Ignorer Bo Warming
Fra : LR

Dato : 03-08-03 12:26

En opfordring til at sætte Bo Warming i kill-filteret i håb om, at han
stopper med at terrorisere dk.vidensab. Se på
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html hvordan du gør.

Der er ikke noget i nyt at diskutere værdien af grundforskning, men Bo
Warmig går et skridt videre og vil kun beholde de fire regnearter. Hermed
burde den sidste rest af opmærksomhed, man kan unde ham, virkelig være væk!

Samtidig er hans argumentation til grin, da han har en ekstremt ringe viden
om moderne anvendt videnskab.

Mvh,

Lasse

Fra : Din Nabu

Dato : 03-08-03 13:03

"LR" <lar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:bgirfq$8jr$1@sunsite.dk...
> En opfordring til at sætte Bo Warming i kill-filteret i håb om, at han
> stopper med at terrorisere dk.vidensab.

Hvem er Bo Warming?

Mvh

Din Nabu

Fra : Esben Vedel-Larsen

Dato : 03-08-03 14:49

> Hvem er Bo Warming?

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Esben

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 15:23

"Esben Vedel-Larsen" <evl@email.dk> wrote in message

> http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Ikke at jeg finder Offtopic et problem - men er der ikke tendens til at man
TØR IKKE GÅ I DIALOG OM FYSIK MED MIG - alt skal gøres til politik, såsom at
OSS der er rent politisk involveres
Alle andre end mig er OT i denne tråd.
Men OT er altså OK hvis de rette personer søges mobbet?

Jeg har jo aldrig udtrykt sympati for fortidsbrugen af det racistiske udtryk
jødefysik.

Jeg kan påstås at være langt mindre racistisk end nogen andne på dansk
usenet.Har andre giftet sig på tværs af raceskel? Har andre brugt 4 år på at
afhjælpe sult og sygdom i ulande?

Hvorfor søger man ikke at løse gåden om evt Einstein-gavn ved ikke-aggressiv
fremlæggelse af viden og uden sidespor om bevilgingspolitik og uden at gå
efter mand i stedet for bold?

Fra : zigge

Dato : 03-08-03 22:47

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Jeg har jo aldrig udtrykt sympati for fortidsbrugen af det racistiske
udtryk
> jødefysik.

Hvem gør det?

> Jeg kan påstås at være langt mindre racistisk end nogen andne på dansk
> usenet.Har andre giftet sig på tværs af raceskel? Har andre brugt 4 år på
at
> afhjælpe sult og sygdom i ulande?

Ja og nej.

> Hvorfor søger man ikke at løse gåden om evt Einstein-gavn ved
ikke-aggressiv
> fremlæggelse af viden og uden sidespor om bevilgingspolitik og uden at gå
> efter mand i stedet for bold?

Det er vel som med hustruvold... Når ordene slipper op, taler næverne.
Ikke fordi jeg støtter alle dine udtalelser eller fordi jeg syntes at de
alle er lige velplacerede. Men når andre ikke kan følge dine tankerækker, må
du enten forklare dig eller lade det ligge. Istedet for at fyre Nitche
citater af...

Mvh
//zigge

"... noget med magi hvis man ser en telefon og selv bruger røgsignaler"
//zigge

Fra : Bo Warming

Dato : 04-08-03 06:20

"zigge" <laser.snabela@pc.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> udtryk
>
> Hvem gør det?

Forskerne på Kejser Wilhelm Inst og Max Planck institutterne i de tyske
storbyer var ret enige om at mobbe jøder ud af deres stillinger, da nazismen
gav dem mulighed for at få ingeniørvenner ind i stedet efter 1933 (da
Einstein forlængst var ansat i Princeton).
Disse vulgærracister bruge det usmagelige udtryk "jødefysik" om nytteløs
matematisering af virkeligheden.

> [...]

> alle er lige velplacerede. Men når andre ikke kan følge dine tankerækker,

> du enten forklare dig eller lade det ligge. Istedet for at fyre Nitche

"Det du ikke dør af, bliver du stærkere af" er en sandhed med
modifikationer, men er altså klog tankekrystal fra citatkunstner Nietzsche.

