enhedshåndteringen"

Nu kan du så bare ændre COM-port numret for dit USB-data kabel til COM1/COM2
på samme måde.

Og VUPTI!!! så kan din telefon opdateres..

Du kan senere bare ændre det tilbage hvis du f.eks har en gamepad eller
lignende der tilfældigtvis bruger den pågældende port.

Mvh
Niels

Fra : Knud Berggreen

Dato : 13-08-03 23:00

On Tue, 12 Aug 2003 21:47:33 +0200, "Swede"
<shagger73@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Vælg fanebladet "Portindstillinger" og så knappen "Avanceret"
>Nu kan du vælge COM-portnumeret nede for neden, ændre det til et eller andet

Det var lige de rigtige stikord....

Jeg fandt jo ud af at mit Siemens USB var registreret to
gange, både på COM2 og på COM16. Men det på COM2 kunne
putteren ikke finde.
Slettede først COM16, men da jeg proppede den i igen
begyndte den at installere - og selvfølgelig igen på COM16.
Jeg slettede så COM2 og omdøbte derefter COM16 til COM2 og
det ser ud til at lykkes. Nu er det bare blevet lidt sent,
så opdateringen må vente til i morgen.

Tak for hjælpen

/Knud

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-08-03 21:11

On Wed, 13 Aug 2003 23:59:55 +0200, Knud Berggreen
> [...]

>Jeg slettede så COM2 og omdøbte derefter COM16 til COM2 og
>det ser ud til at lykkes. Nu er det bare blevet lidt sent,

Og så gik opdateringen fint igennem så i stedet for version
5 kører jeg nu med version 16

/Knud

Fra : Swede

Dato : 14-08-03 21:54

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Og så gik opdateringen fint igennem så i stedet for version
> 5 kører jeg nu med version 16
>
> /Knud

Godt at man kan hjælpe hinanden, ik'

Mvh