knap 9 ugers hvalp (hvor meget må man)
Fra : Mis XXX

Dato : 01-08-03 10:20

hejsa igen.

jeg har som sagt før fået mig en ufattelig dejlig lille schæfer/labrador
hvalp.
men nu er jeg komme i tvivl om hvor meget han egentlig må når han kun er
kanp 9 uger.
det går rigtig godt med ham og jeg føler at han er faldet til hos os.
men han virker som om han gerne vil en helt masse, fx.
han kan allerede gå med snor (flexline) og elsker at gå små ture.
han lystre sit navn fuldt ud.
han kan allerede sidde pænt på numsen når der er små godbider i sigte.
han laver om dagen nr2 udenfor hver gang (tisse er lidt svære at styre)
han ved allerede hvad nej betyder (er nogengange VILdøv) *SS*
men jeg syntes bare at det er meget han kan allerede og jeg vil jo helst
ikke gå for hurtigt frem

håber på svar

Anne Mette

Fra : lunadc

Dato : 01-08-03 11:35

"Mis XXX" skrev d. 01-08-03 10:20 dette indlæg :
> [...]
> han ved allerede hvad nej betyder (er nogengange VILdøv) *SS*
> men jeg syntes bare at det er meget han kan allerede og jeg vil jo

Så længe hvalpen syntes det er sjovt så fortsæt bare, du skal ikke
"træne" ret længe af gangen men 4/5 min. mange gange om dagen det kan du
rolig gøre, bare hvalpen syntes det er sjovt, dvs. ikke skælde ud hvis
den ikke gør som du ønsker, men masser af ros når den gør det rigtige.
Stop hvergang inden hunden bliver træt.
Du går til hvalpemotivation ikke?.

Med venlig hilsen

Bodil

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 01-08-03 11:55

> [...]
> rolig gøre, bare hvalpen syntes det er sjovt, dvs. ikke skælde ud hvis
> den ikke gør som du ønsker, men masser af ros når den gør det rigtige.

Desuden er der ingen grund til at gå lange ture, faktisk har jeg af "alle"
mine dyrlæger fået at vide, at 1 times tur skal hunden i hvert fald være
over ½ år når vi snakker store racer. Forskellen på at gå tur og lege på
græsplænen er, at i sidste tilfælde kan hvalpen selv styre, hvornår den vil
have et hvil. Hunde kan ofte ikke sige fra når de er trætte, de følger bare
med. Det slider også på deres led, så længe de er i den værste voksealder.
Små ture på 15-20 minutter ude i verden er godt, ellers kan man køre hen til
nye steder for at hvalpen oplever noget. Da vi har 2 hunde gjorde vi det den
første måned med nr. 2 at vi havde en skuldertaske med - den blev hun så sat
i på vores ture til hundeskoven. Den store fik sine ræseture, og hvalpen kom
ned og gå lidt hist og pist for at lege og snuse.

:Pia

Fra : Mis XXX

Dato : 01-08-03 12:02

øhh nej jeg går ikke til hvalpemotivation med ham ENDNU.. fordi vi har lige
fået ham for under en uge siden og min dyrelæge vil ikke vaccinere Qato før
han er 12 uger og så vil jeg ikke tage ham et sted hen hvor der måske er en
smittefare.

Fra : Eifelvuf

Dato : 01-08-03 15:09

"Mis XXX" skrev d. 01-08-03 12:02 dette indlæg :
> [...]
Qato før
> han er 12 uger og så vil jeg ikke tage ham et sted hen hvor der måske

Hej Mis XXX !

Hvis du vil lave noget _*rigtigt*_ hundearbejde som du vil blive meget
begejstret for, så klik på dette link : http:www.danskph.dk

Du vil blive "bidt" som en gal af det !

Undskyld til alle andre hundetræningssteder (ingen nævnt - ingen glemt)

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 01-08-03 16:52

men hun kan vel ikke træne ph, når hunden er en blanding???

--
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Eifelvuf

Dato : 01-08-03 17:21

"Zemma Luise Zimling Westh" skrev d. 01-08-03 16:52 dette indlæg :
> men hun kan vel ikke træne ph, når hunden er en blanding???
>

> --
> Zemma Luise Zimling Westh
> Eifelvuf <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message

Hej Zemma........

Nope - sorry - selvfølgelig ikke - det så jeg ikke i farten...........

Beklager !

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 01-08-03 18:49

Det er varmen.... *ggg*

Fra : Lars

Dato : 02-08-03 19:14

Hejsa

Her er et link til et sted, der har en masse træningspladser, hvor du gerne
må træne med din hund, selvom vovse er af "blandet herkomst":
www.dansk-kennel-klub.dk
Det kræver dog, at I bliver medlem i klubben, men det er der heller ingen
hindring for.

Hvis du har lyst, må du gerne maile din adresse til mig privat, så vil jeg
gerne hjælpe dig med at finde den nærmeste træningsplads, hvor der er
hvalpemotivation.

Hilsen
Lars Kr. Nielsen

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> skrev i en
meddelelse news:3f2a8d17$0$24649$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : lunadc

Dato : 02-08-03 10:43

> [...]
Qato før
> han er 12 uger og så vil jeg ikke tage ham et sted hen hvor der måske

Jeg ville nok finde en dyrlæge som vil vaccinere nu og komme afsted, det
samvær hvalpen for med andre hvalpe er meget vigtigt syntes jeg, jeg
startede til træning med luna da hun var 9 uger 2 dage efter at jeg fik
hende hjem.
Men hvis du ikke vælger det så syntes jeg du skulle tage ud på din
fremtidige træningsplads uden hvalpen og se hvad de laver på
hvalpeholdet, der kan du lære en masse og du kan jo tilmelde hunden nu.

Med venlig hilsen

Bodil

http://www.kandu.dk/

Fra : Therese

Dato : 06-08-03 15:49

"lunadc" skrev

> [...]
> samvær hvalpen for med andre hvalpe er meget vigtigt syntes jeg, jeg
> startede til træning med luna da hun var 9 uger 2 dage efter at jeg fik

Helt enig
Vi startede til træning med Bernhard, da han var 9 uger, og det har vi på
ingen måde fortrudt. Jo før man starter jo færre "fejl" når man at få puttet
ind i hunden.

Bernhard blev vaccineret som 8 uger, 13 uger og 17 uger. Så hvis hvalpen har
fået første vacc. på kennelen skulle der ikke være noget problem, mener jeg
ikke.

--
Mange hilsner
Therese