Fra : zigge

Dato : 04-08-03 07:53

> [...]
> Einstein forlængst var ansat i Princeton).
> Disse vulgærracister bruge det usmagelige udtryk "jødefysik" om nytteløs

Aha, jeg vil tror at der var tale om samme racisme som hos dem der ikke tør
stemme på DF men inderst inde støtter dem alligevel. Det dækker vel over
folks manglende tro på hvem de er og angsten for det anderledes?
Brugen af ordet "jødefysik" er vel ikke anderledes end brugen af ord som vi
kender alt for godt fra aftenpressen når der tales om indvandrene.
Men hvad så når spastisk lammede kalder sig selv for "spassere", må jeg så
godt sige spasser om dem også?
Dronning Magrete udtrykte det allerede for flere år siden, da hun kaldte det
for dumsmarte bemærkninger... Andet er det ikke og andet tror jeg ikke det
var dengang. Men det bliver det ikke mindre farligt af. Jeg tænker her på
filmen "The wave" af Ron Jones.

> "Det du ikke dør af, bliver du stærkere af" er en sandhed med
> modifikationer, men er altså klog tankekrystal fra citatkunstner
Nietzsche.

OK, det citat rammer plet. Jeg mindes noget om en jøde der bliver hentet af
politiet. Ingen gør noget og da den sidste bliver hentet er der ingen til at
hjælpe...

Men hvad har det med videnskab at gøre? Jorden er flad, jorden er rund.
Eller hvad?

Mvh
//zigge

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 13:32

"LR" <lar@tdcadsl.dk> wrote in message news:bgirfq$8jr$1@sunsite.dk...
> En opfordring til at sætte Bo Warming i kill-filteret i håb om, at han
> stopper med at terrorisere dk.vidensab. Se på
> http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html hvordan du gør.

Kan man stole på Hans Hyttels OSS
Han tør ikke svare på kritik
der er megen misinformation

> [...]
> Warmig går et skridt videre og vil kun beholde de fire regnearter. Hermed
> burde den sidste rest af opmærksomhed, man kan unde ham, virkelig være

Jeg har stor respekt for avanceret matematik. Derfor ser jeg det udviklet
bedst muligt, dvs privatiseret.

> Samtidig er hans argumentation til grin, da han har en ekstremt ringe
viden
> om moderne anvendt videnskab.

Du anerkender altså at anvendt videnskab er ontopic i denne ng.
Nogle misforstår fundats og tror at der kun må skrives om grundforskning

Skønhedsdyrkende forskning og kunst fortjener at blive frigjort fra statens
spændetrøje og stå på egne ben.
Ingen har kunne sandsynliggøre at skatteborgerne har gavn af teori-magerne.

Fra : Thomas Ellegaard

Dato : 03-08-03 16:56

Hej Bo mv.

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

Hermed
> væk!
>
> Jeg har stor respekt for avanceret matematik. Derfor ser jeg det udviklet
> bedst muligt, dvs privatiseret.

Med fare for at dette ender i en rent politisk diskussion, kan jeg blot
sige,
at nu har jeg arbejdet i det private erhvervsliv i 9 år, og her er mindst
lige
så meget, hvis ikke mere, ineffektivitet som det påstås der er i det offent-
lige, hvilket igen alt andet lige vil sige, at vi idag betaler alt for meget
for
de produkter vi køber.

> viden om moderne anvendt videnskab.
> >
> Du anerkender altså at anvendt videnskab er ontopic i denne ng.
> Nogle misforstår fundats og tror at der kun må skrives om grundforskning

Jeg vil synes det er i overkanten, at man ignorerer personer i denne nyheds-
gruppe blot fordi man er unige med dem, såsom nogle nu vil gøre med Bo W.
Jeg skal ikke vurdere om Bo W. er god eller dårlig til fysik/matematik, men
så længe der er en dialog, og så længe den foregår på et sobert plan, og
hvor
man svarer på hinandens argumenter, og ikke alle mulige andre ting, er det
vel
iorden at diskutere disse ting?

> [...]
statens
> spændetrøje og stå på egne ben.
> Ingen har kunne sandsynliggøre at skatteborgerne har gavn af

Jeg vil nu nødigt have, at al forskning udelukkende foregår på de store
private
virksomheders præmisser. Uafhængig forskning er godt, også fordi den kan
give et nødvendigt boost til mange private forskningslaboratorier.

