Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
mærkelige prikker på billede
Fra : E.G.C.

Dato : 02-08-03 15:06

Jeg var ved Vedbæk havn i går aftes. På alle mine billeder ved vandet er
der "lysende" prikker.
Jeg har lige købt Olympus C720 og prøver nu forsk. forhold. Det er mit
første Dig.Cam. Kan nogen oplyse noget om disse prikker. Billedet er
taget som følger:
Uden blitz
Shutter speed 8.0
Aperture F.2.8.
ISO 100
Focal lengt 40mm
Billede kan ses her: http://home21.inet.tele.dk/egc/

Hilsen Ronni

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-08-03 15:08

E.G.C. wrote:

> Jeg var ved Vedbæk havn i går aftes. På alle mine billeder ved
> vandet er der "lysende" prikker.
[...]
> Billede kan ses her: http://home21.inet.tele.dk/egc/

Prøv at tage endnu et mørkt billede (bare hold hånden for linsen) og se
om der kommer prikker de samme steder.
--
JPEGCrops 0.5.20 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : E.G.C.

Dato : 02-08-03 15:25

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har lige købt Olympus C720 og prøver nu forsk. forhold. Det er mit
> første Dig.Cam. Kan nogen oplyse noget om disse prikker. Billedet er
Billedet ligger også i dk.binær

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-08-03 17:27

"E.G.C." <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan nogen oplyse noget om disse prikker.

Støj, som opstår ved lange eksponeringstider. Se mit eget eksempel her:

http://www.agnsiden.dk/Coolpix5700/Ferry.jpg

Her er et andet billede - samme motiv - samme sted - samme tidspunkt -
men uden støj:

http://www.agnsiden.dk/Coolpix5700/Ferry2.jpg

Hvis dit kamera understøtter støjreduktion, så prøv at aktivere dette.

--
-Jens B.