Vcore til AMD 2600+ (333fsb)
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 03-08-03 13:12

Mit Asus A7N8X deluxe giver CPU´en en Vcore på 1.8 - Den bliver hurtigt over
55 grader - Kan ikke sætte det ned men derimod kun på

Er det en fejl, eller skal denne CPU køres ved så meget spænding ???

---
MBJ

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-03 13:41

Morten Bo Jensen wrote:
> Mit Asus A7N8X deluxe giver CPU´en en Vcore på 1.8 - Den bliver
> hurtigt over 55 grader - Kan ikke sætte det ned men derimod kun på

Skidt... Jeg havde et Asus A7V8X-X og en AMD Athlon XP 2400+, og samme
problem. Det kan ikke justeres. Jeg havde mit bundkort og CPU til test hos
SHG.dk og ingen fejl blev fundet. Jeg fik ikke løst problemet før jeg købte
et Abit NF7. Men det kører også bare. Jeg havde måde fat i AMD og Asus, men
ingen kunne hjælpe...

> Er det en fejl, eller skal denne CPU køres ved så meget spænding ???

Det er en fejl. Ifølge:
http://www.amd.com/gb-uk/assets/content_type/DownloadableAssets/Electrical_Specification_Rev06_ENG.pdf

Skal din CPU køre 1.65V, præcis som min gør nu...

--
Martin K

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 03-08-03 14:38

Øv øv øv - Overvejer at købe en Barton snart - Vil den så have samme problem
i dette bundkort, eller ligger fejlen i CPU´en ???

Vil samme CPU køre bedre i et andet bundkort ???

Tror du/I at CPU´en tager skade ???

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-03 17:00

Morten Bo Jensen wrote:
> Øv øv øv - Overvejer at købe en Barton snart - Vil den så have samme
> problem
> i dette bundkort, eller ligger fejlen i CPU´en ???

Ved det ikke - prøvede kun med min XP2400+.

> Vil samme CPU køre bedre i et andet bundkort ???

Tja... det gjorde min. Det spøjse er at den standard stadig selv vil køre
med 1.80V, men på mit nuværende Abit NF7 kan man selv justere den.

> Tror du/I at CPU´en tager skade ???

Nej... Som jeg fik at vide af SHG.dk support. Enten virker CPU'en eller også
gør den ikke...

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 16:41

>Mit Asus A7N8X deluxe giver CPU´en en Vcore på 1.8 - Den bliver hurtigt over
>55 grader - Kan ikke sætte det ned men derimod kun på
Mit a7n8x-de. kører min xp2600 ved 1,696v(Asusprobe), så det kan lade sig
gøre. Men den er heller ikke OC.
31° på mobo og 48° på cpu med ClacialTech Silent Breeze 462.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 03-08-03 16:47

> Mit a7n8x-de. kører min xp2600 ved 1,696v(Asusprobe), så det kan lade sig
> gøre. Men den er heller ikke OC.
> 31° på mobo og 48° på cpu med ClacialTech Silent Breeze 462.

Jamen, mit problem er at jeg ikke kan sætte Vcore lavere end de 1.8

Min CPU er en 2600+ ved 333 på FSB - Den er ikke overclocket, og køre ved
12.5 X 166 = 2075mhz

Den bliver som sagt let 55 grader, men er for så vidt stabil nok - Også når
den når 61 grader - Synes dog at det er lige lovlig varmt !!

---
MBJ

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-03 16:58

Morten Bo Jensen wrote:
> Jamen, mit problem er at jeg ikke kan sætte Vcore lavere end de 1.8

Præcis. Muligheden er slet ikke i bios. Kører du forresten med nyeste BIOS?
Måske er det rettet i een af beta-versionerne...

> Min CPU er en 2600+ ved 333 på FSB - Den er ikke overclocket, og køre
> ved 12.5 X 166 = 2075mhz

Min XP 2400+ kørte ved 15x133 = 2000 MHz. Den var ikke helt stabil på trods
af at Asus Probe lovede temperaturer på 55-60 grader. Så man i BIOS var den
nærmere 75 grader! Den gik flere gange ned pga. varme.

> Den bliver som sagt let 55 grader, men er for så vidt stabil nok -
> Også når den når 61 grader - Synes dog at det er lige lovlig varmt !!

Du kan ikke stole på Asus Probe. Hvad er din temperatur i BIOS?

--
Martin K

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 03-08-03 17:12

> Præcis. Muligheden er slet ikke i bios. Kører du forresten med nyeste
> BIOS? Måske er det rettet i een af beta-versionerne...

Har netop opdateret til version 1004 uden virkning... Mit board er iøvrigt
version 1.06

> Du kan ikke stole på Asus Probe. Hvad er din temperatur i BIOS?

Har grund til at tro at jeg godt kan stole på Asus probe - Den har hver gang
jeg har set efter vist samme grad i bios, så...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-03 17:33

Morten Bo Jensen wrote:
> Har grund til at tro at jeg godt kan stole på Asus probe - Den har
> hver gang jeg har set efter vist samme grad i bios, så...

OK - det gjorde den bare ikke på mit board

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 18:32

>OK - det gjorde den bare ikke på mit board
Heller ikke på mit, der var bios ca. 8° varmere end proben.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 18:42

>Jamen, mit problem er at jeg ikke kan sætte Vcore lavere end de 1.8
Hmm, jeg har lige rebootet, og kunne se at jeg kunne sætte VCore fra
1,650v til 1,850v, kører dog ved 1,650 i bios med proben viser 1,696v.
Min bios er Rev "1017 Beta 005 T0".

>Min CPU er en 2600+ ved 333 på FSB - Den er ikke overclocket, og køre ved
>12.5 X 166 = 2075mhz
Det er mon også, med agresive timings. 2080MHz.

>Den bliver som sagt let 55 grader, men er for så vidt stabil nok - Også når
>den når 61 grader - Synes dog at det er lige lovlig varmt !!
Nu er været varmt for tiden, Proben siger lige nu 50° men bios 62°

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 20:14

>Nu er været varmt for tiden, Proben siger lige nu 50° men bios 62°
Har lige aktiveret nr 2 papst blæser bagerst i kabinetet og temp faldt
til 46° efter 5 min.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-03 20:29

Thf wrote:
> Hmm, jeg har lige rebootet, og kunne se at jeg kunne sætte VCore fra
> 1,650v til 1,850v, kører dog ved 1,650 i bios med proben viser 1,696v.
> Min bios er Rev "1017 Beta 005 T0".

Hvilket board har du? Også A7N8X?

> Nu er været varmt for tiden, Proben siger lige nu 50° men bios 62°

Det er også min oplevelse. Proben siger 55-56, og BIOS siger 66-67...

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 21:27

>Hvilket board har du? Også A7N8X?

>Det er også min oplevelse. Proben siger 55-56, og BIOS siger 66-67...
Det samme her, ca. 8° til forskeld.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/