En af de uheldige virkninger ved for stor fokusering på kommerciel forskning
og hurtige her-og-nu økonomiske gevinster er bla. at der kun fokuseres på
de områder der giver flest penge og mest prestige. Det påstås, at den
vestlige
forskning på blot et par år ville kunne finde en vaccine/kur mod maleria,
som
millioner af mennesker dør af hvert år i de fattige lande, blot har ingen
gidet
gøre det, da der ikke er penge nok i de fattige lande som marked betragtet.
Det er langt mere rentabelt at sælge hovedpine lindrende produkter i europa.

Vi har altså af rent økonomiske årsager valgt at lade en masse mennesker dø
hver eneste år, selvom vi ville være i stand til at hjælpe dem, alene fordi
der
er større økonomisk gevinst ved at lade dem dø, end ved at hjælpe dem til at
overleve. Kun Hitler kunne vel være mere kynisk overfor menneskeliv?

Men der er vel håb. Med drivhuseffekten vil den øgede temeperatur for-
mentligt får maleriamyggen til at brede sig nordpå til de europæiske lande,
og
så vil man vel nok begynde at lede efter en vaccine. Bare ærgeligt vi først
gider
forske efter løsninger når vi selv begynder at rammes. Men det er jo netop
privatiseringens præmisser...her kommer økonomi før mennesker...

Med venlig hilsen
Thomas Ellegaard

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 17:46

"Thomas Ellegaard" <thomas.ellegaard@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
offent-
> lige, hvilket igen alt andet lige vil sige, at vi idag betaler alt for

De jeg lige kom hjem fra 4 års ulandsarbejde, og ville hurtigt i job før
gymnasiet startede, arbejdede min far som ingeniør på Radiometer og jeg
søgte job der - men en flot ingeniørpige fik det.
Jeg snakkede en masse med de ledende på dette seje firma, og de fortalte at
idag er firmaer spundet ind i bureaukrati så der er ringe forskel på privat
og offentligt.
Bureaukrati er det samme.
Masser af job er beskæftigelsesterapi - jobskabelse er the name of the game,
og især miljøregler tvinger firmaerne til pjat, så det næsten er staten er
leder og fordeler arbejdet.

> [...]
betragtet.
> Det er langt mere rentabelt at sælge hovedpine lindrende produkter i

At forstå hvad gør mest gavn, privat eller statsligt, er i disse forhold
noget om kræver et livs arbejde på området.

> [...]

at
> overleve. Kun Hitler kunne vel være mere kynisk overfor menneskeliv?

Hitler tænkte på EET - at vinde en krig trods dårlige odds.

> [...]
> forske efter løsninger når vi selv begynder at rammes. Men det er jo netop
> privatiseringens præmisser...her kommer økonomi før mennesker...

Sydeuropæere får ikke malaria fordi de lever af god mad og ikke TROR PÅ
INFEKTION
- man dør idag af cancer og allergi, gigt, kredsløbssygdom og sukkersyge

Da man sprøjtede syditalienske sumpe med DDT 1948 blev det kendt at malaria
er tabersygdom og ingen vil være syg af en sådan negersygdom!
Og man får den sygdom som underbevidstheden har besluttet at straffe dig med
for at du går og keder dig.

Gid flere ville indse at usenetdebat bør være om BOLDEN OG IKKE MANDEN

Fra : Thomas Ellegaard

Dato : 03-08-03 18:08

Hej Bo

> Sydeuropæere får ikke malaria fordi de lever af god mad og ikke TROR PÅ
> INFEKTION
> - man dør idag af cancer og allergi, gigt, kredsløbssygdom og sukkersyge

Men igen, den sygdom flest på jorden idag dør af, er maleria. Tro, har
i denne sammenhæng intet med sygdomsforløbet at gøre, hverken i posi-
tiv eller negativ retning. Det er lidt ligesom hvis en person skyder en
anden
mand en kugle for panden. Man kan tro eller ikke tro lige så meget man vil
på at pistolkugler ikke skader hjernen, men man dør under alle omstændig-
heder.

