Hundhvalp vs kat
Fra : Vicki

Dato : 02-08-03 21:18

Hejsa..

Jeg har endelig fået lov til at få en hund af min kæreste..!

Vi har i forvejen en kat som ikke siger noget til en hund i huset (
det fik jeg testet her forleden dag)

De racer jeg har kigget på er dansk svensk gårdhund og en jack russel
da den helst ikke må være så stor, men ville disse race kunne med en
kat eller har de forstort et jagt instinkt i dem. Jeg vil helst have
en hund fra hvalp af og gå til alt mulig træning for at give os en god
kommunikation og start på hundens liv..! dog ville jeg også gerne
bruge den til agility er der en af disse racer som egner sig bedst til
det..??

Håber i kan hjælpe mig lidt..!!

foreslag til en mellem stor hund som ikke er selvstændig modtages også
med kys hånd

Fra : Pia J

Dato : 02-08-03 21:22

"Vicki" <vicksen@adslhome.dk> wrote in message

> foreslag til en mellem stor hund som ikke er selvstændig modtages også
> med kys hånd

Hvis den ikke må være for fræk og selvstændig, skal du nok ikke vælge en
terrier - de er vist lidt af en udfordring at opdrage. Gider man, er det
fint, men ellers bliver man bare frustreret.

Man kan såmænd også bruge papillon eller cavalier king charles spaniel til
agility.

:Pia

Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 02-08-03 22:46

ja cav.ch.spaniel er den helt perfekte lille hund...vi har en og har lige
fået kat det går fint.

Fra : Jysch

Dato : 04-08-03 00:06

Hej!

Jeg vil lige give mit besyv med!

Vi havde en Jack Russel Terrier da vi fik kat - Hvis der kom andre katte ind
på vores grund blev de jaget ud! men vores egen kat gik det rimeligt med.

Så blev vores hund kørt ned og døde - og vi fik en Airdals terrier - Katten
var lidt sur til at starte med, men efter lidt tid var de de bedste venner
og sov i "poter", desværre måtte vi af med hunden - men katten savnede
sådan sin ven, at vi købte en gravhund - efter lidt indkøring blev de også
de fineste venner, men desværre fik vores kat urinvejsproblemer og blev
aflivet - men hunden savnede en ven og så kom naboen med en lille killing,
som jeg ikke ville have, men det ville hunden og lige nu ligger de i "poter"
på sofaen - de kan simpelthen ikke undvære hinanden. Så det har ikke noget
med racer at gøre, hvis man tager det stille og roligt på det.

Så enten gør jeg det rigtige eller også er det simpelthen universal dyr jeg
har fået - dem alle sammen.

Hilsen Jysch