GPRS problemer hos Telmore.
Fra : Fischer

Dato : 03-08-03 07:16

Er det kun mig der har GPRS problemer hos Telmore?
Da jeg fik gratis GPRS hos Telmore, testede jeg det på min bærbare PC og det
fungerede uden problemer.
Det har så ligget stille indtil nu, hvor jeg skal bruge det. Og nu er der
kommet "propper" i linien!?

Jeg kan sagtens "ringe op" fra PC'en og få data-forbindelse.
Jeg får tildelt en IP-adresse og får tildelt de rigtige DNS-servere. Og jeg
kan ping'e ud på nettet.

Men når jeg bruger min internet browser går det galt.
Hver gang jeg taster en ny adresse ind, laver den et korrekt DNS-opslag og
går ind på siden.
Men efter typisk kun 1-2 kbyte data over linien, går trafikken helt i stå.
Så hænger den i et par minutter indtil min browser går i timeout.
Ved indtastning af en ny adresse, laver den et nyt korrekt opslag, kontakter
siden og der flyttes 1-2 kbyte igen inden den går i stå.

Jeg har prøvet med 2 forskellige PC'ere, 2 forskellige mobiltelefoner (samme
model) og 2 forskellige Telmore kort.
Billedet er det samme.

Når kobler op med alm. CSD opkald på samme PC og med samme telefon, fungerer
alt som det skal.

Er der andre der kobler deres PC om med Telmore GPRS der oplever det samme
p.t.?

*Fischer

Fra : Henrik Larsen

Dato : 03-08-03 14:44

> Er der andre der kobler deres PC om med Telmore GPRS der oplever det samme
> p.t.?

Hejsa
Jeg sidder lige nu koblet op på nettet via Telmore GPRS, og jeg oplever det
som jeg plejer, over 1000 ms i ping tider, og en side som f.eks boomtown.net
tager ca. 1 min at blive downloadet, jeg kan se at datastrømmen er
nogenlunde konstant på 36 kbit/s, hvilket jo må siges at være okay.
Jeg sidder i udkanten af København og dækningen er helt i top.

mvh.
Henrik

Fra : Henrik Larsen

Dato : 03-08-03 14:59

"Henrik Larsen" <Not@valid.com> wrote in message
> [...]

jeg vil dog lige tilføje, efter yderligere brug, at nogle af hullerne i
forbindelsen er helt op på 1½ min. hvilket er nok til at IE timer out.
Jeg har ikke kørt nok med GPRS til at vide hvordan det normalt er, men kan
det forventes at skulle køre meget stabilt? Ideen er jo at den kun sender og
modtager mens der er plads på sende masten, og hvis der ikke lige er der,
forekommer der jo huller.

Fra : Fischer

Dato : 04-08-03 12:10

> [...]
> kun sender og modtager mens der er plads på sende masten, og hvis
> der ikke lige er der, forekommer der jo huller.

Jeg prøvede noget mere i aftes, og igen i morges tidligt.
Ingen liv i skidtet.

Så prøvede jeg igen kl. 9.30 og så kørte det fint.
Det glæder mig dog, at det næppe er mit grej der er noget galt med.

Men GPRS i praksis imponerer mig langt fra. Og at det skulle være 18,75 kr.
værd pr. megabyte + abonnement, det er da vist nærmest til at grine af.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-08-03 05:40

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men GPRS i praksis imponerer mig langt fra. Og at det skulle være 18,75 kr.
> værd pr. megabyte + abonnement, det er da vist nærmest til at grine af.

Hvis der ikke kommer et bedre pristilbud inden da, skal jeg også have afmeldt
gprs på mine telmore-numre senest den 30.09.2003.

Claus

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-08-03 10:53

On Tue, 5 Aug 2003 06:39:55 +0200, "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com>
wrote:

>"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis der ikke kommer et bedre pristilbud inden da, skal jeg også have afmeldt
>gprs på mine telmore-numre senest den 30.09.2003.

Aktiverer jeg GRPS hos min nyværende udbyder koster det så godtnok 200
kr i oprettelse,men så koster abb så også til gengæld kun 28 kr og jeg
slipper så endvidere 75 øre billigere pr MB for de første 50.
Flemming Jacobsen

Fra : ASC

Dato : 06-08-03 13:48

Thunderbird[7100] <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in article
<bgvuiv8glsci2rpvb9int40un8g7n0778t@4ax.com>...

> [...]
> kr i oprettelse,men så koster abb så også til gengæld kun 28 kr og jeg
> slipper så endvidere 75 øre billigere pr MB for de første 50.

Hej,

Hvis du virkelig bruger GPRS meget, så kan du gøre det endnu billigere hos
Sonofon med 99,- kr i aktivering, 40 kr. pr. måned for et MobilData
tillægsabonnemnet samt kr. 12,50 pr. MB GPRS forbrug (dog minimum 20 MB om
måneden).

mvh

ASC

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 06-08-03 14:37

> [...]
>Sonofon med 99,- kr i aktivering, 40 kr. pr. måned for et MobilData
>tillægsabonnemnet samt kr. 12,50 pr. MB GPRS forbrug (dog minimum 20 MB om

Nu bruger jeg ikke GRPS, ikke endnu ihvertfald. Og Sonfon er en af de
udbydere jeg overhovedet ikke vil skifte til hverken nu eller i
fremtiden.
Flemming Jacobsen