> [...]
> er tabersygdom og ingen vil være syg af en sådan negersygdom!
> Og man får den sygdom som underbevidstheden har besluttet at straffe dig

Uanset hvor sund du er, og hvor sundt du lever, kan du sagtens få maleria.
Bliver du stukket af en maleriamyg, får du maleria. Så simpelt er det. Ikke
alle sygdomme afhænger af dit helbred og fysiske tilstand.

Visse ting er man genetisk beskyttet mod. Fx. vil 9 ud af 10 smittede med
Ebola dø, uanset deres aktuelle helbredstilstand. Hver 10. overlever pga.
genetiske variationer i befolkningen. Der vil komme flere af den slags syg-
domme i fremtiden, og derfor kan det paradoksalt nok faktisk være den
store indvandring fra ulande til i-lande der kan redde os, og sikre
tilstræk-
kelig genetisk variation, og dermed overlevelse.

> Gid flere ville indse at usenetdebat bør være om BOLDEN OG IKKE MANDEN

Enig.

Med venlig hilsen
Thomas Ellegaard

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 19:27

> [...]
> tilstræk-
> kelig genetisk variation, og dermed overlevelse.

1972-76 arbejdede jeg i malariabefængte områder og gad ikke tage de af WHO
ordinerede chlorokin-tabletter og fik ikke malaria

Andre ulandsarbejdere som troede på medicinen og glemte at tage den et par
dage, fik malaria

INfektion er om selvtillid

Også geværskud overleves bedre hvis du har noget at leve for, men er dit
immunforsvar i bund fordi autoritetstro har gjort dig offer for kedsomhed,
så dør du let.

På Egmont-kollegiet skete det at nogle ville smide hakket kød ud der var
blevet grønt uden for køleskab

"Jeg tror ikke på bakterier" pralede jeg og indgik væddemål om at jeg kunne
spise det uden at blive syg.

Og jeg vandt altid

Lægernes maskinfejlmodel er dum overtro

Fra : Thomas Ellegaard

Dato : 03-08-03 20:57

Hej Bo

> [...]
> ordinerede chlorokin-tabletter og fik ikke malaria
>
> Andre ulandsarbejdere som troede på medicinen og glemte at tage den et par

Av, sådan må du endelig ikke konkludere. Det er fejlagtigt.

Du var bare heldig...
Det er jo et spørgsmål om statistik. Nu ved jeg ikke hvor meget du har haft
af den slags, men statistiskt set bliver færre syge af malaria, hvis de
tager den
nødvendige medicin, end dem der ikke gør. Det er statistisk set. Går man ned
i enkelttilfælde, vil der naturligvis være nogen som tager medicinen som
bliver
syge, og nogen som ikke tager medicinen og som ikke bliver syge.

Desværre er medicinen heller ikke 100% dækkende, hvorfor en del af dem
der tager midizinen stadigt godt kan blive syge. Og endnu mere desværre er
malariamyggene ved at blive immune overfor alle typer malariamedicin. Vi
må finde andre løsninger, men det er jo en anden diskussion

Med venlig hilsen
Thomas Ellegaard

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 21:00

> [...]
> malariamyggene ved at blive immune overfor alle typer malariamedicin. Vi
> må finde andre løsninger, men det er jo en anden diskussion

Du har ret at medicinen virker som vinden blæser

Så jeg gad ikke - vel vidende at SELVTILLID ER VIGTIGST

Jeg var desuden på vagt for symptomer - men jeg er aldrig syg

(udover sindsyg hele tiden ifølge mine usenet-fjender *G* )

Napoleon valgte heldige generaler - for der er system i hvem der er
heldige

Fra : zigge

Dato : 03-08-03 22:57

> [...]

> malariamyggene ved at blive immune overfor alle typer malariamedicin. Vi
> må finde andre løsninger, men det er jo en anden diskussion

Med de bivirkninger og ricici der er ved moderne malariamedicin foretrækker
jeg også at tage sydpå uden piller. Aller får tynd mave i 14 dage før eller
senere af maden. Men hvis du lader være med at tage malariapiller slipper du
sandsynligvis for angstanfald, depressioner og hjerteproblemer.

Mvh
//zigge

Fra : Bo Warming

Dato : 04-08-03 06:13

> [...]
du
> sandsynligvis for angstanfald, depressioner og hjerteproblemer.

