Skærme
Fijala 3554
Køb: Samsung 191T vs LG 1910B
Fra : Troels Nielsen

Dato : 01-08-03 10:15

Egentlig havde jeg bestemt mig for at købe en Samsung 191T, men efter at
have læst forskellige indlæg her i gruppen er jeg kommet lidt i tvivl om
hvorvidt det er det bedste køb i klassen pt. Jeg har fundet flere reviews af
Samsung´s 191T hvor den oftest får en rigtig god kritik. Der fremhæves dog
lidt problemer omkring "ghosting" ved spil hvor grafikken afvikles hurtigt.
Mht. LG´en har jeg ikke fundet nogle reviews, men jeg fornemmer en positiv
stemning overfor den her i gruppen.

Har I nogle kommentarer/erfaringer om de to ovennævnte monitorer? Eventuelt
andre kandidater jeg bør overveje.

Mht. til anvendelse af monitoren vil den primært bruges i forbindelse med
office applikationer og til afspilning af en film i ny og næ. Jeg vil gerne
have en monitorstørrelse på 18-19" og i prisklassen omkring 5000-6000.

Håber I kan hjælpe....

/TN

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-08-03 11:19

> [...]
> have en monitorstørrelse på 18-19" og i prisklassen omkring 5000-6000.

Samsung 191T har jeg læst meget positivt om, MEN jeg har KUN læst fra folk,
at den laver trail (det som mange fejlagtigt kalder ghosting, hvilket det
ikke er - det hedder trailing/sløring - ghosting er noget lidt andet) i
spil - grundet dens ringe reponstid (ja, der har vi den igen - selvom 191T
er sat officielt til 25 ms respons, så er den meget ringere end f.eks dens
lillesøster 172T og også væsentligt ringere end S-IPS paneler med 25 ms
respons)

Så skal du bruge 191T til spil - altså action spil, så glem 191T.

Hvorvidt LG's L1910B lever op til det, som LG's tekniker har lovet mig - ja
det kræver en modig prøve til 5.900 kr :)

Jeg køber min, når min ferie er overstået i september.
Vent til da, eller spring ud i det NU :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : E. Jensen

Dato : 01-08-03 11:42

Offsubject spørgsmål til DrRalph: Fungerer LG 1910B's 16ms teknologi på
samme måde som Acers ? Dvs. at panelet i bund og grund ikke kan vise så
mange farver, men det opvejes ved at vise 2 forskellige farver 2 gange
hurtigt (eller noget i den dur) ?

Regards Ebbe

Fra : rane

Dato : 02-08-03 09:41

On Fri, 1 Aug 2003 12:41:56 +0200, "E. Jensen"
<FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> wrote:

> [...]
>samme måde som Acers ? Dvs. at panelet i bund og grund ikke kan vise så
>mange farver, men det opvejes ved at vise 2 forskellige farver 2 gange

Nej, det skulle den ikke gøre. Acers kører på andre dårligere paneler
og det er kun den slags paneler der har problemet. LG kører med
IPS/S-IPS :)

Iøvrigt er der/kommer der også en 1910P version af LG's 19" TFT.
Forskellen på 1910P og 1910B er at P'eren kan drejes, har pivot, har
usb hub og har bedre specs (300 cm/2, 700:1 kontrast osv)