Duplicate entry '127' for key 1
Fra : René Haagen

Dato : 02-08-03 18:23

Fejl

SQL-forespørgsel :

INSERT INTO lise
VALUES ( 128, '2003-12-02', 'Tirsdag', 'Fri' )

MySQL returnerede:

Duplicate entry '127' for key 1
er der en der kan fortælle mig hvorfor jeg får denne fejl.jeg arbejder i
phpmyadminRené

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 02-08-03 18:28

On Sat, 2 Aug 2003 19:23:18 +0200
"René Haagen" <rene@haagen.dk> wrote:

> [...]
>
> MySQL returnerede:
>

> Duplicate entry '127' for key 1
> er der en der kan fortælle mig hvorfor jeg får denne fejl.jeg arbejder i

Fordi det felt du prøver at indsætte tallet 128 i er en TINYINT...
Sæt den til INT, så er du ude over det.
TINYINT kan ikke håndtere tal større en 127, så når du prøver at indsætte 128,
laver den det automatisk om til 127, hvis du så har sat den til 'unique', så
kunne jeg forestille mig at den kommer med "Duplicate entry.."-fejlen.

Mvh.
   Madsen

--
- - - - - - - - - - - - - - + - - - - - - - - - - - - - - +
| Anders K. Madsen
http://lillesvin.linux.dk |
+ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
| There are 10 types of people in the world... |
Those who understand binary - and those who don't.
| - http://bash.org |
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - +

Fra : René Haagen

Dato : 02-08-03 18:32

"Anders K. Madsen" <madsen@sjovedyr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Madsen

--
- - - - - - - - - - - - - - + - - - - - - - - - - - - - - +
http://lillesvin.linux.dk |
+ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

det er lige det jeg har.

tak

René

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 02-08-03 19:05

"Anders K. Madsen" <madsen@sjovedyr.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>TINYINT kan ikke håndtere tal større en 127, så når du prøver at indsætte 128,
>laver den det automatisk om til 127

Hvis TINYINT er defineret som UNSIGNED, så kan den vel rumme tallene
fra 0 til 255.

Men det vil i det konkrete tilfælde blot udskyde problemet.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 02-08-03 19:17

On Sat, 02 Aug 2003 20:05:00 +0200
Jens Tønnesen <usenet@pressefoto.invalid> wrote:

> "Anders K. Madsen" <madsen@sjovedyr.dk> skrev i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Hvis TINYINT er defineret som UNSIGNED, så kan den vel rumme tallene
> fra 0 til 255.

Ja, det kan den vel...

> Men det vil i det konkrete tilfælde blot udskyde problemet.

Ja!

Mvh.
   Madsen

--
- - - - - - - - - - - - - - + - - - - - - - - - - - - - - +
| Anders K. Madsen
http://lillesvin.linux.dk |
+ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-08-03 20:35

Anders K. Madsen wrote:
- - - - - - - - - - - - - - + - - - - - - - - - - - - - - +
| Anders K. Madsen
http://lillesvin.linux.dk |
+ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Please tag et kig på

Johan

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 02-08-03 21:16

On Sat, 02 Aug 2003 21:35:03 +0200
Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> Anders K. Madsen wrote:
[8 linjer signatur]

> Please tag et kig på
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Ja, jeg kender den godt... Har læst den.
Sjovt nok er du den første der klager...

Man kan enten spilde tiden på at rende rundt og være hysterisk med slige ting,
eller man kan sige "so what" og komme videre.

Hvis du føler dig generet af min signatur, så er du velkommen til at filtrere
posts fra mig fra.

Mvh.
   Madsen

--
- - - - - - - - - - - - - - + - - - - - - - - - - - - - - +
| Anders K. Madsen
http://lillesvin.linux.dk |
+ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 02-08-03 21:32

On Sat, 2 Aug 2003 22:15:58 +0200
"Anders K. Madsen" <madsen@sjovedyr.dk> wrote:

> [...]
> ting, eller man kan sige "so what" og komme videre.
>
> Hvis du føler dig generet af min signatur, så er du velkommen til at filtrere

Hmm, undskyld det udbrud...
Jeg kan bare ikke klare når folk går mere op i netiketten end de ting som de
forskellige grupper egentlig handler om.

Anyways, jeg har længe villet lave mig en mere diskret signatur, så det her må
jo siges at være den rette lejlighed.

Mvh.
   Madsen

--
* Anders K. Madsen * http://lillesvin.linux.dk *
* madsen@sjovedyr.dk * Linux, Ruby, PHP and SQL *

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 02-08-03 21:45

> [...]

>Jeg kan bare ikke klare når folk går mere op i netiketten end de ting som de
>forskellige grupper egentlig handler om.

Tja, det var godt, at du kom på andre tanker. Jeg var lige ved at
følge dit forslag i dit første svar om at bortfiltrere dine indlæg -
jeg kan nemlig ikke klare, når folk hidser sig op over venlige
henstillinger.

>Anyways, jeg har længe villet lave mig en mere diskret signatur, så det her må
>jo siges at være den rette lejlighed.

Det var meget bedre...

(og da denne tråd efterhånden er temmelig off-topic i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, skynder jeg mig at sætte FUT
til news:dk.admin.netikette)

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 02-08-03 21:57

On Sat, 02 Aug 2003 22:44:42 +0200
Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> Og tak for du ændrede signatur :) Havde blot brug for at komme af med
> det :DDD

Det var så lidt.

> Synes vi bør følge de gænse RFC'ere... ;)

Tjaeh, Jeg ser egentlig mest den slags RFC'er vi taler om lige nu, som
guidelines... I.e. nettiketten.
Den giver nogle gode råd om hvordan man bør opføre sig på nettet, men man
behøver jo ikke nødvendigvis rette sig 100% efter det.
Det jeg ikke kan lide, er folk der tror at disse guidelines er regler, som man
bliver straffet (nogle steder dødsdømt) for at overtræde.

Som Linuxmand er jeg da stor tilhænger af standarder, som i
kommunikationsstandarder, protokolstandarder, programmeringsstandarder o.s.v.
Men jeg tror vi taler om nogle helt forskellige typer standarder.
Jeg er jo f.eks. ikke specielt stor fan af MS og deres holdning til standarder,
men etiske standarder er jo noget væsentligt andet end tekniske standarder.

Nå, nok om det...

> God aften ... :)

I lige måde. :)

Mvh.
   Madsen

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 02-08-03 23:49

On Sat, 02 Aug 2003 23:57:36 +0200
Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> wrote:

> Anders K. Madsen wrote:
[snip snippetisnip snip snip]
> Dvs. hver gang du skriver 1 linie signatur bliver der en plads mindre
> plads til svar som gemmes på newsserveren. Lad os bruge den "sparsomme"
> plads på newsserverne på spørgsmål og svar - og ikke på signaturer. Det
> tror jeg da ikke folk kan være uenige i...

Så skulle vi måske også lade være med at diskutere sådanne sager....

Mvh.
   Madsen