Svagpissere får tynd mave.
Min søster fik hepatitis da hun besøgte mig en måned i Afghanistan.
Men har man som jeg vaccineret sig gratis, ved at være gennemført svinsk med
hvad man putter i munden, så går man sygdomsfrit gennem alt her i livet.
(Kun når jeg spiser alt for meget, kan jeg få lidt diarre)

Mange af mine kolleger tog malaria-forebyggelsesmedicin i troperne og
chancede den ikke som jeg. Kun få havde bivirkniger.
Nogle blev syge trods forebyggelse.
Jeg tror deres underbevidsthed hadede jobbet og ville hjem.
WHO gav os medicinal-samling med masser af receptpligtig antibiotika fx
tetracyklin, og fik de sygdom, så tog de piller og slog det hurtigt ned.

Men jeg lærte som spejder, at "7 kg skidt om året holder dokteren væk"-

Fra : Lars Kristensen

Dato : 05-08-03 00:45

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message news:<qmcXa.4544$vz.141@fe13.atl2.webusenet.com>...

> 1972-76 arbejdede jeg i malariabefængte områder og gad ikke tage de af WHO
> ordinerede chlorokin-tabletter og fik ikke malaria

Bo, er du nogensinde blevet stukket af et myg?

Det er ikke alle mennesker der bliver stukket. Og for dem der bliver
stukket er det vel et spørgsmål om hvor mange myggestik de får og
derved hvor kraftig deres sygdom bliver.

Herudover kan jeg kun være fuldt ud enig i, at sygdom har meget at
gøre med psyken, for størstedelen af vore sygdomme er psykisk præget
eller kan afhjælpes gennem psykisk hjælp til selvhjælp.

Har du det godt mentalt (glad og tilfreds med tilværelsen) da vil du i
de fleste tilfælde opleve at sygdom er noget, der kommer halsende
efter dig og når det endelig når frem er det så udmattet at din krop
blot behøver at puste til sygdommen og den falder om med en ralledne
lyd i sit virus- og bakteriebefængte svælg, mister ævret og går bort
med halen mellem benene som en anden hund der er blevet skældt pelsen
fuld af sin herre.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-08-03 08:01

"Lars Kristensen" <lars@hjertensfryd.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

WHO

> Bo, er du nogensinde blevet stukket af et myg?

I min barndom var hundrede af kløende stik en plage når sommerhus/spejdertur
Både i ulande og nu får jeg kløende stik, men de varer nu sjældent mange
timer.
Malaria er som pest og kolera - taberne dør især.

> [...]
> lyd i sit virus- og bakteriebefængte svælg, mister ævret og går bort
> med halen mellem benene som en anden hund der er blevet skældt pelsen

Balancen mellem psykosomatisk sygdom og reel maskinfejlsmodel, hvor fx
infektion af mikrobe er eneste årsag, er meget svær af afgøre.

Dine formuleringer matcher fint bl.a. nedenstående

A bodily disease which we look upon as whole and entire within itself, may,
after all, be but a symptom of some ailment in the spiritual part.
Hawthorne (1804-1864)American Novelist and Short Story Writer

Pain is the outcome of sin. Buddha (B.C. 568-488Indian -
Founder of Buddhism

Hvert organ må betragtes som udtryk for en bestemt længsel, en viljesakt
ikke hos individet, men hos arten. Schopenhauer. Ûber den
willen in der natur 1835

Sjælsstyrke og -svaghed er gale udtryk;
de er i virkeligheden kun den gode eller slette tilstand hos legemets
organer. La Rochefoucauld

Interiorzation: we finally takes sides against ourselves, become sick and
punish ourselves. . Nietzsche

.. There are people who become hypochondriacs out of compassion and concern
for another; the kind of pity which results is nothing less than a disease.
Similarly, there is a Christan hypochrondria which befalls those lonely,
religious-minded people
who continually visualize to themselves the suffering and death of
Christ.Nietzsche

The diseases of the mind are more destructive than those of the body.
Marcus Tullius Cicero

Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 19:59

> [...]
> på at pistolkugler ikke skader hjernen, men man dør under alle omstændig-
snip
> [...]
> tilstræk-
> kelig genetisk variation, og dermed overlevelse.

