Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål vedr. pris
Fra : Jesper Laursen

Dato : 01-08-03 22:37

Hej

Jeg har netop erhvervet mig et JVC DVL9000 digital videokamera med ca. 3 år
på bagen.
Jeg var blot interesseret i at høre, hvad sådan et må koste. Jeg ved at
nyprisen ligger i nærheden af 17.000 (Som et tilsvarende jo nok ikke ville
koste idag)

Jeg beklager hvis jeg anvender en forkert gruppe....men jeg skal jo ikke
handle med noget. Løbet er kørt og kameraet er købt. Jeg var blot
interesseret i brugtprisen på sådan en fætter. Kameraet er særdeles
velholdt.

På forhånd tak

Jesper Laursen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 01-08-03 22:54

"Jesper Laursen" skrev:
> Løbet er kørt og kameraet er købt. Jeg var blot
> interesseret i brugtprisen på sådan en fætter.
> Kameraet er særdeles velholdt.

Det er forbruger-elektronik på linie med computer-udstyr. Hvad der koster
17.000 i dag, koster 12.500 om et halvt år og sælges på udsalg til under
9.000 kr efter et års tid på markedet lige inden det erstattes af noget
nyere og måske bedre.

Var det en god pris for dig? Altså, er du tilfreds med købet?

Hvis ja og ja, så gav du den rigtige pris. Hvad andre kunne have solgt det
til, eller hvad du kunne have købt et lignende apparat til andre steder er
vel i bund og grund ligegyldigt.

Mvh, Lars

PS. Jeg har dog selvfølgelig mine egne ideer om hvad et 3 år gammelt
videokamera bør koste, men jeg er ikke helt sikker på om du vil vide det

Fra : Jesper Laursen

Dato : 01-08-03 23:08

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> wrote in message

> [...]
> 17.000 i dag, koster 12.500 om et halvt år og sælges på udsalg til under
> 9.000 kr efter et års tid på markedet lige inden det erstattes af noget

Kender det godt, men prøv at kigge i den blå avis f.eks. og se hvor mange,
der ikke kender til dette. :)

> Var det en god pris for dig? Altså, er du tilfreds med købet?

Tja....det ved jeg jo ikke endnu. Jeg har jo absolut ikke noget kendskab til
sådan noget. Men ja, umiddelbart er jeg da tilfreds. Alligevel vil jeg da
blive overordentlig tilfreds/skuffet, hvis jeg vidste hvad sådan et ville
stå til i pris i ja f.eks. Den blå avis.

> Hvis ja og ja, så gav du den rigtige pris. Hvad andre kunne have solgt det
> til, eller hvad du kunne have købt et lignende apparat til andre steder er
> vel i bund og grund ligegyldigt.

Det er jeg bestemt ikke enig i. Jeg ville være enig, hvis jeg var en expert
på området eller i det mindste havde draget mig nogle erfaringer, som jeg
f.eks. har fra handel og hyppig udskiftning af pc-hardware.

> PS. Jeg har dog selvfølgelig mine egne ideer om hvad et 3 år gammelt
> videokamera bør koste, men jeg er ikke helt sikker på om du vil vide det

Kom nu Lars.......spyt ud. "Make me sad or make me happy"........uden at
være useriøs. :)

VH
Jesper Laursen

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-08-03 09:25

"Jesper Laursen" <jespernotgoodemail@space.dk> skrev i en meddelelse

> Kom nu Lars.......spyt ud. "Make me sad or make me happy"........uden
at
> være useriøs. :)

Jeg hedder ikke Lars, men du får mit bud alligevel

Du har forhåbentlig ikke betalt mere end 1.500-2.000 for kameraet?

--
-Jens B.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 02-08-03 09:56

"Jesper Laursen" skrev:

> Kom nu Lars.......spyt ud. "Make me sad or make
> me happy"........uden at være useriøs. :)

Uden ekstraudstyr:
1500 kr.

Med en god mængde ekstraudstyr (kamerataske, videolys, ekstra batterier,
ekstra mikrofon ect):
2500 kr.

Mvh, Lars

Fra : Jesper Laursen

Dato : 02-08-03 16:52

"Jesper Laursen" <jespernotgoodemail@space.dk> wrote in message
> [...]
> handle med noget. Løbet er kørt og kameraet er købt. Jeg var blot
> interesseret i brugtprisen på sådan en fætter. Kameraet er særdeles

Så er jeg ked af det... jeg slutter tråden her.

Alligevel tak for hjælpen

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Ps. jeg har godtnok givet lidt mere for kameraet, men jeg vil gerne holde
det for mig selv.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 02-08-03 16:56

> [...]
> Jesper Laursen
>
> Ps. jeg har godtnok givet lidt mere for kameraet, men jeg vil gerne holde

Jeg har så blot fået konstateret vigtigheden af at spørge andre til råds,
inden man tager en drastisk beslutning og køber brugt.