Vil dette være fornuftigt ?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-08-03 23:12

Jeg kunne godt tænke mig en ny telefon og måske en Sony Ericsson T68i
Jeg har set dette tilbud hos Elgiganten

http://www.elgiganten.dk/intershoproot/eCS/Store/da_DK/imagesOnline/info/31_16.pdf

399,- for telefonen og 6 måneder af 30 kr Ialt 579,-
og efter et halvt år er jeg fri af TDC.

Har jeg ret i det eller kommer der noget oven i, fx Zone (hvad er det)

Vil TDC uden videre acceptere at jeg opsiger telefonen med det samme og vil
de låse den op uden beregning eller skal jeg regne med en udgift der.
I så fald kan jeg vel få den låst op med det samme og bruge mit nyerhvervet
Telmore kort i den, ikke osse ? Og beholde mit nuværende nummer ?

Jeg indrømmer gerne jeg ikke har forstand på mobil telefoner !

Er der andre tilbud der er bedre - igen er formålet at få en billig telefon
og bruge mit Telmore taletidskort.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 22.7.03)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-08-03 23:32

Michael Lund Sørensen skrev:

>Har jeg ret i det eller kommer der noget oven i, fx Zone (hvad er det)

Zone er et tillægsabonnement, som betyder, at du ringer billigere fra
et bestemt geografisk område.

>Vil TDC uden videre acceptere at jeg opsiger telefonen med det samme og vil
>de låse den op uden beregning eller skal jeg regne med en udgift der.

TDC tager mindst 500,- for at låse telefonen op før tid. De er faktisk
ikek engang berettiget til at låse den op. Du kan godt opsige
abonnementet med det samme, men det opsigelser gælder først fra 6 mdr.
efter du har købt telefonen. Du kommer altså til at betale abonnement
i 6 mdr.

>I så fald kan jeg vel få den låst op med det samme og bruge mit nyerhvervet
>Telmore kort i den, ikke osse ?

Ja. Du kan evt. få den låst op et andet sted end hos TDC, og spare en
hel del!

>Og beholde mit nuværende nummer ?

Ja.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : JMo.

Dato : 02-08-03 23:58

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> wrote in
> [...]
> og efter et halvt år er jeg fri af TDC.
>
> Har jeg ret i det eller kommer der noget oven i, fx Zone (hvad er det)

Ikke helt korrekt - men den her annonce tager nok også prisen som den mest
umulige at finde rundt i:

Prisen for telefonen er:
399,- v/MobilTalk + Zone
599,- v/MobilBonus + Zone

Prisen for abbonement er:
MobilTalk abn: 75,- / md (fremgår ikke af annoncen)
MobilBonus abn: 30,- / md
Zone-tillægsabn.: 10,- / md (fremgår ikke af annoncen)

Endvidere skal der betales oprettelse på 99,- - om det gælder både ved
MobilBonus og MobilTalk, eller kun MobilBonus, kan jeg ikke lige blive klog
på (!)

Samlet bliver det altså:

MobilTalk, hvis der skal betales oprettelse:
399,- + 6*75,- + 6*10,- + 99,- = 1.008,-

MobilTalk, hvis der ikke skal betales oprettelse:
399,- + 6*75,- + 6*10,- = 909,-

MobilBonus abn:
599,- + 6*30,- + 6*10,- = 99,- = 938,-

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-08-03 11:10

JMo. skrev :
> [...]
>
> MobilTalk, hvis der skal betales oprettelse:
> 399,- + 6*75,- + 6*10,- + 99,- = 1.008,-
>
> MobilTalk, hvis der ikke skal betales oprettelse:

OK det er interessante oplysninger - jeg synes også det andet var for
billigt!
Men det nærmer sig jo en fup annonce.

Tak for info!

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 03-08-03 11:30

"JMo." <ns_sf010@mohr.cx> writes:
> Endvidere skal der betales oprettelse på 99,- - om det gælder både ved
> MobilBonus og MobilTalk, eller kun MobilBonus, kan jeg ikke lige blive klog
> på (!)

Det er 99.- for begge typer.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : JMo.

Dato : 03-08-03 11:45

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote in

> Det er 99.- for begge typer.

Sådan læste jeg det også først.

Men da det ikke stod helt præcist, og jeg umiddelbart går ud fra at der er
større kick-back på MobilTalk i fh.t. MobilBonus, var jeg ikke sikker i min
sag.. Kæderne plejer jo gerne at regne det sammen, så de får det sammen i
kassen uanset hvad kunderne vælger.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 03-08-03 12:09

"JMo." <ns_sf010@mohr.cx> writes:
> [...]
> sag.. Kæderne plejer jo gerne at regne det sammen, så de får det sammen i

Jamen, kæderne ser ikke de 99.-, de bliver opkrævet senere af TDC. I
butikken betaler man kun det telefonen koster (evt. +200 for MobilTalk).
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : JMo.

Dato : 03-08-03 13:07

> Jamen, kæderne ser ikke de 99.-, de bliver opkrævet senere af TDC. I
> butikken betaler man kun det telefonen koster (evt. +200 for
> MobilTalk).

Hmm.. Jeg troede faktisk at de stadig fik større kickback hvis de opkrævede
det.

Men nu har jeg jo heller ikke beskæftiget mig med det, siden sidste
århundrede

Fra : Devast8or

Dato : 03-08-03 02:53

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg indrømmer gerne jeg ikke har forstand på mobil telefoner !
>
> Er der andre tilbud der er bedre - igen er formålet at få en billig

Inden du betaler for at få den låst op, så prøv at sætte dit Telmore kort i.
Min mor købt for nylig en N3510i med StjæleDanmark abonnement, som det også
var planen at få låst op. Men da Telmore kører på StjæleDanmarks net prøvede
jeg lige at sætte hendes Telmore kort - det gav ingen problemer, hun kunne
ringe fra den med det samme. Så var de penge da sparet :)

Devast8or

Fra : Michael Andersen

Dato : 03-08-03 11:35

Så har din mor været heldig! Det kan man ikke mere. TDC låser deres
telefoner helt i dag

Fra : Devast8or

Dato : 03-08-03 17:08

Michael Andersen wrote:
> Så har din mor været heldig! Det kan man ikke mere. TDC låser deres
> telefoner helt i dag

Det var en måned eller to siden.

Devast8or

Fra : Claus Frigaard

Dato : 03-08-03 21:28

jeg købte en SE T610 den 31.07.03 og den er kun låst til TDC's net....

M.v.h. Claus Frigaard