Self-admiration is healthy. Has a beautiful woman who knew she was
well-dressed ever caught cold.? Nietzsche

sa d+I have learned much from disease, which life could have never taught
me anywhere else.Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and
Scientist

sa En syg mand er mindre omhyggelig, når han er under LÆGELIGT
ANSVAR, end når han selv tager sig af sit helbred Nietzsche

sa Hypochondria. There are people who become hypochondriacs out of
compassion and concern for another;Nietzsche

sa I almindelighed antager man, at et menneske, når han ikke selv siger, at
han er syg, ER RASK, endsige, når han selv siger, at han er rask. LÆGEN
DERIMOD betragter sygdommen ANDERLEDES. Og hvorfor? Fordi lægen har en
bestemt og udviklet forestilling om hvad det er at være sund, og efter denne
prøver han et menneskes tilstand." Søren Kierkegaard i "Sygdommen til Døden"

Sa I raske mennnesker aner ikke af hvilken salighed epileptikeren
gennembæves et sekund før anfaldet. Dostojeski

Sa Kun ved at være syg/lide er man sand kristen. Pascal

sa Living-would that mean to continually eliminate from ourselves
what is about to die; to be cruel to all that becomes weak and old; to be
without pity toward the wretched?Nietzsche

Sa Menneskehedens værste sygdomme er opstået udfra kampen mod
sygdomme. Nietzsche

sa Precaution is better than cure. Coke
(1552-1633)English Jurist

sa Svæklinge lever længst. Tysk ordsprog

Sa Sygdommen og lidelsen giver os en trang til at opgive
livsviljen - en
længsel væk fra al skin, forandring, tilblivelse, død, ønske, selv fra
længsel - alt dette betyder en vilje til intet, en modvilje mod livet,
nihilisme. Nietzsche

Sa The mere will to health is a prejudice, a cowardice, and perhaps
an instance of the subtlest barbarism and unprogressiveness. Nietzsche

saa Pain makes man think. Thought makes man wise. Wisdom makes life
endurable. John Patrick

SAa Et smukt erme gjør en dristig haand. Danske Ordsprog

saa De syge har vi fået, for at vi kan lære ydmyghed og kærlighed.
Bodelschwing

saa For de sunde er alting sundt. Ordsprog

saa Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere
Nietzsche

saa Gift som svækker den svage, styrker den stærke - og han kalder det ikke
gift. Nietzsche (Conan Doyles brug af opium?)

Saa I have learned much from disease, which life could have never
taught me anywhere else. Goethe (1749-1832)German Poet,
Dramatist, Novelist, and Scientist

saa Modet vokser, tapperhed vinder styrke af sårene (Furius Antias)
Nietzsche

saa The wish for healing, has ever been the half of health.
Seneca

saa There is nothing the body suffers, that the soul may not
profit by. Meredith (1828-1909)English Novelist and Poet
SELVPRØVELSE

SAa. Laughter is a tranquilizer with no side effects. Arnold Glas

Saaa "Det væsentlige immunforsvar svækkes, vi bliver mere frygtsomme og
depressive og livskvaliteten svækkes mærkbart" Knud Erik heller "Stress -
det biologiske grundlag" 2003

Saaa If you be sick, your own thoughts make you sick. Ben
Jonson

saaa Jeg hører til de maskiner som kan sprænges" Nietzsche til Gast 1881

saaa Kristendommen behøver sygdom, næsten i samme grad som den græske
kultur behøver et overskud af sundhed - at gøre syg er den egentlige,
bagvedliggende hensigt med hele kirkens frelse - procedure -
system.Nietzsche

saaastress It is love that causes the neuroticism of the day. It
is love that is the prime cause of tuberuculosis.A ghastly disease, love.
DH Lawrence

SAåz syf:
eufori som ved frontallapssyndrom, grandiose ideer følger ikke svingninger
i stemningslejet som ved mani, tremor af læber, tunge og udstrakte hænder,
dysartri, halvdelen ArgyllRobinsonpupillysreaktionNEJ akkomodation.
Tabesdorsalis er ophævet vibrationssans. generaliser3ede kramper. preponema
palidum immobilitationstest cerebral atrofi med neurontab og gliose
jenpigment i mikroglia, vaskulereperi rum specifik 10 15 år fra infekt til
tab af dømmekraft og vrangforestillinger

