Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Foto: "Indespærret Nysgerrighed"
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 01-08-03 20:46

Hej NG,

Jeg var en tur i Jyllands Park Zoo i dag og fik bl.a. fanget dette billede
som jeg selv synes er interessant p.g.a. gitteret.

Link:
http://www.tyranno.dk/digitalphotos/Img_1123_shadow.jpg
Indespærret Nysgerrighed

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 01-08-03 22:26

Glenn Rasmussen wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg var en tur i Jyllands Park Zoo i dag og fik bl.a. fanget dette billede
> som jeg selv synes er interessant p.g.a. gitteret.

Jeg synes at studsen mangler skarphed, og billedet er generelt
lidt grumset...!

Jeg synes at en struds skal se sådan ud:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/landbrug/husdyr/_struds-73.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-08-03 23:00

On Fri, 01 Aug 2003 23:25:30 +0200, Niels Ebbesen PowerBook wrote:

>Jeg synes at studsen mangler skarphed, og billedet er generelt
>lidt grumset...!
>
>Jeg synes at en struds skal se sådan ud:
>http://www.photo-gallery.dk/oversigt/landbrug/husdyr/_struds-73.html

Det er da et bud, men der er ikke meget liv i det øje, synes jeg.
Baggrunden kunne jeg enten helt undvære, eller ønske mig noget mere
spændende.

M.v.h.
Kurt Hansen

Fra : max

Dato : 01-08-03 23:15

> Jeg synes at studsen mangler skarphed, og billedet er generelt
> lidt grumset...!
>
> Jeg synes at en struds skal se sådan ud:
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/landbrug/husdyr/_struds-73.html

Du slipper heller ikke Niels, jeg syns din struds er fin, den manglede
måske lidt lys i øjet, så her er et bud.. Hvorfor ser de anderledes ud
i binaer end i PS og thumbsplus, er der noget man kan gøre ved det..?
-max-

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 01-08-03 23:43

Hej Niels,

> Jeg synes at studsen mangler skarphed, og billedet er generelt
> lidt grumset...!

Det er jeg så ikke enig i. Synes skarpheden er helt i orden. Baggrunden er
muligvis grumset, men der er fokus på studsen og på det punkt synes jeg
ikke, at der er meget at komme efter. Jeg ejer desværre ikke prof-kamera til
kr. 80.000 så bedre bliver det ikke.

> Jeg synes at en struds skal se sådan ud:
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/landbrug/husdyr/_struds-73.html

Et pænt billede, men er alles billeder sådan bliver det hurtigt kedeligt.
Jeg synes den struds måske er lidt for stueren - jeg kan godt lide
alternative billeder.

Tak for kritikken selvom jeg ikke er enig denne gang.

Fra : max

Dato : 01-08-03 23:09

> [...]
>
> Jeg var en tur i Jyllands Park Zoo i dag og fik bl.a. fanget dette billede
> som jeg selv synes er interessant p.g.a. gitteret.

Free the struds..!! ideen er go'- men teknisk halter det lidt.
Kompositionen kunne også være mere interessant, mit bud
ligger her, det er nok lige hårdt nok..)-max-

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 01-08-03 23:47

Hej Max,

> Free the struds..!! ideen er go'- men teknisk halter det lidt.
> Kompositionen kunne også være mere interessant, mit bud
> ligger her, det er nok lige hårdt nok..)-max-

Jeg tog netop billedet fordi jeg synes det kunne være spændende med en
passende titel (Indespærret Nysgerrighed).

Billedet blev dog som mange af mine billeder taget spontant og det er altså
et Canon IXUS 400 jeg ejer og ikke et prof-camera.

Jeg kan godt lide dit alternative billede :).

Fra : max

Dato : 02-08-03 00:00

> [...]
> et Canon IXUS 400 jeg ejer og ikke et prof-camera.
>
> Jeg kan godt lide dit alternative billede :).

Ja respekt ska du ha for at have fået fokus på strudsen, gennem hegnet,
har du gjort det manuelt, eller er du bare "heldig"..)-max-

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-08-03 00:59

Hej Max,

> Ja respekt ska du ha for at have fået fokus på strudsen, gennem hegnet,
> har du gjort det manuelt, eller er du bare "heldig"..)

Tak :).

Jeg gør så meget manuelt som muligt. Jeg vil sige, at det var en
kombination.

Mit kamera har kun auto-fokus, men jeg kan se, hvor den fokusere
og så legede jeg lige lidt med det indtil den fokuserede det rigtige sted,
strudsen! Som regl fokusere kamerat dog rigtig første gang.

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-08-03 01:39

Hej NG,

Skal ikke tages alt for seriøs - bare noget jeg lige fik lyst til at lege
med *g*.

Sådan en struds har jeg i hvert fald ikke set før .

Link:
http://tyranno.dk/digitalphotos/Img_1123_alternativ_03.jpg
Spooky Alternative

/Glenn