nabo krig omkring vores hunde
Fra : kim Andreasen

Dato : 02-08-03 23:42

hejsa gruppe nu søger jeg et par hjælpende ord med på vejen
min nabo klager over at vores hunde gør når der kommer folk forbi ude på
vejen de gør også men så snart de er kommet forbi siger de ikke en lyd
det mener han ikke han kan holde ud og vil gå videre med det det bad jeg ham
så om samtidig sagde han også at der havde været en mand og spørge ham om
han ville være med til at samle underskrifter ind i mod vores hunde han vil
have dem aflivet
hundene har en hundegård på 70 kvadrat meter de er i når vi ikke er hjemme
forleden dag fik vi vores børn passet fordi vi skulle i byen dem der passede
børnene hentede jeg så de var hjemme ved os og hundene kom i hunde gården
men jeg sagde til dem aer passede børnene at hvis de gøede skulle de lukke
dem ud af gården og ind i huset da vi kom hjem sagde hundene ikke en lyd og
der havde ikke været problemer med dem sagde baby sitterne
så i dag klagede min nabo igen over hundene til min kone hvilket bevirkede
at hun brød totalt sammen hun kunne ikke klare at han brokkede sig og bad
ham flytte hvis han ikke kunne holde lugten i bageriet ud
det passer med at hver gang der ikke lige er noget andet så er det vores
hunde der får tur han er også den eneste der mener at de gør for meget jeg
har optaget dem en hel dag på webcam og set det igennem om aftenen og jeg så
til minn forskrækkelse at han kastede dampende vand på dem i gennem hækken
hvilket jo betyder at de gør af ham hvergang de ser ham det er vel
forståeligt nok jeg har ikke konfronteret ham med det men snakket med min
far om det min far sagde så at han havde set naboen stå med en kosteskaft
lignene igennem hækken og ind i hunde gården og slå til hundene min far
farede ud den dag og naboen sprang væk det fortalte min far mig først
forleden dag
hvad skal jeg gøre med sådan en nabo og hvad hvis han melder vores hunde til
politiet hvad sker der så vi ved at han lyver så det står ud af ham men det
ved politiet jo ikke er der nogen regler for hundegøen vi bor i landsone er
der nogen der ved noget om omtalte regler ville jeg blive glad i må meget
gerne skrive til min mail men også her i gruppen håber snart at høre jeres
mening

med venlig hunde hilsen
kim andreasen

Fra : Mari

Dato : 03-08-03 00:19

"kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meget
> gerne skrive til min mail men også her i gruppen håber snart at høre

Du gør to ting - den allerførste er at spærre fuldstændigt af mellem
hundegård og
den nabo, så han ikke kan tirre dine hunde gemmen hegnet. Det kan gå hen
og blive farligt....... hvis hundene ser sig gale på ham. Sæt evt.
noget lyddæmpende
materiale på denne afspærring, så at absorberer lyden. Det er, hvad du
selv kan
gøre ved problemet - umiddelbart.

Det andet du gør er, at ringe til politiet og spørge hvordan de
behandler
naboklager af denne type. F.eks. hvor meget støj naboerne i dit område
skal tåle,
før politiet skrider ind og forlanger en ordning.

Politiet skrider kun ind, hvis en hund gør vedvarende - uden grund.
Dvs. hvis der kommer forbipasserende og hundene bemærker det,
og ellers tier - så vil politiet henregne det under naturlig
vagttsomhed.....

Samtidig kan du så spørge hvor meget dine hunde skal tåle fra naboens
side.... før der kan skrides til handling den modsatte vej.

/Mari

Fra : Kimmi

Dato : 03-08-03 04:31

Hej Mari.
Et knald godt svar SUPER!!!!!!
> Samtidig kan du så spørge hvor meget dine hunde skal tåle fra naboens
> side.... før der kan skrides til handling den modsatte vej.
Hvis sådan en sag går til retten, kan det være en fordel at have en eller
anden form for bevis materiale i form af film e.lign.
mvh/kimmi

Fra : Tjinca

Dato : 03-08-03 07:48

"kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> wrote in message

> hvad skal jeg gøre med sådan en nabo og hvad hvis han melder vores hunde
til politiet.

Jeg skal ikke kunne sige det, da jeg ikke ved hvor meget dine hunde gør, men
i følge Famillieadvokaten http://familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-142.html
så lader det til, at der skal meget til, før de fjerner din hund. Desuden
skal der være tale om "vedholdende gøen eller tuden" og det kan man vel ikke
sige om dine hunde idet de kun gør så snart der går folk rundt uden for
jeres have.

> [...]
> lignene igennem hækken og ind i hunde gården og slå til hundene min far
> farede ud den dag og naboen sprang væk det fortalte min far mig først

Fy for en ubehagelig person!
Personligt ville jeg anmelde ham for cikane. Men som Kimmi siger, se om du
ikke kan få ham på film, for ellers bliver det nok påstand mod påstand.

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-08-03 11:07

"kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
<Snip en utrolig historie>
Hej Kim.
Det var da en ualmindelig provokerende nabo!
Selvfølgelig skal vi som hundeejere vise hensyn meeen ham der provokere jo
bevidst dine hunde!
Tør man spørge hvor gammel manden er??