SAdefin "I almindelighed antager man, at et menneske, når han ikke
[...]
efter denne prøver han et menneskes tilstand." skriver Søren Kierkegaard i
"Sygdommen til Døden"

sadiatro Menneskehedens værste sygdomme er opstået udfra kampen mod
sygdomme. Nietzsche

Sadselv Først har man møje med at emancipere sig fra sine lænker, og
sluttelig må man endog emancipere sig fra denne emancipation! Enhver af os
må, om også på meget forskellig vis, doktorere på sin lænke-syge
(Ketten-Krankheit), også efter at han har brudt lænkerne.Nietzsche

saego "Det er ingen lille kunst at sove - for at præstere den, må man være
vågen hele dagen" sagde den intenst kreative Nietzsche 1844-1900.

saev "De sygelige er den store fare for mennesket, ikke de onde, ikke
"rovdyrene" Nietzsche

saev Living-would that mean to continually eliminate from ourselves what is
about to die; to be cruel to all that becomes weak and old; to be without
pity toward the wretched? Nietzsche

safmom Huld er bedre en guld. Danske Ordsprog

sahyp An imaginary ailment is worse than a disease. Yiddish
proverbs

SANDHED

Sao A bodily disease which we look upon as whole and entire within
itself, may, after all, be but a symptom of some ailment in the spiritual
part. Hawthorne (1804-1864)American Novelist and Short Story
Writer

saogkEls Pain is the outcome of sin. Buddha (B.C.
568-488Indian - Founder of Buddhism

saorg Hvert organ må betragtes som udtryk for en bestemt længsel,
en viljesakt ikke hos individet, men hos arten. Schopenhauer.
Ûber den willen in der natur 1835

saorg Sjælsstyrke og -svaghed er gale udtryk;
de er i virkeligheden kun den gode eller slette tilstand hos legemets
organer. La Rochefoucauld

saorgan Kønsdelene er gestalted seksualdrift Schopenhauer

sash Interiorzation: we finally takes sides against ourselves, become sick
and punish ourselves. . Nietzsche

sash Kristendommen behøver sygdom, næsten i samme grad som den græske
kultur behøver et overskud af sundhed - at gøre syg er den egentlige,
bagvedliggende hensigt med hele kirkens frelse - procedure -
system.Nietzsche

sasHypochondria. There are people who become hypochondriacs out of
[...]

sasiom The diseases of the mind are more destructive than those of the body.
Marcus Tullius Cicero

SAstres Patience is the best medicine. John Florio

Fra : Thomas Ellegaard

Dato : 03-08-03 21:07

Hej Bo

> [...]

denne
> prøver han et menneskes tilstand." Søren Kierkegaard i "Sygdommen til

Hvad jeg hører dig sige, ret mig hvis jeg misforstår dig, så siger du,
at vi selv har indflydelse på hvor syge vi bliver, og om vi overhovedet
bliver syge.

Du kan til dels have ret, men du tillægger tilsyneladende al sygdom 100%
subjektiv årsag. Altså at man 100% selv kan bestemme om man er syg
eller rask? Mener du virkeligt det?

> Sa Kun ved at være syg/lide er man sand kristen. Pascal

Nu er vi vist ved at bevæge os væk fra videnskab

> Sa Menneskehedens værste sygdomme er opstået udfra kampen mod
> sygdomme. Nietzsche

Måske talte Nietzche her måske slet ikke direkte om sygdomme,
men snarre indirekte om fordomme og lign.?

Med venlig hilsen
Thomas Ellegaard

Fra : Bo Warming

Dato : 04-08-03 06:37

> [...]
>

> Hvad jeg hører dig sige, ret mig hvis jeg misforstår dig, så siger du,
> at vi selv har indflydelse på hvor syge vi bliver, og om vi overhovedet

Hvis din mor har gjort tillært hjælpeløshed til din fornemste dyd, bliver du
nok ofte syg.
Elsk din skæbne, siger han også.

> Du kan til dels have ret, men du tillægger tilsyneladende al sygdom 100%
> subjektiv årsag. Altså at man 100% selv kan bestemme om man er syg
> eller rask? Mener du virkeligt det?

