HTML net - baggrunde
Fra : Vahagn

Dato : 02-08-03 08:47

Hej,-

hvis I kigger helt øverst på HTML.dk's design så ser I en blå-grå
baggrund med et underliggende "nettet" mønster. Hvor finder man
de designs henne?? Jeg synes det ser fedt ud, og har prøvet at
søge på "html grid backgrounds", men ingen resultat.

Selv bruger jeg denne chart:
http://html-color-codes.com/

Mvh Vahagn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-03 11:56

Laves i et grafik program.

Fra : Michael U. Hove

Dato : 02-08-03 12:07

Vahagn wrote:
> [...]
> de designs henne?? Jeg synes det ser fedt ud, og har prøvet at
> søge på "html grid backgrounds", men ingen resultat.

Det er en PNG:

http://www.html.dk/site/graphics/backgrounds/body3.png

mvh
/michael

Fra : Michael U. Hove

Dato : 02-08-03 12:13

Vahagn wrote:

> [...]
> de designs henne?? Jeg synes det ser fedt ud, og har prøvet at
> søge på "html grid backgrounds", men ingen resultat.

De definerer top-grafikken i "body"-selectoren i deres stylesheet:

body
   {
   font-size: .8em;
   color : rgb(0,0,0);
   background : rgb(255,255,255)
url("/site/graphics/backgrounds/body3.png") repeat-x 0px 0px;
   margin : 75px 5px 0px 170px;
   padding : 0px 0px 0px 0px;
   font-size-adjust: .58;
   line-height: 1.58em;
   }

Hele CSS'en kan ses her:

http://www.html.dk//site/stylesheets/screen.default.css

Iøvrigt et forbilledligt pænt stylesheet

mvh
/michael

Fra : Vahagn

Dato : 03-08-03 12:47

Ja det er et meget professionelt stylesheet. Rigtig inspirerende. Jeg
har iøvrigt fundet et godt link hvor der gøres kreativt brug af den
grid - mønstrede baggrund:

http://www.camworld.com/fiction/

I øverste højre hjørne kan man skifte mellem de forskellige baggrunde
mens man læser siden. Men hvordan man LAVER disse mønstre er stadig
noget af en gåde for mig.

Mvh, Vahagn

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 03-08-03 13:19

Vahagn <vahagn@idearussia.com> skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

>Men hvordan man LAVER disse mønstre er stadig
>noget af en gåde for mig.

Prøv at lukke http://www.camworld.com/images/bg_grid_grey.gif op i et
grafikprogram.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Vahagn

Dato : 03-08-03 14:54

Hmmm interessant...

Mvh
Vahagn

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 18:17

"Vahagn" <vahagn@idearussia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I øverste højre hjørne kan man skifte mellem de forskellige baggrunde
> mens man læser siden. Men hvordan man LAVER disse mønstre er stadig

Du åbner dit grafik prog og laver et billede på fx 5x5, vælger en hvid bg og
en sort farve til at tegne med, så holder du musen med et linje værktøj på
positionen 1,1 og trækker en vandret streg til 1,5. bagefter sætter du musen
på position 1,1 igen og trækker en lodret streg til 5,1

Du kan også lave et billede på 10x10 så ganger du bare positions talene på
mit eks. men 2 og så skulle den hvist være hjemme.

Fra : Vahagn

Dato : 03-08-03 20:08

Haha det var nok en udførlig forklaring - det må prøve en af dagene! Efter jeg
har fået styr på HMTL, CSS og øhhhh Javascript

Er jeg forresten den eneste der synes at de her grids ser sublimt ud som
baggrund, hvis man vel at mærke designer resten af siden tilsvarende
attraktivt?

Mvh
Vahagn