Anette Røpkes Video "Forstå din hund"
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-08-03 20:25

Godaften

Er der nogen herinden der ved hvor man kan købe ovenstående video?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Pia J

Dato : 01-08-03 20:32

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> Godaften
>
> Er der nogen herinden der ved hvor man kan købe ovenstående video?

http://www.the-animal-behavioural-school.dk/

:Pia

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-08-03 21:10

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Davs igen.

glemte at spørge, er der nogen der kender denne video? og er den god? jeg
mener, er den lærerig nok? hvor lang tid vare den? osv. Fortæl meget gerne
hvad du mener om filmen, så jeg ved om den evt er pengene værd.

på forhånd tak

Hygge

Bolette

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 01-08-03 22:14

On Fri, 1 Aug 2003 22:09:35 +0200, "Bolette Nielsen"
> [...]

>mener, er den lærerig nok? hvor lang tid vare den? osv. Fortæl meget gerne
>hvad du mener om filmen, så jeg ved om den evt er pengene værd.

Hej Bolette,

Ja, jeg har videoen, og jeg forsøgte at bruge den da jeg fik min hvalp
som 8 uger gammel, men opgav næsten med det samme. Jeg må sige at det
er meget svært for en nybegynder at træne hund efter video'en - for
ikke at sige umuligt. Din hund reagerer anderledes end på video'en -
er det ok? Lærer den det hurtigt nok? Gør du det rigtig nok? Under
alle omstændigheder et det meget lidt morsomt og motiverende at
arbejde alene efter en video. Og Røpkes metode, som er baseret på
kropssprog og sige smaskelyde, virker temmelig vanskelig og
kompliceret når man er nybegynder.
Det var min personlige erfaring, måske andre har andre
erfaringer......

For en nybegynder kan jeg ikke anbefale nok at gå til træning. Der
opstår så mange tvivl og spørgsmål hen ad vejen, at det er nødvendigt
at kunne spørge nogen til råds som ved lidt om det. Og træneren kan
hele tiden korrigere dig så du ikke spilder tid med at gøre ting
forkert og måske får indarbejdet nogle uoprettelige uvaner. Og man kan
sammenligne sine fremskridt med andre. Så er det i det hele taget
enormt morsomt at gå sammen med andre som også har hvalpe (i hvert
fald hvis man går hos en god træner).

Mvh
Søren

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 01-08-03 22:40

PS:
Video'en handler om hvordan man lærer sin hund forskellige ting, det
meste med henblik på en lille hvalp, men også lidt til større hunde
f.ex. hvordan man lærer en hund ikke at trække eller ikke at tage ting
fra bordet (hvis det ellers virker). Der er altså måske lige knap nok
dækning i indholdet for video'ens titel.

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 01-08-03 22:38

Jeg vil anbefale at læse nogle gode hundebøger om samme emne i stedet.
Jeg kan anbefale to:

Hel hjertet hundetræning af Irene V. Jarved

og

Hundelytteren af Jan Jennell (omhandler det samme som videoen. Først som
lidt teori og derefter gennem mange eksempler og historier)

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 02-08-03 00:27

"Jane Kiilerich" <mail@retrieverne.dk> skrev i en meddelelse

> Hundelytteren af Jan Jennell

Den kender jeg ikke .. men har tillid til at den er god når du anbefaler den
på linie med Helhjertet hundetræning der er en formidabel bog .. til listen
må jeg absolut tilføje Min bedste ven af Maria Hanson .. der bl.a også har
et hav af dejlige aktiveringsøvelser ..
Godnathils fra Ami