LOC - de bitches
Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 03-08-03 12:40

Nogen der har singlen, og som gider at sende dem til mig? Da den ikke
udkommer officielt, men kun til nogle specielt udvalgte, er der vel i orden
at sprede de forskellige versioner lidt ud til os der ikke er medie folk....

Califonia luv versionen er min favorit indtil vidre!!

Fra : HappyHenrik

Dato : 03-08-03 21:10

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
orden
> at sprede de forskellige versioner lidt ud til os der ikke er medie

Hvorfor er det iorden at sprede de forskellige versioner, når den ikke
udkommer officielt ?? hvis LOC gerne vil have den spredt ud, ja så havde de
nok gjort opmærksom på det.....

Så vidt jeg kan se er det sgu ligeså taberagtigt og ulovligt, som hvis man
spredte et nummer der er udkommet officielt....

Henrik

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 03-08-03 21:37

> Hvorfor er det iorden at sprede de forskellige versioner, når den ikke
> udkommer officielt ?? hvis LOC gerne vil have den spredt ud, ja så havde
de
> nok gjort opmærksom på det.....

Det vil han jo nok også gerne når han sender den til radioen...... eller
tror du bare at det er for sjov!!!

> Så vidt jeg kan se er det sgu ligeså taberagtigt og ulovligt, som hvis man
> spredte et nummer der er udkommet officielt....

Latterlig kommentar!!! Hvorfor er det dog taber agtig? Det er sgu da kun
sådan nogle som dig der altid skal have hvad der lige kan skaffes i Fona og
den lokale tank, som ødelægger det for alle andre!
Jeg betaler gerne når det er kvalitet, og live!!!

Fra : Anders Hagstrøm

Dato : 03-08-03 22:16

> [...]

og
> den lokale tank, som ødelægger det for alle andre!

[Fallit_lyd_fra_Lykkehjulet.wav]

Hvis det er den HappyHenrik jeg tænker på, er den lokale tank nok ikke hans
favorit musik-biks.

Iøvrigt kan jeg dog ikke have ondt i røven over, at et nummer bliver spredt,
hvis det har været i radioen og ikke kan findes i butikkerne.

/Anders

Fra : HappyHenrik

Dato : 04-08-03 06:50

"Anders Hagstrøm" <anders@woah.dk> wrote in message
> Hvis det er den HappyHenrik jeg tænker på, er den lokale tank nok ikke
hans
> favorit musik-biks.

Det er det :0)

jow jow.....

Happy

Fra : HappyHenrik

Dato : 04-08-03 06:49

> [...]
og
> den lokale tank, som ødelægger det for alle andre!
> Jeg betaler gerne når det er kvalitet, og live!!!

Grunden til at jeg siger at det er taberagtigt er, at al den piratkopiering
der finder sted i Danmark i dag bidrager til at kvaliteten på
musikudgivelser bliver forringet hele tiden - det kan simpelthen ikke svare
sig for pladeselskaberne at udgive pladerne, med mindre det er en
compilation eller der står et kendt navn på coveret...

At LOC vælger at udgive et nummer på en limited promo skive, er hans eget
valg - det kan være han bare vil skabe hype omkring nummeret og sig selv, og
så senere udgive det som en b side på en skive.

Men nuff said - vi har hver vores meninger og holdninger, og det er fair
nok.

Henrik

PS - i kraft af at have været DJ i DK i over 10 år, så er det faktisk
utrolig få gange jeg har handlet i Fona :0)

Fra : Peter Juhl

Dato : 04-08-03 19:27

HappyHenrik wrote:

> [...]
> svare sig for pladeselskaberne at udgive pladerne, med mindre det er
> en compilation eller der står et kendt navn på coveret...

Så p.g.a. priatkopiering kan det bedre svare sig for et pladeselskab at
udgive dårlige plader - er det hvad du siger?

/Peter

Fra : HappyHenrik

Dato : 04-08-03 20:26

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> wrote in message
> Så p.g.a. priatkopiering kan det bedre svare sig for et pladeselskab at
> udgive dårlige plader - er det hvad du siger?

Dårlige plader vil jeg ikke kalde det, men de vælger kun de sikre
løsninger.... prøv engang at holde øje med hvor mange compilations der
egentlig udkommer i dag i forhold til for bare 5 år siden... dengang havde
vi nærmest kun Absolute Music skiverne.... :0)

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 07-08-03 19:57

"HappyHenrik" <ask@me.invalid> wrote in message
> [...]
> egentlig udkommer i dag i forhold til for bare 5 år siden... dengang havde
> vi nærmest kun Absolute Music skiverne.... :0)

Dem som downloader musik downloader vist ofte lige 2-3 hits der er oppe i
tiden.

Dem som køber musik køber en hel plade med en kunstner de kan lide.

Det betyder med andre ord, at Aqua (som er noget lortesinglehitmusik) bliver
downloaded mere, end f.eks. Nick Cave (som er noget fornuftigt musik). Så
hvis pladeselskaberne ønsker at bekæmpe piratkopiering skal de satse på mere
fornuftigt musik, i stedet for lortesinglehitmusik.

Hvorfor gør de så ikke det? Fordi de, piratkopieringen tiltrods, alligevel
tjener mere på lortesinglehitmusik.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk