Problemer med FX5200 128 Mb på Abit AT7
Fra : Claus Larsen

Dato : 03-08-03 00:54

Hil...

Jeg har lige købt et 128 Mb FX5200 grafikkort - og ville montere det i
datterens PC, der har et Abit AT7 bundkort.

Efter montering bootede maskinen fint op, og jeg installerede driveren og
genstartede.
Herefter skete der INTET.....ingen bip eller andet - bare sort skærm.
Jeg kontrollerede alle kabler og at blæserne kørte - og prøvede igen - men
samme sørgelige resultat.

Så var gode dyr rådne...monterede det gamle GeForce2 kort - og maskinen
bootede fint op - ingen problemer...!!!???

Prøvede FX5200 kortet i konens maskine - og her virker det fint...

Nogle der har haft lignede problemer eller kender til fejlen ?

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 03-08-03 03:32

Claus Larsen wrote:
> Hil...

...Cæsar

> [...]
> bootede fint op - ingen problemer...!!!???
> Prøvede FX5200 kortet i konens maskine - og her virker det fint...

Er du sikker på at du fik skubbet det helt i bund første gang - for mig
lyder det nærmest som om det smuttede ud da du genstartede.
Prøv en gang til.
Find evt. nyeste version af bios'en.

Fra : Claus Larsen

Dato : 03-08-03 10:48

> Er du sikker på at du fik skubbet det helt i bund første gang - for mig
> lyder det nærmest som om det smuttede ud da du genstartede.
> Prøv en gang til.

Det er prøvet - ingen resultat...

> Find evt. nyeste version af bios'en.

Ja, måske det var en ide.

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : gammelpot

Dato : 03-08-03 09:29

hej Claus,
"Claus Larsen" <c.l(snabel-a)@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Herefter skete der INTET.....ingen bip eller andet - bare sort skærm.
> Jeg kontrollerede alle kabler og at blæserne kørte - og prøvede igen - men

Hvilken strømforsyning sidder der i maskinen? Jeg ved godt det lyder lidt
langt ude, men jeg har lige haft samme problem. Efter at have skiftet
bundkort (Soltek SL75FRN) og grafikkort (FX5200 128Mb) i min søns maskine
var problemet nøjagtig det samme. Efter at have prøvet begge kort i
forskellige maskiner var jeg lige ved at opgive indtil jeg i
bundkortmanualen så at de anbefalede strømforsyningen til at være ATX
ver.2.03.

Tilfældigvis havde jeg et kabinet stående med en ver. 2.03 strømforsyning,
(kan kendes på et ekstra firkantet strømstik). Da jeg satte denne
strømforsyning i (og selvfølgelig monterede det ekstra strømstik) kørte det
hele upåklageligt. Hm, så meget for standarder

> Nogle der har haft lignede problemer eller kender til fejlen ?

Som sagt. Fejlen var identisk. Om det så er samme problem skal jeg ikke
kunne sige.

Thoeger

Fra : Claus Larsen

Dato : 03-08-03 10:57

> [...]
> forskellige maskiner var jeg lige ved at opgive indtil jeg i
> bundkortmanualen så at de anbefalede strømforsyningen til at være ATX

Kabinettet er et Q-Tec S-MD 350 W Black Slide USB2
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13390

PSU er ATX ver.2.03, da der er P4 strømstik.

Det sjove er at konens kabinet er nøjagtigt magen til.....så jeg tror ikke
det er der hunden ligger begravet.

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : FalconMan© [2635]

Dato : 03-08-03 12:27

Hej Claus.

Jeg vil nok hælde mere til at du måske er "kommet" til ikke at indsætte
kortet helt i bund, men - måske det osse kunne være at du måske lige skulle
opdatere til den allerseneste BIOS version og derefter - i BIOS'en, sætte
standardkortet fra PCI - til AGP. Ellers kig på hvor meget spænding den får,
og her skal den "kun" have 1,5V!!!

Hvad med skærmstikket/-kablet, er/var det sat ordentligt i??

Mvh.

John