HT-problem
Fra : peter hansen

Dato : 02-08-03 20:45

det er muligt at det er den forkerte gruppe men da der ikke findes en
CPU-gruppe eller den BIOS-gruppe på dansk så satser jeg på den her gruppe...

Jeg er ejer af en P4 2,666 GHz og et MSI 845PE MAX2 motherboard som
understøtter HT (HyperThreading) og ligeså skulle CPU'en
Problemet er at jeg ikke kan slå HT til nogle steder og i BIOS mangler
menuen simpelthen - i manualen står der at jeg kan disable og enable men det
krav at det hele støtter det før det kan enable.

(Enabling the functionality of HyperThreading Technology for your computer
system requires ALL of the following platform components: * CPU: An Intel
PEntium 4 Processor with HT Technology; * Chipset: An Intel Chipset that
supports HT Technology; * BIOS: A BIOS that supports HT Technology and has
it enabled; and * OS: An operating system that supports HT Technology)

Ude på den indpakning mit motherboard kom i står der HT-ready og min Intel
P4 skulle også meget gerne være en HT en

Kan ikke umiddelbart selv komme en løsning nærmere - nogle bud - en ven har
fortalt mig at der er nogle BIOS'er der har en såkaldt hemmelig menu med
HT-funktionen i... jeg tror han gasser - btw så er det AMI-BIOS...

hilsen fra pede

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-08-03 21:34

peter hansen wrote:

> Jeg er ejer af en P4 2,666 GHz

533 FSB = ikke-HT P4'er.
800 FSB = HT P4'er.

> Ude på den indpakning mit motherboard kom i står der HT-ready og min Intel
> P4 skulle også meget gerne være en HT en

Hvis det er en 2,666 GHz, så er den ikke.
Hvis det er en 2,600 GHz, så er den.

Fra : peter hansen

Dato : 02-08-03 22:45

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> 533 FSB = ikke-HT P4'er.
> 800 FSB = HT P4'er.

Intel

> Hvis det er en 2,666 GHz, så er den ikke.
> Hvis det er en 2,600 GHz, så er den.

Hehe... fedt så - jeg troede sådan set at alle P4'ere var HT'ere - uuuhm æv

nååårh men tak for det :D

Fra : Stoffer

Dato : 03-08-03 01:43

"peter hansen" <wont@tell.you> wrote in message

> [...]
> Intel

> Hehe... fedt så - jeg troede sådan set at alle P4'ere var HT'ere - uuuhm

Jeg kunne ikke få aktiveret HT på mit msi 845pe bundkort med min p4 2.6c.
Funktionen HT kunne jeg simpelthen ikke finde i bios (kunne jeg godt med den
gamle 2.4b, dog uden effekt)
Så jeg købte et asus p4p800 istedet.