Brug dit webcam til at fange ham i hans provokationer og tag en snak med de
andre beboere/naboer og hør hvad de siger om dine hunde.

Når man bor så tæt som vi mennesker nu engang gør, så følger der jo altså
noget med, om det er en gøende hund eller en miauvende kat eller højt
råbende børn, det er "gener" man må tage med, men selvfølgeligt alt med måde
;C)

Og får du et bevis på at han chikanerer dine hunde, så er sagen lige
pludselig blevet vendt til din fordel.

Håber at du vender tilbage med nogle positive nyheder.
Mvh
Martin & Laika

Fra : kim Andreasen

Dato : 03-08-03 11:56

manden er pensionist han har nok ikke andet at gå op i

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-08-03 14:04

> manden er pensionist han har nok ikke andet at gå op i

Hej Kim.
Det havde jeg sådan på fornemmeren ;C)
Men uanset hans "sociale" status så er der ud fra mine "neutrale" briller
ingen undskyldning for hans provokationer overfor dig, din familie og jeres
hunde.

Men tro mig visse folk bliver MEGET sære når de bliver gamle ;C) Det skal
dog ikke lyde om en undskyldning af hans opførsel herfra.
Er det noget som er opstået for nyligt eller har det stået på meget længe??

Der er givet nogle rigtigt gode råd i andre indlæg der er værd at følge op
på.
Mvh
Martin & Laika

Fra : kim Andreasen

Dato : 03-08-03 15:56

han har sådan set altid brokket sig men det er blevet værre med årene det
eneste han går op i er hans have

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-08-03 16:15

> han har sådan set altid brokket sig men det er blevet værre med årene det
> eneste han går op i er hans have
Hej Kim.
Hmm, det kunne måske lyde som om at jeg tog lidt "parti" for din nabo, men
nixen bixen.
Der er ingen undskyldning for at krænke andres ejendom eller at chikanere
dyr, uanset hvilken alder man har.
Det bliver spændende at høre hvad politiets kommentar til denne sag er.
Med ditto hundehilsen
Martin & Laika

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 06-08-03 23:07

Hej Kim

Ikke fordi det jeg har at sige hjælper - men jeg har PRÆCIS samme problem
med mine naboer til den ene side (ingen overhovedet med dem til den anden
side). MEn det er startet med at de har råbt ad mine hunde og deres børn har
drillet og generet dem gennem hækken. så min hunden HADER naboerne til den
side.

Det er UFATTELIGT anstrengende at have den slags problemer - og jeg har
mange gange overvejet at flytte, hvilket det også inden for en overskuelig
tid nok ender med. Ellers har jeg brugt strategien at ringe til politiet
hver gang der havde været noget (de har truet mig flere gange, bla. med at
slå hundene ihjel) - og jeg fornemmer tydeligt at politiet faktisk er på min
side og siger mine naboer er DYBT urimelige. Ellers bruger jeg i det daglige
strategien "de eksisterer overhovedet ikke".

Desværre har mit nabouvenskab også endt med at de er begyndt at klage over
andre ting hos mig til kommunen. Det er bare SÅ rædselsfuldt - jeg føler
meget med dig.
--
KH
Søs

Fra : Therese

Dato : 06-08-03 23:20

"Søs D. Jensen" skrev
* klip en masse om trælse naboer *

Hvor kommer man bare til at holde af sine rare naboer, når I sender disse
historier.
Vi havde vejfest i lørdags og spurgte lige så diskret om nogen følte sig
generet af Bernhard, da han nogen gange gør ude i haven når nogen kommer
forbi. Vi synes selv, det må virke generende nogen gange.

Alle svarede nærmest, at de ikke hører ham i deres egen have, og når de selv
går forbi, hilser de bare på ham, så stopper han igen. Et par var oven i
købet overraskede over at se, at vi har hund (De kommer dog sjældent
forbi vores hus, men bor kun tre huse væk)

Jeg tror jeg inviterer dem alle sammen på kaffe en dag

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-08-03 15:36

Den slags har desværre ikke noget med alder at gøre. Ham der tvang mig til
at aflive Siffen var en ung mand.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kosmonauten

Dato : 03-08-03 16:09

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Den slags har desværre ikke noget med alder at gøre. Ham der tvang mig til
> [...]
Hej Nina og misserne (husker at det en gang var et "fy" ord ;C) )
Det var skam heller ikke ment som noget "alders" relateret eller som en
undskyldning for vedkomne person, tværtimod.
Jeg har selv en nabo på 90 som er blevet "underlig" i det sidste års tid så
jeg har skam selv problemet bare i en meget mindre målestok, der er for
længst taget kontakt til både beboerbestyrelse og boligselskab så skulle jeg
blive udsat for "et eller andet" så har jeg garderet mig ind.

Men det er bedrøveligt hvis det i sidste ende skal koste en aflivning fordi
noget usandt er blevet sagt.

Jeg aner ikke hvilke tanker der går igennem en når ens dyr skal aflives pga.
andres usande udsagn, men det må være ekstremt hårdt.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Pwh

Dato : 03-08-03 18:57

Nina El Falaki wrote:
> Den slags har desværre ikke noget med alder at gøre. Ham der tvang
> mig til at aflive Siffen var en ung mand.

Hvordan kunne han komme til at tvinge dig til at aflive din hund ???.
Den historie må jeg have misset.

/Jens

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-08-03 20:54

Han klagede over at den gøede på altanen om natten, det benægtede jeg, da
Siffen på det tidspunkt var bange for at komme på altanen (jeg ved også,
hvilken hund det var, der gøede om natten). Derpå klagede han til
boligselskabet og forsøgte uden held at få andre til at underskrive en
klage. Til sidst provokerede han hunden til at gø/hyle om dagen, og så fik
han sine underskrifter, men stadig ikke fra mine naboer, han måtte over til
genboerne.

Jeg gik så i gang med at bestille videooptager der kunne optage 8 timer, men
der var ventetid. Og så fik jeg cancer og havde ikke kræfter til at kæmpe
imod mere.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pwh

Dato : 04-08-03 16:46

Nina El Falaki wrote:
> [...]
>
> Jeg gik så i gang med at bestille videooptager der kunne optage 8
> timer, men der var ventetid. Og så fik jeg cancer og havde ikke

Det var da en trist historie, vi mennesker er sgu søde ved hinanden.

/Jens

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-08-03 17:48

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da en trist historie, vi mennesker >er sgu søde ved hinanden.

Ja vist er vi jeg kan endnu græde over det - en frisk, glad hund på bare
5 år. At jeg havde brugt 2 år på at få en hund ud af ham, gjorde ikke sagen
bedre for mig (Han var panikslagen for ALT da jeg fik ham som 6 mdr.)

P.S. Men canceren fik jeg da bugt med

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mari

Dato : 04-08-03 17:55

> P.S. Men canceren fik jeg da bugt med

Det er jo nok det allerbedste i din historie.
Havde du ikke haft den, havde du jo heller ikke
bøjet nakken for sådan en undermåler......... vel.

/Mari

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-08-03 20:33

Næh, så var jeg hellere flyttet i en jordhule

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mari

Dato : 04-08-03 23:00

> Næh, så var jeg hellere flyttet i en jordhule

Pudsigt du siger det - for jeg plejer at sige at
mennesker, der bor i jordhuler ofte er mere
tilfredse end vi andre, hvis største problemer
rangerer på højde med knækkede negle
og bumser på næsen.

/Mari

Fra : Pwh

Dato : 04-08-03 19:28

Nina El Falaki wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> P.S. Men canceren fik jeg da bugt med

Det er jeg glad for at hører :)

/Jens

Fra : Anja Vadh

Dato : 03-08-03 11:17

Jeg synes det her virker meget bekendt.

Vi har også en nabo som får sin fritid til at gå med at brokke sig over
vores hunde.

Hun har bl.a. den ide at kalde på hundene og når de så kommer skælder hun
dem ud. Vi har også pludselig fået røde stumper af mursten i den del af
haven hvor hundene går. Vores hus er i gule sten og hendes i røde.

Vi har også observeret at hu har siddet i hækken og hvæset som en kat
hvilket fik hundene til at gå temmelig meget amok. Her skal det pointeres at
hækken står en hel meter inde på vores grund.

Vi har set hende kaste sten eller jord efter hundene.

Den ene hund har en ide om at skælde ud på alt hvad der bevæger sig forbi
ude på vejen, som ikke er "pakket" ind så som løbere, knallerter og
motorcykler. Kun et par enkelte bjæf, men for hunden at se virker det - de
forsvinder.

Vil hun have fuldstændig ro, tror jeg hun skal flytte meget langt væk. Her i
området bor vel en 10 - 15 hunde som alle kan finde på at larme.

Hun er også af den overbevisning at hun ikke kan gå ud i sin have for
hundene da de gør af hende. For hundene er hun et vildt fremmed menneske da
hun kun har været der ca. 20 gange i de 1½ år hun har boet her. Hendes
datter som kommer i haven meget mere gider hundene ikke sige noget til da
hun er kendt også selv om hun nogle gange kommer meget tæt på hækken. At
hundene brokker sig over alle de mange mennesker hun har besøg af på de mest
forunderlige tidspunkter finder vi meget praktisk da det har sparet os for
mindst et indbrud som i stedet gik ud over det hun hun nu ejer.

Hvad man skal gøre ved sådan en nabo ved jeg ikke, men jeg er overbevist om
at hun ikke kommer ret langt med hendes klager. Bliver hun ved med sin
fremturen har vi overvejet at kontakte DKK's jurist Kurt Sørensen, som har
en vis erfaring i den slags sager.

Hun mener at en dialog ikke er mulig. For at skabe en dialog skal man først
have en henvendelse og den har ikke fundet sted før hun sendte et klagebrev
og truede med politiet.

Det skal nok lige siges at alle fire hunde går inde når ikke vi er hjemme
selv om huset ligger i landzone.

Vores private grusvej som hun bor for enden af kører hun temmelig stærkt ned
af på trods af at der går heste på den ene side. Jeg er lidt spændt på om
hun når at standse den dag der er en hest løs. Selv med et fornuftigt hegn
kan det jo ske.

Som du kan se er du ikke den eneste der har bøvl med naboen. Naboen til den
anden side har ikke noget at brokke sig over hun vinker bare.

Anja Vadh og Lars W. Hagen
Kennelmodvig
Welsh Corgi pembroke
www.kennelmodvig.dk
www.jydepotterne.dk

Fra : Søren Voigt

Dato : 03-08-03 12:01

"Anja Vadh" <anja.kennelmodvig@os.dk> skrev i en meddelelse

Hej Anja,

> [...]
først
> have en henvendelse og den har ikke fundet sted før hun sendte et

Hvad skrev hun helt præcist i dette klagebrev til dig? Ligger der måske
nogle misforståelser eller andet gemt i dette brev som du kan bruge for at
få ordnet op i forholdet til din nabo? Eller er der andre ting som hun
klager over, og som du måske ikke synes er et problem, men som for folk der
er bange for hunde virker uoverstigelige?? I så fald er der jo alligevel
grundlag for dialog.

Med venlig hilsen
Søren Voigt

Fra : Lars W. Hagen

Dato : 03-08-03 21:12

Hun skriver helt nøjagtigt "det er ikke acceptabelt at hundene konstant
giver hals så snart vi færdes i egen have eller en knallert passerer ude på
vejen. Iflg. Lovgivningen må hunde ikke være til gene for omboende".

Så få er ordene vedr. hundene. At hun så heller ikke kan tælle om omtaler 3
og ikke 4 som vi har haft siden i vinters, det er en helt anden sag. Grundet
uoverensstemmelser mellem hundene er der heller aldrig mere end 3 ude ad
gangen.

Anja Vadh og Lars W. Hagen
Kennel modvig
Welsh Corgi Pembroke
www.kennelmodvig.dk

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 03-08-03 11:23

Jeg synes ikke man kan sige det er påstand mod påstand, for hvad jeg forstår
ud af dit indlæg så har du bevis for at det er din nabo der forårsager
hundenes gøen (eller en del af den)! Det vil sige at hvis politiet bliver
tilkaldt af ham, vil jeg mene at de ikke gider røre ved "sagen" eftersom du
har ham på film!
Så kan han lyve nok så meget!
Sikke en idiot!!

Hilsen Betina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-03 12:54

> [...]

> gerne skrive til min mail men også her i gruppen håber snart at høre jeres

Hej Kim

Det skal du så hermed få..... Det er allerede for sent for din nabo, at gå
til politiet. Det han har på dine hunde, er intet, sammenlignet med, hvad
dine hunde har på din nabo. Hvad der gør sagen endnu bedre for dig, er at
der også er andre mennesker der har set din nabo angribe dine hunde. Så
truslen med politi er bare tom øregejl fra hans side, og hvis det ikke er,
så er han dummere end loven tillader. Du har beskrevet, Selvtægt, Voldeligt
overfald, Dyremishandling, Indtrængen på privat grund, for at udøve vold.
( kosteskaft & varmt vand gennem hækken ) Han behøver ikke selv være inde i
din have. Desværre er dyremishandling endnu ikke nogen grov forbrydelse, men
det er både Voldeligt overfald, og selvtægt, så jeg vil tro, din nabo godt
kan finde ud af at holde sig i skindet. Hvad har i i grunden i området, af
Borger / Ejerforening. Så kunne du måske tage kontakt med dem. Eftersom
jeg går ud fra, at der er flere end 2 huse, så må de andre jo også vide hvor
meget dine hunde larmer. Hvis nu disse fik at vide, hvad din nabo gjorde
mod dine hunde, så skulle det ikke undre mig, om naboerne ikke bedre
forstår, hvorfor dine hunde gør. Men det forekommer ret tydeligt, at de
ikke er klar over dette, for det er mit gæt, at din nabo ikke har fortalt
dette. Så hvis det som du har vidner på, kun er en meget lille del, af hvad
der reelt er foregået, så vil jeg da helt klart foreslå video overvågning af
hundegården. Men hvis du bare vil skabe ro, så kan du gøre det meget
enkelt. Find et gammelt skilt, som viser video overvågning. Inviter så
naboen ind, for lige at se noget, klip så den gren af, der dækker for
skiltet. Når han så har betragtet skiltet, så siger du bare, nu kan du
ringe til politiet. Så tror jeg han glemmer alt om dette, og dig og dine
hunde har fred og ro. Men det vil helt klart gavne dig, at få vidnerne til
at skrive, hvad de har set, og underskrive det. Men husk at fortælle dem,
at de må ikke overdrive for at fremme forståelsen.

M.V.H.....Benny..

Fra : kim Andreasen

Dato : 03-08-03 16:06

hejsa gruppe tak for de gode råd jeg har i dag søndag gået rundt til alle
dem der bor i området og spurgt til dem om vores hunde der var ingen der
havde hørt om underskrift indsamling andgående vores hunde så nu går jeg til
politiet på mandag og forhører mig om hvordan jeg skal forholde mig men
skriv endelig videre og tusind tak for hjælpen indtil videre jeg skriver
hvad der sker videre i sagen
med venlig hunde hilsen kim

Fra : Lars W. Hagen

Dato : 03-08-03 21:17

Som jeg har skrevet før, så prøv hvis der bliver problemer at kontakte
juristerne i DKK. De har for et par år siden skrevet at de meget gerne ville
have en sådan sag at "lege" med. Efter deres udsagn har de færreste ret
meget at komme efter.

Anja Vadh og Lars w. Hagen
Kennel Modvig
Welsh Corgi Pembroke
www.kennelmodvig.dk

Fra : kim Andreasen

Dato : 03-08-03 22:36

hvordan kommer jeg i kontekt med dkk har de en hjemme side eller
mvhundehilsen
kim andreasen

Fra : Line

Dato : 03-08-03 23:21

"kim Andreasen" wrote:

> hvordan kommer jeg i kontekt med dkk har de en hjemme side eller

Hejsa Kim.

Yep, det er: www.dansk-kennel-klub.dk ; der sidder en jurist i
disciplinærnævnet (Kurt Sørensen), jeg ved ikke, om det er ham, der har med
denne slags sager at gøre, men her er i hvert fald linket til deres
adresseliste: http://tinyurl.com/ix5ab
Held og lykke med det!

Mvh. Line

Fra : Lars W. Hagen

Dato : 04-08-03 19:17

På DKK's hjemmeside er det muligt at skrive til Kurt sørensen som er DKK's
juridiske konsulent (og gammel schæferhunde mand og dommer). Han har også
telefontid en gangf om ugen. Jeg kan ikke huske hvornår, men det står også
på hjememsiden.

Anja Vadh og Lars W. Hagen
Kennel Modvig
Welsh Cirgi Pembroke
www.kennelmodvig.dk

Fra : Lou

Dato : 05-08-03 10:11

"kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> wrote in message news:<3f2d801e$0$13264$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> hvordan kommer jeg i kontekt med dkk har de en hjemme side eller
> [...]

Her din nabo ikke et stort flot træ du er træt af???
Et kobbersøm om natten er måske hvad det trænger til !!!
Nej det er for sjov, men med sådan en nabo udtænker man jo skumle planer
Prøv at kontakte DKK, juristerne.
Eller som ponisch the breed...foreslår - giv igen

Louise

Fra : Lou

Dato : 03-08-03 16:20

"kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> wrote in message news:<3f2c3e1e$0$76133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> gerne skrive til min mail men også her i gruppen håber snart at høre jeres

Hej Kim

Det er da en væmmelig nabo du har...ja dyrplager er han også!!!!!
Iflb. hundelovens §4 kan man få påbud om at holde sin hund inde hvis
den VEDHOLDENDE gør/tuder, hvis hunden allerede er inde lade den
fjerne.
Det SKAL være vedholdende ellers er der ikke noget at gøre...det er
meget svæet at gøre noget ved en nabo's hund der gøer!!! Der skal
virkelig meget til for at man kan gribe ind og udfra hvad du skriver
er der ikke noget at gøre for din nabo.
En god ide kunne være at spørge de andre omk. liggende naboer om de
føler sig generret af dine hunde - det gør de sandsynligvis ikke ud
fra hvad du fortæller.
Politiet gør det ved en anmeldelse at de enten kigger forbi en gang
for at se om det er rigtigt at hundene gøer eller de tager en
rundspørge i nabolaget. der skal være en overvældende del som skal
føle sig generet af dine hunde for at man skrider ind - det er altså
ikke nok ar 5 of af 6 føler sig generet af hundene( konkret tilfælde,
justitsministeriet). Det er også afgørende hvilke naboer der er
generet. det tæller ikke så meget hvis naboen 2 huse henne føler sig
generet hvis naboen ved siden af ikke gør.
MHT naboen selv, så gå til politiet og anmeld det.
iflg straffeloven §265 om krænkelse af freden kan han straffes med
bøde eller fængsel op til 6 mdr. hvis han overtræder politiets påbud
om at forfælge og genere dig!!!

Kan du sætte et wep cam op? som KUN filmer din side af hækken ? der er
jo en billig og nem måde ar fange ham på - husk nu at du ikke må filme
han's side af hækken!!!

Men noget helt andet så ville jeg få flyttet hundegården væk fra han's
side af skillet - hvem ved hvad han finder på , rottegift eller noget
andet.

Jeg håber at du kunne bruge dette til noget - held og lykke !!!
Jeg har selv haft problemer med naboerne på den ene side - helt
urimligt , alle andre hørte aldrig mine nunde 2stks. de ville også
klage osv. jeg sagde at det var de velkommne til, men jeg har aldrig
hørt noget siden, så...

mmvh
Louise (stud.jur.)

Fra : bettinaP

Dato : 04-08-03 08:55

"Lou" <odin@paradis.dk> wrote in message

> Men noget helt andet så ville jeg få flyttet hundegården væk fra han's
> side af skillet - hvem ved hvad han finder på , rottegift eller noget
> andet.

