Film
Fra : inferno

Dato : 01-08-03 11:36

hejsa

Jeg vil gerne ligge en film på min hjemmeside men ved ikke hvordan koden
skal se ud håber der er nogen som kan hjælpe mig den skulle gerne åbne i
Windows Media Player, filmens format er .avi

Hilsen
!nFeRnO

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 01-08-03 12:01

Hej også til dig

"inferno" <inferno_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal se ud håber der er nogen som kan hjælpe mig den skulle gerne åbne i
> Windows Media Player, filmens format er .avi

Et ganske almindeligt link virker ganske udmærket

<A HREF="MinAvi.avi">MinAvi</A>

C@rsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 12:18

"Carsten Pedersen" <c.pedersen@dgm-sdg.com> wrote in message
> Et ganske almindeligt link virker ganske udmærket
>
> <A HREF="MinAvi.avi">MinAvi</A>

Gad vide om han ikke mener, at der skal vises en lille media player på hans
hjemmeside hvor filmen kan kan ses?
Lidt a ala http://www.ellusionist.com/magic_tricks_online/magic_trick.htm
bare med media player?

Kan dog ikke helt huske hvordan det gøres.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-08-03 12:27

> Lidt a ala http://www.ellusionist.com/magic_tricks_online/magic_trick.htm
> bare med media player?
>
> Kan dog ikke helt huske hvordan det gøres.

Det ville du kunne se ved at højreklikke på filmen.
Det er nemlig lavet i Flash.

--
Benny Nissen

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-08-03 12:32

> Jeg vil gerne ligge en film på min hjemmeside men ved ikke hvordan koden
> skal se ud håber der er nogen som kan hjælpe mig den skulle gerne åbne i
> Windows Media Player, filmens format er .avi

..avi re et ret tungt format (fylder ofte for meget til hjemmesider).

Prøv at konvertere filmen til .asf eller .wvx (et streaming-format).

Til konverteringen kan du f.eks. bruge Windows MovieMaker:

http://www.microsoft.com/windowsxp/moviemaker/downloads/moviemaker2.asp

Derefter skal du have WindowsMediaplayer sat ind på siden som et object:

http://www.cuhk.edu.hk/wbt/streaming/embed.htm

--
Benny Nissen

Fra : Jan Holm

Dato : 02-08-03 13:17

> [...]
> skal se ud håber der er nogen som kan hjælpe mig den skulle gerne åbne i
> Windows Media Player, filmens format er .avi

Kan varmt anbefale et lille hæfte fra IDG som hedder: "Video på
hjemmesiden", skrevet af Jesper Balslev & Rune Jacobsen, isbn.nr.
87-7843-576-5

Mvh

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 20:01

Hvorfor er der ingen der bare har skrevet <embed> koden så den stakkels kan
finde ud af det??

<EMBED
SRC="location"
TYPE="MIMEtype"
PLUGINSPAGE="instrURL"
PLUGINURL="pluginURL"
ALIGN="LEFT"|"RIGHT"|"TOP"|"BOTTOM"
BORDER="borderWidth"
FRAMEBORDER="NO"
HEIGHT="height"
WIDTH="width"
UNITS="units"
HIDDEN="TRUE|FALSE
HSPACE="horizMargin"
VSPACE="vertMargin"
NAME="pluginName"
PALETTE="FOREGROUND"|"BACKGROUND"

</EMBED>

Du kan finde mere om det her:
http://devedge.netscape.com/library/manuals/1998/htmlguide/tags14.html#16849
21

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-08-03 23:26

"*XxX*" <fatman00hot-at-hotmail.com> skrev

Måske fordi det ikke er valid kode.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin