Laura Sørensen, født 13. maj 1876, Malling~
Fra : Alice og Jan Frandse~

Dato : 01-08-03 17:47

Hej

Er her en som kan hjælpe med et opslag i kirkebogen for Malling sogn, Aarhus
amt.

Jeg mangler oplysninger fra kirkebogen omkring fødsel/dåb for Laura
Sørensen, født 13. maj 1876 i Malling sogn.

Fødselsdato stammer fra gravsten.

m.v.h.

Jan Frandsen

Fra : Kirsten Pedersen

Dato : 01-08-03 20:29

Alice og Jan Frandsen wrote:
> [...]
>
> Jeg mangler oplysninger fra kirkebogen omkring fødsel/dåb for Laura
> Sørensen, født 13. maj 1876 i Malling sogn.

Iflg microfiche/kontraministerialbog Malling sogn
side 93 no 9: 1873-1891 C 372-19 4/10:

'Laura Sørensen
født den 13 maj 1876
døbt i kirken den 30. juli

Forældre:
.....? Kristen Sørenen og hustru Ane Kirstine Nielsen - 35½ år Pøel,

Faddere:
Gårdmand Søren Kristensens enke Malling, .....? Marie Sofie Jørgensen Pøel,
gårdmand Peder Rasmussen Skaabling, Niels Peter Laursen Starup.'

Skriften er lidt gnidret så der er et par ?

venlig hilsen
kirsten p

Fra : Kirsten Pedersen

Dato : 01-08-03 21:01

Alice og Jan Frandsen wrote:
> Hej
>
> Er her en som kan hjælpe med et opslag i kirkebogen for Malling sogn,
> Aarhus amt.

- jeg kiggede lidt videre

og under 'Døde' er der:

Søren Kristensen død 1. marts 1874, begravet 10. marts.
Gift gårdmand på Malling Mark 52 3/4 år.

----

under 'Confirmerede Piger':

1890 Søndag efter Mikkelsdag i Beder Kirke:

Laura Sørensen af Elkjær
Forældre: (jeg har svært ved at forstå titel, der kan stå smed men s'et
ligner ikke andre)
?.... Kristen Sørensen og hustru Ane Kirstine Nielsen af Pøel
Confirmandens fødested: Født i Pøel 13 maj 1876 døbt i kirken 30 juli s.å.
Kundskab og opførsel: mg - mg

hilsen kirsten p

Fra : Alice og Jan Frandse~

Dato : 02-08-03 09:29