Helt enig. Jeg har engang haft en nabo der heller ikke havde andet at lave
end at brokke sig. Som regel var hun sur over at vi efter sigende spillede
for hø'jt (det kunne jeg så ikke lægnere tage alvorligt den dag hun var at
smadre vores hoveddør endnu engang pga for høj radio- og vi ikke lige havde
tændt for radioen), men efter et stykke tid så hun sig også sur på vores
hund. Vi havde besøg af politiet en dag, fordi den ifølge hende hylede hele
dagen, og flere gange var der på mystisk vis dukket åbne dåser hundemad op i
vores have - med glasskår og rottegift i!!!
(vi flyttede heldigvis kort tid efter)

så selvom du måske kan anmelde ham og måske får medhold, så må det vigtigste
være at sikre sig, at dine hunde ikke kommer til skade pga en småpsykotisk
nabo. Pas godt på dem...man kan ikke engang i sin vildeste fantasi
forestille sig, hvad folk kan finde på - desværre

bettinaP

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 03-08-03 19:24

Hej Kim

Det var dog en væmmelig nabo du har!

Jeg ville melde ham til politiet alene på de optagelser du allerede
har, ideen som benny kommer med længere nede er også fin - så får du
flere beviser, dog ville jeg jo være lidt bekymret for mine hunde, for
det er jo dem der er "lokkemad" - og med de midler han tager i brug så
er der jo ikke langt fra at smide med forgiftet mad, så jeg ville
klart komme ham i forkøbet og melde ham.

Og det at han vil have dine hunde aflivet er nok lidt svært for før at
politiet bruger den § i loven er det oftest endt med bid og umotiveret
angreb på mennesker. Man afliver ikke hunde fordi de gør.

Det er trist vi her i dk ikke har et dyreværnspoliti som kunne
håndtere den slags problemer..

Håber du finder en løsning for dine hundes skyld, gør hvad du kan for
at beskytte dem endnu bedre mod en sådan psykopat af en nabo.

Mange hilsener

Jeannette Svensson

Fra : kim Andreasen

Dato : 04-08-03 13:14

hejsa gruppe så har jeg talt med politiet andgående sagen
det var ingen succes med landbetjenten han ringede til min nabo og ringede
tilbage til mig og sagde følgende : hundene måtte ikke gø det skulle de
holde op med punktum
så ringede jeg til horsens politi og de sagde at jeg bare skulle lade være
med at snakke med ham mere så glemte han det nok de sagde også at hundene
ikke måtte være til gene for andre og hvis min nabo mener at det er en gene
så er det nok punktum
hvad fanden gør jeg så nu andet end at få fat i "peter lundin" hjælp mig
lige videre

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-08-03 14:14

On Mon, 4 Aug 2003 14:14:04 +0200, "kim Andreasen"
<kugle@post11.tele.dk> wrotd:

> [...]
>så er det nok punktum
>hvad fanden gør jeg så nu andet end at få fat i "peter lundin" hjælp mig

,,,Der kan stadig ikke ske noget selv om han klager du siger bare at
dine hunde aldrig gør udenfor eller indenfor, kun hvis nogen driller
dem. Påstand imod påstand, hvis han melder dig til politiet nægter du
bare at de larmer, og hvis det går videre kan du få en advokat og gå i
retten, og hvis det skulle komme så langt viser du at du har filmet
din egen have med dit webcam for at se om de nu også gøede, og da du
så filmen igennem kunne du se at han smed vand ind til dem. Du kan kun
blive idømt noget hvis du indrømmer det ! hvis du nægter så er det en
hel anden sag, politiet er trætte af nabokrige og gidder ikke bruge
for meget tid på det hvis det er for besværeligt, indrøm aldrig at de
har gøet ! sig at han vist er sur pga noget med snerydningen eller et
træ han mener hælder ind over hans have eller ligende, og at han
prøver at hævne sig. Og hvad der vil være allermest fornuftigt snak
med de andre naboer og få et netværk af fornuftige naboer du kan
støtte dig til hvis politiet en dag skulle komme, nogle der kan sige
til politiet at i altid har haft problemer med den gamle sure nabo og
at dine hunde er så søde og aldrig gør. Og hvis han melder dig til
pilitiet er du jo nød til at køre med på nabokrigen hvis du ikke vil
underkues og lade ham bestemme det hele, meld ham så for alt hvad han
laver forkert hvis han slår græs på forkert tidspunkt, parkerer på dit
fortorv, sig at han brænder malede og lakerede bræder af i pejsen osv
jeg ved godt at det lyder primitivt men hvis han vil have det
sådan så må det da være sådan ! nogle mennesker er ikke og kan bare
ikke komme på talefod"måske som dig og din nabo" og det må man indse
og være snu og give tilbage af samme skuffe, for du får vist ikke
noget ud af at være flink over for sådan en som ham, for så jokker han
sikkert bare endnu mere på dig. Hvis i ikke kan komme på talefod så må
han jo få respekt for dig på en anden måde, giv ham tilbage af egen
skuffe , og bare rolig han kan ikke få dine hunde aflivet der skal
meget til de skal næsten have dræbt et menneske før det sker.Og du kan
også sige til naboen at du filmer din have med lyd også og kan se at
der er blevet smidt vand over hækken, og at hvis han ikke passer sig
selv vil du bruge det i retten imod ham, du kan sikkert melde ham for
dyrplageri spørg ham om han har lyst til at se det i lokalavisen. Det
er nok smart at fortælle ham hurtigt at du filmer haven så han ikke
laver noget dumt der går ud over dine hunde, for hvis hundene er væk
så er det jo ligemeget om du har det på film.

