Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på foto-printerpapir ??
Fra : Heidi N. K.

Dato : 02-08-03 07:25

Hej

Jeg er begyndt at printe min fotos der hjemme.

Jeg har to slags foto-printerpapir.

KODAK Picture Paper GLOSSY
KODAK Picture Paper ULTRA GLOSSY

På ULTRA GLOSSY papiret er jeg ikke i tvivl om forside og bagside af
papiret. Det er ret tydelig.

....men på GLOSSY papiret er jeg i tvivl om der overhovedet er forskel
på den ene eller den anden side af papiret. De ser ens ud, men tager
jeg mon fejl ??

Mvh
Heidi

Fra : Lars

Dato : 02-08-03 07:33

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ...men på GLOSSY papiret er jeg i tvivl om der overhovedet er forskel
> på den ene eller den anden side af papiret. De ser ens ud, men tager

Nogle produkter er "double sided".
Jeg kan varmt anbefale Fuji High Grade Photo Paper.
Men igen er det meget forskelligt hvilken sammenhæng der er mellem printer
og papir.

Selv bruger jeg HP 925.
Når ikke jeg bruger "mit favorit foto papir", vælger jeg ofte at bruge alm.
heavy duty papir 200-250 g/m2

Hilsen
Lars

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 02-08-03 09:23

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og papir.
>
> Selv bruger jeg HP 925.
> Når ikke jeg bruger "mit favorit foto papir", vælger jeg ofte at bruge

På det Kodak GLOSSY (Kodak Everyday Picture Paper) jeg har er der forskel,
denne forskel ses bedst når papiret holdes skråt op mod lyset. Man kan se
den ene
side er mere blank end den anden. Når jeg printer på dette papir, får jeg
det bedste
resultat når jeg sætter min printer (Canon i850) til at udskrive på mat
fotopapir,
hvorimod den skal stå på pro fotopapir når jeg bruger ULTRA GLOSSY.

Mvh
Jens