Simpelt login system - sikkert med session~
Fra : Thomas More

Dato : 02-08-03 07:58

Hej

Er der nogen der kan illustrere hvorledes man laver et simpelt login system.
Jeg vil tro det skal være via sessions.

Man skal kunnet logge ind, og så være logget ind når man går ind på andre
sider på url'en....

Eksempel :
Vi har en adresse liste.
Alle kan se den.
Hvis man er logget ind, kan man rette i den, og det skal IKKE være ved via
en eller anden speciel admin side, det skal være styret via sessions (vil
jeg tro).

Er der evt. en der har et eksempel på et par php sider ? Evt en hvor man
logger ind, og så en anden der giver forskelligt output hvis man er logget
ind, eller ikke logget ind (echo'Du er logget ind / Du er ikke logget ind').
Eksemplet kan bare være ekstremt simpelt, hvor user+pass er "hardcoded" i
PHP koden......jeg kan trods alt godt selv lave database del osv, men har
bare ikke helt fattet det der med sessions )

På forhånd tak
/Kasper

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 02-08-03 08:16

On Sat, 2 Aug 2003 08:58:11 +0200, "Thomas More"
<thomasmore25@hotmail.com> wrote:

> [...]
>PHP koden......jeg kan trods alt godt selv lave database del osv, men har
>bare ikke helt fattet det der med sessions )

Her er nogle gode eksempler, med både sessions, cookies og mysql.
http://www.sukos.dk/php/login/
MVH Martin S

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-08-03 10:39

Martin Sveegaard skrev:

> Her er nogle gode eksempler, med både sessions, cookies og mysql.
> http://www.sukos.dk/php/login/
> MVH Martin S

Her er lidt mere
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=14