css og <p>
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-08-03 11:30

Kan man bestemme størrelsen på <p> via sit css. ark. Jeg synes afstanden der
laves i mellem to afsnit er for stor, og vil gerne mindske denne. Jeg har
ikke mulighed for at lave afstanden på andre måder, da indholdet leveres til
siden fra en database og der er der brugt <p>.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-08-03 11:40

Christian M. Nielsen skrev:

> Kan man bestemme størrelsen på <p> via sit css. ark.

Ja. P-elementet kan, som alle andre html-elementer, styles med css.
Hvis man blot skriver "<elementnavn> { <css-regler> }" (fx "p {
margin-bottom: 0.2em; }"), vil det gælde for alle p-elementer på
siden.

> [...]
> og vil gerne mindske denne. Jeg har ikke mulighed for at lave
> afstanden på andre måder, da indholdet leveres til siden fra

Eksperimenter med margin og evt. padding. Fx som følger:

p { margin-bottom: 0.2em; margin-top: 0em; }
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 01-08-03 13:22

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Eksperimenter med margin og evt. padding. Fx som følger:
>
> p { margin-bottom: 0.2em; margin-top: 0em; }

Takker. Det var dejligt at der var et eksempel med.