T3 når den engang kommer på DVD
Fra : Per Moreau

Dato : 02-08-03 23:24

Jeg er kommet til at tænke på at det er jo faktisk Sony Pictures aka
Columbia/TriStar der står bag T3.
Og hvem er det lige der har rettighederne på Superbit ?
Nemlig selv samme selskaber.
Så mon ikke der er er nogen der venter til at de releaser den som Superbit
med DTS lyd ?
Jeg gør ihvertfald, det kan jeg godt vente på.
Jeg ved ikke med jer andre ?

Mvh
Per M.
--
We´re gonna take you back, way back.
www.discomix80.net/

Fra : Jesper

Dato : 02-08-03 23:58

"Per Moreau" <gndsplitting@OH-NO@hotmail.com> wrote:

> [...]
> med DTS lyd ?
> Jeg gør ihvertfald, det kan jeg godt vente på.

er filmen på ret meget over 2 timer skal den deles op i 2 diske for at
kunne udgives som superbit.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Madmanden

Dato : 03-08-03 09:21

Jesper wrote:
> er filmen på ret meget over 2 timer skal den deles op i 2 diske for at
> kunne udgives som superbit.

Nu er T3 jo kun noget der ligner 95 minutter. :)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-08-03 12:59

> er filmen på ret meget over 2 timer skal den deles op i 2 diske for at
> kunne udgives som superbit.

jeg har tænkt på at købe Starship Troopers i Superbit - er den så på 2
skiver eller hur?
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jesper

Dato : 03-08-03 13:18

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> jeg har tænkt på at købe Starship Troopers i Superbit - er den så på 2
> skiver eller hur?

Den er på 129 min så den kan lige akkurat klemmes ind på én DVD.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-08-03 13:32

> Den er på 129 min så den kan lige akkurat klemmes ind på én DVD.

jeg har aldrig set en superbit skive så jeg tror jeg bestiller starship som
den første

Fra : Jesper

Dato : 03-08-03 13:47

> jeg har aldrig set en superbit skive så jeg tror jeg bestiller starship som
> den første

En superbit skive er bare en skive med 8 mbit video på, det vil der som
standard også være på andre skiver hvis der er plads.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten DH

Dato : 04-08-03 18:46

"Jesper" <none@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> En superbit skive er bare en skive med 8 mbit video på, det vil der som
> standard også være på andre skiver hvis der er plads.

Nej det er vist utopi, ofte ligger man nærmere det halve på alm.
udgivelser... Der findes et site som aflæser bit-raten i forbindelse med
anmeldelser, kan ikke lige huske navnet på siddende popo; men kan da finde
det hvis nogen er interesserede...

På superbit sparer man al den plads der går til spilde med undertekster i 15
forskellige sprog, trailers, "smarte" animerede menuer, reklamer og andet
skrammel - desuden mener jeg at DTS lyd er påkrævet på superbit udgivelser.

Anmeldelser viser alt fra næsten ingen forbedring, til nat og dag
udgivelser... Kort sagt er man lige glad med at det løse og kun ønsker at se
filmen i den bedste mulige kvalitet, så er superbit sagen...

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-08-03 06:16

> Den er på 129 min så den kan lige akkurat klemmes ind på én DVD.

min fylder desværre kun 7,23GB så de har ikke ligefrem udnyttet DVD9
formatet fuldt ud :)

Fra : Jesper

Dato : 11-08-03 08:39

Peter Larsen <Peter.Larsen@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> min fylder desværre kun 7,23GB så de har ikke ligefrem udnyttet DVD9
> formatet fuldt ud :)

Jeg får det til 7,65 Mbit/s. Ved max billedebitrate(8 Mbit), ét DTS
spor(768Kbit) og ét AC3 spor(448 kbit) skal den samlede bitrate være på
8 + 768+448 = 9,1875 Mbit/s
-------
1024
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-08-03 12:50

"Jesper" <none@invalid.invalid> escribió

> Jeg får det til 7,65 Mbit/s. Ved max billedebitrate(8 Mbit), ét DTS
> spor(768Kbit)

768? hvorfor ikke mere?

Fra : Jesper

Dato : 18-08-03 15:36

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> "Jesper" <none@invalid.invalid> escribió

> 768? hvorfor ikke mere?

Om de kan være på mere ved jeg ikke, men 768 Kbit er i praksis det jeg
kan se at DTS sporene er på.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-08-03 08:44

"Jesper" <none@invalid.invalid> escribió

> Om de kan være på mere ved jeg ikke, men 768 Kbit er i praksis det
jeg
> kan se at DTS sporene er på.

DTS kan bruge op til 1.509 Mbit men jeg m`indr´mme at jeg ikke har
set om det er noget der i praksis bliver brugt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 03-08-03 11:02

"Per Moreau" <gndsplitting@OH-NO@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med DTS lyd ?
> Jeg gør ihvertfald, det kan jeg godt vente på.

Problemet er desværre bare at vi sandsynligvis lige skal gennem en alm.
collectors edition først, så vente ca. 3 mdr på de annoncerer en superbit
version (som så kommer 3 mdr senere), så kommer der en super duper ultra
extreme et eller andet edition med en masse nyt ekstra (og i øvrigt har
samme film/video overførsel som den første collectors edition), så går der
lidt før vi begynder at høre rygter om en superbit deluxe version (som er
den jeg vil ha) og sådan kører møllen...

Er jeg paranoid? Måske, men Resident Evil er et godt eksempel på det, xXx er
godt på vej, havde lige akkurat fået den ind af døren da man hørte om
superbit versionen > MIB er et mareridt, selv min From here to eternity
er kommet som super bit!

Jeg vil gerne ha superbit - alene det at slippe for reklamer for andre film,
langsomme animerede menuer osv er en glæde; men jeg gider ikke (bevidst)
blive lokket til at købe den samme version igen og igen i jagten på den
bedste udgave... Min "kommende dvd'er jeg skal ha" liste har røde felter ved
alle Colombia/Tristar titler, så jeg husker at passe på når jeg køber dem og
helst venter til ca. 3 mdr efter release...

Ahh det var dejligt at komme af med