t68 i vs. t310 ??
Fra : Mads

Dato : 01-08-03 14:32

Hej Alle !!

Håber ikke spørgs. har været stillet alt for tit..

Men jeg har tænkt mig at købe en af disse tlf.. men hvad skal jeg vælge ??

Her tænker jeg på lydkvaliteten, da min mobil erstatter fastnetten..
Jeg kunne også godt tænke mig at kunne hente mine e-mails på mobilen.

Ps. Kan man hente flere spil til t68i eller er det kun t310 der kan dette ??

På for hånd tak Mads !!

Fra : Jan Tønder

Dato : 01-08-03 15:12

De to telefoner er langt hen af vejen identiske, men der er dog nogle
væsentlige forskelle man skal have med i sine overvejelser.

T68i har bluetooth (trådløs teknologi til kommunikation med blandt andet
bluetooth headset etc.) og avanceret kalender. De ting har T310 ikke.

T310 har polyfoniske ringetoner og nyere spil. Når man SMS'er kan man vælge
flere modtagere på en gang i telefonbogen. Det kan man egentlig også med
T68i, men så skal der laves en foruddefineret "gruppe" bestående af flere
kontaktpersoner fra telefonbogen.

Begge telefoner har GPRS, Email og infrarød kommunikation.

Begge telefoner kan, så vidt jeg ved, downloade nye spil.

Jan T

Fra : Zulu

Dato : 01-08-03 15:24

> Begge telefoner kan, så vidt jeg ved, downloade nye spil.

Man kan IKKE hente nye spil til T68/i, da den desværre ikke har Java...

Zulu

Fra : GrillBiller

Dato : 01-08-03 16:02

Nu er det hellerikke Javaspil som man downloader til en T68i/T310

Det er Ericssons eget software standart... som jeg ikke lige kan huske hvad
hedder...

Fra : Martin Zielke

Dato : 01-08-03 16:19

"GrillBiller" <ingen@email.endnu> skrev i en meddelelse
> Nu er det hellerikke Javaspil som man downloader til en T68i/T310
>
> Det er Ericssons eget software standart... som jeg ikke lige kan huske
hvad
> hedder...

Det hedder mophun!

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-08-03 16:18

"Jan Tønder" <jan-tonder@mail.tdcadsl.dk> wrote in message news:3f2a7550$0$5168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> T68i har bluetooth (trådløs teknologi til kommunikation med blandt andet
> bluetooth headset etc.) og avanceret kalender. De ting har T310 ikke.

Der er Avanceret kalender i T310 man skal bare ha en med SW version
R3B003 og det har alle dem som ruller af samlebåndet nu.
Så det eneste som T68i har som T310 ikke har er "Blåtand" .
--
Hilsen Martin.

Fra : kh

Dato : 01-08-03 19:34

> Der er Avanceret kalender i T310 man skal bare ha en med SW version
> R3B003 og det har alle dem som ruller af samlebåndet nu.

Jeg overvejer også at købe en T310, men har lige et par spørgsmål

Kan man være sikker på at få en telefon med den nyeste SW, hvis man køber
nu? Eller kan man let opgradere? hvordan gør man det? Kan man skrive SMS'er
på samme måde som på nyere Nokia telefoner med Intelligent ordbog? Følger
der et datakabel med telefonen, så den kan kobles sammen med computeren for
at synkronisere kalender?

På forhånd tak
kh

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-08-03 21:56

> Jeg overvejer også at købe en T310, men har lige et par spørgsmål
>
> Kan man være sikker på at få en telefon med den nyeste SW, hvis man køber
> nu? Eller kan man let opgradere? hvordan gør man det?

Sikker kan man vel aldrig være, men den kan opgraders på et SE værksted
Hvor og hvordan ved jeg ikke.

> Kan man skrive SMS'er
> på samme måde som på nyere Nokia telefoner med Intelligent ordbog?

Jep ordborgen hedder T9 (mener det er den samme som Nokia)

>Følger
> der et datakabel med telefonen, så den kan kobles sammen med computeren for
> at synkronisere kalender?

Nej det skal du selv købe, men det skal man vel jo osse med Nokia ?.

--
Hilsen Martin.

Fra : Martin Zielke

Dato : 01-08-03 16:20

"Jan Tønder" <jan-tonder@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> T68i har bluetooth (trådløs teknologi til kommunikation med blandt andet
> bluetooth headset etc.) og avanceret kalender. De ting har T310 ikke.

T310 har avanceret kalender i den nyeste software-version R3B!