Jeg er en vatpik med hang til kattelem og siger 50%

> Nu er vi vist ved at bevæge os væk fra videnskab

UHA - så går jorden under

> Måske talte Nietzche her måske slet ikke direkte om sygdomme,
> men snarre indirekte om fordomme og lign.?

Ja - og lægemiddelbivirkninger. Han var selv neurologisk smertepatient -
hypokondrisk tror jeg - aldrig psykiatrisk syg.
Han spiste kloral og barbiturater, der var hæslige dengang.

Fra : Bent Jensen

Dato : 06-08-03 14:51

"Thomas Ellegaard" wrote bl.a ...

> [...]
> lige, hvilket igen alt andet lige vil sige, at vi idag betaler alt for meget

Jeg har arbejdet i en statslig undervisnings- og forskningsvirksomhed
et års tid og gjorde den observation, at det var ret beskedent, hvad
skatteyderne fik for deres penge fra virksomheden. Man har i en række
østeuropæiske lande prøvet det med at lade staten stå for produktion
af varer og tjenesteydelser. Man gik væk for det for ca. en halv snes
år siden, fordi folk ved sammenligning med forholdene i vestlige lande
kunne se, at de fik for lidt udbytte af deres arbejde og måtte stå for
meget i kø.

> [...]
> virksomheders præmisser. Uafhængig forskning er godt, også fordi den kan
> give et nødvendigt boost til mange private forskningslaboratorier.

Ja, på nogle områder er det ønskeligt med skatteyderbetalt forskning.

> [...]
> Det er langt mere rentabelt at sælge hovedpine lindrende produkter i europa.

Firmaet GlaxoSmithKline har nu udviklet et lægemiddel ("Lapdap") mod
malaria. En kur koster 1,90 dkk pr voksen person. Se nærmere herom i
artiklen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3128219.stm
"Cheap malaria drug approved"
BBC World Service, den 6 August, 2003

> [...]
> er større økonomisk gevinst ved at lade dem dø, end ved at hjælpe dem til at
> overleve. Kun Hitler kunne vel være mere kynisk overfor menneskeliv?

Jeg deler i hovedsagen ikke din opfattelse, hvorefter nogle lande skal
betale for andre landes sundhedsvæsen.

Bent

Fra : alexbo

Dato : 03-08-03 17:46

"LR" <lar@tdcadsl.dk> skrev

> En opfordring

"Ignorer Bo Warming"
spørgsmålet er om du ved hvad ignorer betyder,
dette er mit første indlæg i en BW tråd, og den er kun kommet på din
opfordring.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 04-08-03 13:52

LR wrote:
> [...]
> Warmig går et skridt videre og vil kun beholde de fire regnearter. Hermed
> burde den sidste rest af opmærksomhed, man kan unde ham, virkelig være

Bo Warming har ligesom andre dogmatikere (religiøse eller ideologiske)
på forhånd bestemt hvad sandheden er, og missionere nu for denne opfattelse
totale uhildet af hvad der foregår i virkeligheden.

Diskussioner med BW er derfor offtopic for dk.videnskab, og er relevante
udelukkende i dk.politik eller dk.livssyn alt efter hvilken dogmatik man
kan tilskrive diskussionen.

Klageadressen for off-topic indlæg sendt af Bo Warming er:

Otherwise we will be unable to process your complaint properly.

Fundatsen for gruppen kan findes på http://www.usenet.dk

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-08-03 14:51

Carsten Svaneborg wrote:

> [...]
>
> Klageadressen for off-topic indlæg sendt af Bo Warming er:

> Otherwise we will be unable to process your complaint properly.

Klager over Bo er nok virkningsløse. Vil man bekæmpe hans udgydelser i
ikke relevante grupper, er metoden beskrevet her:
News:3f2e573f$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.d

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 04-08-03 15:38

Carsten Svaneborg wrote:

> Diskussioner med BW er derfor offtopic for dk.videnskab, og er relevante
> udelukkende i dk.politik eller dk.livssyn alt efter hvilken dogmatik man
> kan tilskrive diskussionen.

BW-indlæg er vist ikke »relevante« andre steder end i

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)