Fra : JSC

Dato : 04-08-03 14:29

> [...]
gene
> så er det nok punktum
> hvad fanden gør jeg så nu andet end at få fat i "peter lundin" hjælp mig

Hej Kim

Jeg har i en tidligere nabosag om hunde haft kontakt til politiet -
Problemstillingen var her at hundene stod ude i meget lang tid af gangen og
gøede vedholdende (også når ejeren var hjemme) - Herunder i regnvejr, så det
tenderede dyremishandling.

Efter at have forsøgt en dialog med hundeejeren. Blev politiet kontaktet af
flere omkringliggende naboer - En hjemmegående pensionist gjorde sig den
ulejlighed, at skrive ned over en måned hvornår hundene stod og gøede.
Derefter blev politiet kontaktet igen og de havde så en snak med hundeejeren
som løste problemet. Som jeg forstod tilbagemeldingen fra politiet så ville
hundene blive fjernet/aflivet, hvis ikke deres henvendelse til ejeren løste
problemet

Som jeg læser din situation, så er naboen selv skyld i at hundene gøer, så
det må du sørge for at kunne dokumentere - Husk lige at der er regler for
skiltning og hvornår man må filme i det offentligerum, så ikke noget med at
rette kameraet mod naboens grund......

Mvh.
Jørgen

Fra : Mari

Dato : 04-08-03 19:09

"kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hvad fanden gør jeg så nu ..................

Nu skal du høre, hvad jeg valgte at gøre...... men der dur nok
ikke i dit tilfælde - fordi du ikke er der, når drillerierne sker.

Min nabo's børn hyggede sig med at få mine hunde til at gø.
Specielt den yngste - og der blev smidt med alskens ting og
tunge sager over hegnet. Jord, sten, fliser....... Det hjalp intet at
jeg forklarede at det kunne gå grueligt galt, hvis hun mødte dem
uden for haven - og at det så ikke var hende skyld.

Hun larmede bare et græsstrå bevægede sig på den anden side af hegnet
- sådan for en sikkerheds skyld. Mine gamle hunde var der før
børnene - og de ænsede dem ikke.......... kun den lille skræppesidse.
(Der er aldrig klaget over hende, men jeg er også MEGET hurtig
til at stoppe hende )

Een dag syntes en kammerat (13-14 år), at det var vældigt morsomt at
køre
plæneklipperen (håndskubber) frem og tilbage imod hegnet - og hun rasede
mere
og mere. 4-5 unger lo og jublede og syntes det blev sjovere og sjovere
- jo mere hun hidsede sig op. Med den adfærd, kunne jeg ikke kalde hende
til ro - så derfor valgte jeg at stille mig ved siden af hende (sagde
intet til
børnene) - mens jeg talte stille og opmuntrrende til hende så jeg fik
hendes
fulde opmærksomhed....... = psykisk støtte - og hun tav.
Han stoppede med at køre med klipperen (græsset var slået dagen før, så
det trængte bestemt ikke).

Jeg gik ind igen - og seancen gentog sig. Jeg gik igen ud stillede mig
ved
siden af hunden - men denne gang sagde jeg til fyren, at jeg beklagede
meget, men hvis han skulle fortsætte med at bruge plæneklipperen, så
blev jeg
nødt til at komme over til ham med min hund, så hun kunne lære den der
maskine at kende - det var jo nødvendigt, når hun skulle bo dør om dør
med den - og jeg ville ikke ha' at hun gøede af den. Stille og rolig
stemmeføring
med focus lagt på hundens adfærd - ikke guttens.

Kammeraten opfattede naturligvis min adfærd som modtræk til hans
provokation
og jeg ku' sgu' da bare komme....... hvorefter han stillede sig med
albuerne på hegnet og næverne under hagen og spurgte hvor længe jeg
skulle stå der og glo (i min egen have, men med front mod ham, mens jeg
kiggede
ned på hunden - ikke på ham) Jeg ignorere ham og talte bare stille og
roligt til min hund - og roste hende for at fastholde hendes kontakt med
mig.
Og da han spurgte igen, svarede jeg blot, at jeg blev stående, så længe
min
hund var bange for plæneklipperen. Han opgav, gik væk fra hegn og
plæneklipper
og jeg gik igen ind.

Da jeg kom ind gentog det hele sig......... og hunden var ligeså
rasende igen. Nu gik
jeg så resolut ned i haven til den - og tog den under armen - for at gå
ind til ham.
Men nu forsvandt alle ungerne som dug for solen........... så jeg det
opgav jeg.

Med til historien hører, at jeg har lært mine hunde, at de skal komme,
når jeg klapper i hænderne - eller klapper på siden at låret.
Så, da det hele startede påny, så klappede jeg en gang på låret - og min
hund kom pilende
op til mig - hvor jeg stod uset og parat til at tage den under armen (7
kg hund)
og nu gik jeg stille ind i haven til naboen og satte hende ned på
jorden. Og så blev der
sgu' ro............. for nu vinkede de ind ad vinduet til forældrene,
som de åbenbart
havde hidkaldt, da jeg tog hunden første gang......... "Nu kommer
hun.........."
hvorefter begge forældre kom ud for at høre hvad der dog foregik. Nu er
de
imidlertid fornuftige mennesker - så alt blev totalt afdramatiseret, da
jeg blot svarede
at MIN hund bange for dén plæneklipper og var nødt til at lære dén at
kende
- når den skulle køres mod hegnet uafladeligt, uden at der var græs at
klippe.

Ja, naturligvis .... det må den da........... og klappe, klappe, og
aeeeee lille søde hund.
Jeg valgte at undlade at kommentere børnenes adfærd - for jeg VED at det
fører mere
af samme skuffe med sig. Det er skruen uden ende. Og børn er jo BØRN.
Men den reaktion børnene havde forventet - den udeblev - og så var det
pludselig
ikke sjovt længere.

En tid efter skulle min hund hjemmefra i en periode (anden historie)
og imens havde jeg een magen til boende. (Det vidste naboerne ikke )
Denne
anden hund var imidlertid overhovedet ikke bange for hverken børn eller
plæneklippere. En dag ville skæbnen, at hun smuttede fra mig, og løb
hen af fortovet.......... dér gik børnene og legede - og hun pilede
lige direkte mod
dem med logrende hale og alting, mens de stod på tæer og rakte armene i
vejret.
Jeg vidste at hun ikke ville gøre noget som helst - og hun sagde heller
intet.........
gik blot ind i kredsen og indsmigrede sig, (mens jeg holdt "vagt" i
yderkredsen)
og de begyndte at klappe og ae hende.........
dén adfærd var faktisk netop dét, der gjorde at mine hunde ikke er
blevet drillet siden.

................. Man gider jo ikke drille nogen, der ikke reagerer på
det...... vel.

Mod børn og gamle, der er gået i barndom.......... kan man alligevel
ikke
stille noget op......... andet end at tage sine forholdsregler.
Så, mit råd til dig er, at ignorere det ihjel - og sikre at dine hunde
ikke kan
generes fra nabosiden. Sådan som jeg foreslog i mit første indlæg.

/Mari

Fra : Lou

Dato : 05-08-03 10:07

"kim Andreasen" <kugle@post11.tele.dk> wrote in message news:<3f2e4e05$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> ikke måtte være til gene for andre og hvis min nabo mener at det er en gene

Hej...

Nej det er ikke nok, punktum....Du kan hilse horsens politi at de bare
kan slå op i Karnov's lovsamling under hundeloven , der står
retningslinierne for dette.
Der er faldet dom for netop hvor meget vægt een mand kan have i sådan
en klage sag og hvis din nabo er den eneste der føler sig generret ER
DET IKKE NOK!!!

MVH
Louise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 11:51

> [...]
gene
> så er det nok punktum
> hvad fanden gør jeg så nu andet end at få fat i "peter lundin" hjælp mig

Hej Kim

Du gør som jeg skrev, og hvis der bliver mere med ham, så bruger du dine
vidners erklæringer. Der er selvfølgelig en ting mere, som du kan gøre.
Gør væggen i hundegården, ind mod din nabo, til en fast væg, og med et
udhæng ind over hundegården, som besværliggør det at smide noget ind i
hundegården. Dette vil automatisk dæmpe støjen ind til din nabo, men også
beskytte dine hunde mod ham. Hvis du mener de gør så meget, at det kan
virke generende, må du jo også prøve, at få dem til at gø noget mindre. Der
er jo altid en grund til at problemer opstår, men problemer er til, for at
løses, helst uden en borgerkrig.

M.V.H.....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 15-08-03 21:17

> har optaget dem en hel dag på webcam og set det igennem om aftenen og jeg

> til minn forskrækkelse at han kastede dampende vand på dem i gennem hækken

Hej Kim.
Du skal melde ham for dyrplageri!!!!!!!!!!!!!!!
Hvad er dog det for et SVIN, af nabo????

Eftersom du har det på film, må politiet da kunne gøre noget. Han kan
selvfølgelig undskylde sig : Sindsyg i gerningsøjeblikket.
-Men ligegyldigt hvad, om hundene vitterligt gør fra morgen til aften eller
ej, så er det ulovligt at dyrke selvtægt, som din nabo gør det.

Held og lykke med det, og håber af hjertet alt hans(naboens) ondskab, rammer
ham selv 10-foldigt.

MVH fra en meget forarget Susanne.

Fra : slet WC3RY

Dato : 16-08-03 15:09

René Kofoed <r-kofoed@image.dk> skrev:

> [...]
>selvtægt, som din nabo gør det.
>
>Held og lykke med det, og håber af
>hjertet alt hans(naboens) ondskab, rammer

Hiv et blå lyn ind over hækken næste gang,

Adam.
www.sitecenter.dk/faust