Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Foto: i øjn højde"
Fra : max

Dato : 02-08-03 21:19

En lille hverdags tragedie..-max-
news:0YUWa.43744$Kb2.1888686@news010.worldonline.dk

Fra : .J.S...

Dato : 02-08-03 21:53

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41VWa.43752$Kb2.1889268@news010.worldonline.dk...
> En lille hverdags tragedie..-max-
> news:0YUWa.43744$Kb2.1888686@news010.worldonline.dk

Teknisk er det jo et fint billede, men jeg må indrømme jeg aldrig kunne
finde på at tage sådan et billede.
Måske det skyldes at jeg selv hadede at blive fotograferet som barn, og i en
situation som denne synes jeg det er krænkende.

mvh/JS

Fra : max

Dato : 02-08-03 23:50

> [...]
> Måske det skyldes at jeg selv hadede at blive fotograferet som barn, og i en
> situation som denne synes jeg det er krænkende.

Tjae - Der stod en mor med cykel, poser og tasker og hendes hysteriske
unge ville åbentbart have en is eller et og andet, det kender vi jo, så jeg
gjorde som jeg altid gør prøver at vende de sure mundvige op ad, du må
ikke spørge hvordan jeg gør det, men det virker stortset altid, jeg knipsede
2 billeder og han blev distraheret nok til at glemme hva det var han var så
sur over, vi blev venner lige i det korte tidsrum, og han havde et stort grin
på og vinkede da jeg gik videre ned af gaden.. Jeg ved ikke om det forandrer
dit syn på billedet, eller fotografen, men det er sådan jeg arbejder og sådan
jeg er.. I indien sidder jeg tit på gaden og spiser med tiggerne, folk uden arme
uden ben og vi griner sammen og jeg kan tage alle de billeder jeg har lyst til,
og et øjeblik oplever de en stor hvid vesterlænding i øjenhøjde.. Og jeg får
noget meget mere værdifuldt, tillid - hmm for mig er det en stor ting og det
som det hele drejer sig om. Jeg tror også man kan se det i de fleste af mine
fotografier, dette krævede åbentbart en forklaring. Hvis du kigger på billedet
en gang til vil du måske bemærke at jeg er nede i øjenhøjde, der er kontakt
mellem os, selv om jeg stod midt i en forgænger overgang og var ved at
blive kørt over..)-max-

Fra : .J.S...

Dato : 03-08-03 00:13

> [...]

kontakt
> mellem os, selv om jeg stod midt i en forgænger overgang og var ved at

Ok, så er det jo en lidt anden historie end den jeg umiddelbart så i
billedet.

mvh/JS

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-08-03 12:12

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Måske det skyldes at jeg selv hadede at blive fotograferet som barn,
og i en
> situation som denne synes jeg det er krænkende.

Hvorfor synes du, det er krænkende?

--
-Jens B.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-08-03 23:01

> Hvorfor synes du, det er krænkende?

hvor lykkelig ville du selv føle dig ved at blive "foreviget"
mens du står og flæber?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-08-03 07:23

Petersen_Michael wrote:

> hvor lykkelig ville du selv føle dig ved at blive "foreviget"
> mens du står og flæber?

Jeg ville ganske givet ikke skænke det en tanke i den alder.

--
-Jens B.

Fra : Timsah

Dato : 05-08-03 21:10

Nå, så det tror du ikke?
Har du været barn engang?

Det værste jeg kan huske var, da jeg i en alder af 3-4 år havde et
raserianfald, og resten af familien, onkler, tanter, bedsteforældre stod
rundt omkring mig mens de grinte af mig og pegede fingre.....og da jeg havde
stampet i gulvet længe nok, fik en eller anden idiot den friske ide at hente
sit kamera.

Billedet findes i mine forældres fotoalbum, og selv om jeg kan grine af det
nu, kan jeg stadigvæk huske, hvor ydmygende det var dengang at blive grint
af og til sidst fotograferet.

men jeg synes, max afsluttede seancen på en god måde, og billedet er jo fuld
af følelser, så mon ikke det går alligevel med den lille dreng?

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-03 08:15

Timsah wrote:

> men jeg synes, max afsluttede seancen på en god måde, og billedet er
> jo fuld af følelser, så mon ikke det går alligevel med den lille
> dreng?

Det må vi håbe. Det ville jo ikke være rart at tænke på, om han skulle
ende op med samme livslange, traumatiske oplevelse som dig

--
-Jens B.

Fra : Lagerhead

Dato : 03-08-03 12:46