Skærme
Fijala 3554
småridser i skærm
Fra : Bent Hjerne

Dato : 01-08-03 21:49

Jeg har fået nogle småridser i min skærm. De generer ikke voldsomt, men er
dog aligevel iøjnefaldende når man først er begyndt at stirre på dem.

Ridserne er nærmest mikroskopiske, men jeg vil alligevel høre om der er
noget at gøre ved dem.?

Findes der noget pudsemiddel som kan afhjælpe det?

På forhånd tak for hjælpen
/BH

Fra : Brille

Dato : 01-08-03 22:31

"Bent Hjerne" <Bent_Hjerne@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er noget at gøre ved dem.?
>
> Findes der noget pudsemiddel som kan afhjælpe det?

Ja, wienerkalk blandet med sprit og en masse knofedt :)

Vær dog opmærksom på at hvis skærmen er coated (antirefleks) skal hele
skærmen have en tur.

--
MVH.
Brille

Fra : Bent Hjerne

Dato : 02-08-03 17:58

"Brille" <brille@hotmail(remove).com> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvor køber man sådan noget wienerkalk - evt under hvilket handelsnavn?

Min skærm er en trinitron-skærm. Er der specielle ting at tage hensyn ved en
sådan?

> Vær dog opmærksom på at hvis skærmen er coated (antirefleks) skal hele
> skærmen have en tur.

Hvordan ved jeg om den er coated?

Mvh

BH

Fra : Brille

Dato : 02-08-03 20:36

> Hvor køber man sådan noget wienerkalk - evt under hvilket handelsnavn?

Det gør man hos materialisten, og det slæges også under navnet wienerkalk.

> Min skærm er en trinitron-skærm. Er der specielle ting at tage hensyn
> ved en sådan?

Ikke noget jeg lige kan komme på i skrivende stund.

> Hvordan ved jeg om den er coated?

Det er den, men man kan typisk se det, ved at skærmen har et blåligt / rosa
skær.

--
MVH.
Brille

Fra : onkelkeld

Dato : 02-08-03 07:18

En gang ganske almindelig brillerens burde kunne klare det uden brug af
knofedt,
det kan købes ved en optikker.

http://www.kandu.dk/

Fra : Brille

Dato : 02-08-03 09:43

"onkelkeld" <onkelkeld.news@kandu.dk> wrote in message
> En gang ganske almindelig brillerens burde kunne klare det uden brug
> af knofedt,
> det kan købes ved en optikker.

Siden hvornår er isopropylalchohol (brillerens vand) begyndt at kunne fjerne
ridser?, det er ikke et slibemiddel, og bør heller ikke bruges for at fjerne
snavs, da det i visse tilfælde opløser coatningen.

--
MVH.
Brille