Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pris på brugt digicam
Fra : Juggernaut

Dato : 01-08-03 10:08

Hejsa NG!
Jeg har længe leget med tanken om at få et ordentligt kamera. Hvad enten det
er spejlrefleks eller digital. Nu har en af mine kammerater tilbudt mig at
jeg kan købe hans brugte (1 år). Det drejer sig om et Minolta Dimage 5. Der
følger intet med overhovedet. Dvs jeg selv skal købe taske, batterier mm.
Han vil have 1200,- for det. Er det for dyrt eller skal jeg bare slå til nu?
Det skal lige siges at jeg intet aner om fotografi, men brænder efter at
komme igang.

Mvh
Moerch

Fra : max

Dato : 01-08-03 10:28

> [...]
> Det skal lige siges at jeg intet aner om fotografi, men brænder efter at

Det kan ikke svare sig, desuden er der et og andet der ikke
stimmer, men det er din kamarat, og kamarater tager vel ikke
røven på hinanden.. Det ligner en rigtig dårlig handel..-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 01-08-03 10:36

Hej

Jeg synes umiddelbart at det er et ok tilbud. Kameraet har alle de
funktioner der skal være. Der er mulighed for ekstern flash osv.

Hvis du rigtig vil til at lege med dette, vil jeg foreslå dig, at du køber
et brugt spejlrefleks kamera, der får du endnu flere muligheder, også
muligheden for at skifte linser...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-08-03 11:16

Juggernaut wrote:

> [...]
> Han vil have 1200,- for det. Er det for dyrt eller skal jeg bare slå til nu?

Umiddelbart - ud fra at det er et 3.3 Mp kamera med velanmeldt optik, og
udemærkede specifikationer, som kom på markedet i et prislag over 7000
kr (jeg kan ikke finde nogen nypris på kameraet), så ville jeg - hvis
jeg ikke misforstår noget, og det rent faktisk er dette kamera:
<http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage5/>

- mene at det er et ret godt tilbud til prisen. Lidt afhængigt af hvor
meget kammerat og hvor lidt ven det er du har fået tilbuddet fra, er
tilbuddet _for_ godt, og du skal afgjort kræve at få en kvittering med
sælgers fulde navn og adresse, samt serienummer på alle dele som indgår
i salget - det er den bedste forsikring du kan få imod at det er
'varmt'. Dit argument for at få kvitteringen er at det er nødvendigt at
have noget til forsikringen hvis udstyret skulle blive stjålet...

Men jeg må jo overse noget - for Max ved jo godt hvad der er hvad ...
Kan du ikke argumentere lidt imod ovenstående, Max, eller var det
simpelt hen den for lave pris du reagerede på?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : max

Dato : 01-08-03 11:47

> [...]
> Kan du ikke argumentere lidt imod ovenstående, Max, eller var det
> simpelt hen den for lave pris du reagerede på?

"Der følger intet med overhovedet" det lyder ikke godt.!!

Så vidt jeg husker, brugte de tidligere D modeller meget
meget strøm. Og man skal bruge den dedikerede software.

Så fremt kvitto og software medfølger, har Jesper nok ret
ikke så ringe endda.. Måske..??
-max-

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 01-08-03 13:37

Jeg er selv nybegynder og købte en dimage 7i for 7000kr. Det har jeg på
ingen måde fortrydt.
1200kr er meget billigt synes jeg. Skulle du blive træt af det køber jeg det
gerne af dig.

Problemer med dimage 7i som måske også gælder for den du kan købe.
Jeg bruger 3-4 sæt batterier på en fototur - den sluger en del.
Det tager 2-3 sekunder at fokusere på auto nogle gange og så er det gode
billede nogle gange væk.
Man kan ikke skifte til bedre linse.
Jeg har prøvet 2 gange at mit RAM kort pludselig melder fejl og billderne
var meget svære at få reddet. Det er hvis kameraet løber tør for strøm når
man overføre billeder.

Man alt i alt er 1200kr jo ikke meget. Du kan altid holde penge nogenlunde
hjemme på den.

Jan

Fra : max

Dato : 01-08-03 17:39

> [...]
> man overføre billeder.
>
> Man alt i alt er 1200kr jo ikke meget. Du kan altid holde penge nogenlunde

Hej jan - hvad har det med det omtalte kamera at gøre..???
-max-

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 01-08-03 23:45

Dimage 5 og Dimage 7 er jo ens på mange punkter - både dårlige og gode.
Ville bare lige komme med de dårlige ting jeg kendte. De gode skal man jo
nok selv opdage, men de dårlige er jo rare at have med i overvejelsen før
sit køb.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/D5/D5A.HTM - forskel.

Jeg lånte en Dimage 5 før jeg købte en 7i - jeg tager kun billder på ca 1
magapixel - så for mig var der ikke den store forskel.

1200kr er efter min mening meget billig. Jeg ville slå til, hvis jeg fik
tilbudet.

Jan

Fra : max

Dato : 02-08-03 00:19

> [...]
> magapixel - så for mig var der ikke den store forskel.
>
> 1200kr er efter min mening meget billig. Jeg ville slå til, hvis jeg fik

OK..!!) Det lyder rigtigt surt med de batterier, jeg troede jeg havde
batteri problemer, men ikke noget i forhold til dig, man ska næsten ha'
sådan en til batterierne:
http://www.plushliving.net/bulletbelt.html
-max-

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-08-03 00:26

> OK..!!) Det lyder rigtigt surt med de batterier, jeg troede jeg havde
> batteri problemer, men ikke noget i forhold til dig, man ska næsten ha'
> [...]

he he ja.
Jeg var lige til Julie koncert. Brugte flash. Det tog lige 3 sæt 2000 mAh
batterier.

Fra : max

Dato : 02-08-03 00:32

> he he ja.
> Jeg var lige til Julie koncert. Brugte flash. Det tog lige 3 sæt 2000 mAh
> batterier.

Julie..? - hmm, burde jeg kende hende, dem..??
måske man kunne få lov at se et enkelt billede..-max-

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-08-03 00:45

> Julie..? - hmm, burde jeg kende hende, dem..??
> måske man kunne få lov at se et enkelt billede..-max-
Det var hende der var med i popstars (min kæreste ville se hende - jaja den
har i hørt)
Jeg har postet et par uredigerede billeder i dk.binaer.erotik.nordisk
De er croppet meget tæt, så de ikke fylder så meget og stadig viser Julie.

Hvorfor har jeg postet der. Gruppen giver meget feedback og de roser meget
selvom det er dårlige billeder - så man tror man er så dygtig og det er rart
en gang i mellem.

vh
Jan

Fra : max

Dato : 02-08-03 00:53

> [...]
> selvom det er dårlige billeder - så man tror man er så dygtig og det er rart

Og hun kan også synge.. Gode skarpe billeder, man (jeg)
kan slet ikke se du har brugt flash..??..-max-

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-08-03 01:01

> Og hun kan også synge.. Gode skarpe billeder, man (jeg)
> kan slet ikke se du har brugt flash..??..-max-

Jo der er brugt Flash fra ca 10 meters afstand. Hvis jeg ikke brugte Flash
var billederne ikke andet en lysstriber. Det er jeg ikke lært at løse. Ved
andre kan slippe for det, men ved ikke hvad man skal stille på.

>synge
Der er grøndlansk uge i Tivoli og Julie er fra Grøndland (sagde dem jeg var
med) - Folk gik totalt amok da han sang på grøndlansk.
Han var god til at skabe stemning, så det var helt ok.

Jan

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 01-08-03 19:52

Hej
"Juggernaut" <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nu?
> Det skal lige siges at jeg intet aner om fotografi, men brænder efter at

Hvis det er det her der er tale om så er det et meget godt tilbud, det lyder
næsten for billigt.

http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/dimage5.html

Morten

Fra : Juggernaut

Dato : 02-08-03 07:13

Hejsa.
Jeg beklager at jeg ikke har kunnet deltage i debatten, men men udbyder har
vist haft lidt problemer med newsserveren.
Ang kameraet, så har jeg set at man kan købe et hav af tilbehør på Ebay, og
4 stk batterier med oplader, kan man få herhjemme for 310,- . Jeg tror at
jeg nupper kameraet. Tak for jeres svar :)

Mvh
Moerch

"Morten Lynnerup" <morten.lynnerupFJERN@DETTEmail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:bgeco1$d78$1@sunsite.dk...

Fra : max

Dato : 02-08-03 11:11

> [...]
> 4 stk batterier med oplader, kan man få herhjemme for 310,- . Jeg tror at
> jeg nupper kameraet. Tak for jeres svar :)

Håber du melder tilbage hvordan det virker og måske poster
lidt billeder, så vi kan gi' dig en hård og ubarmhjertig kritik,)
Tillykke med det, du må hellere købe ekstra batterier, hvis du
har læst Jan's indlæg..-max-