Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billy digi spejlreflex?
Fra : Maja S.

Dato : 01-08-03 09:29

Hejsa...
Nogle der har links til sider med
billige digi spejlreflex?

-Bruger selv nu et alm. HP 850
som optisk ligger på 300 mm.
Men ville gerne have en spejl reflex.

Og billig -tjae.. kommer an på model,
alder osv.

Maja

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 01-08-03 10:11

"Maja S." <mail@mail.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Nogle der har links til sider med
>billige digi spejlreflex?

Et godt sted at starte er http://www.dpreviews.com, der indeholder
anmeldelser og tests af alle slags digitale kameraer.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Kenneth

Dato : 01-08-03 10:37

> Et godt sted at starte er http://www.dpreviews.com, der indeholder
> anmeldelser og tests af alle slags digitale kameraer.

Mon ikke du mener www.dpreview.com??

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-08-03 11:59

Maja S. wrote:

> Nogle der har links til sider med
> billige digi spejlreflex?

'Billig' er selvfølgeligt et relativt begreb, men under 12000 får du
vist ikke meget spejlrefleks - knap nok brugt.

Hvis du har et analogt spejlreflekskamera i forvejen er det en del værd
at forsøge at kunne komme til at bruge linserne på det digitale
spejlrefleks.

http://dpreview.com er nævnt, og er godt.

Jeg må modsige mit udsagn ovenfor, der er en der vil af med et Canon
D2000 her:
<http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/kamera.php>
læs mere om kameraet her:
<http://www.mir.com.my/rb/photography/digitalimaging/d2000/>
og her
<http://www.betterdigitalonline.com/HTML%20Files/Canond2000.html>

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jesper Juul

Dato : 01-08-03 12:52

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
>
> http://dpreview.com er nævnt, og er godt.
>
> Jeg må modsige mit udsagn ovenfor, der er en der vil af med et Canon

Hmm, det er vel også en 4-5 år gammelt og første generations spejlrefleks
dig. kamera, og 2 mill. pixels er vel heller ikke alverden?

Jesper Juul

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-08-03 06:56

Jesper Juul wrote:

> Hmm, det er vel også en 4-5 år gammelt og første generations spejlrefleks
> dig. kamera, og 2 mill. pixels er vel heller ikke alverden?

Njaeh - både og - med de linser som jeg kunne smide på der ville jeg
have et meget lille behov for at forstørre mere inden fremkaldelse. Man
kan få raw billedkvalitet ud, så der er maks value for opløsningen.

Umiddelbart synes jeg det lyder som noget man kan få _ret_ gode billeder
ud af (hvis det ikke er slidt ned!), og jeg var da ikke fri for selv at
tøve overvejende inden jeg postede, aht. selv at købe det.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Claus Smith

Dato : 01-08-03 15:08

Hvor stort er dit behov for D-SLR kamera?

Jeg har muligvis snart adgang til nogle brugte Nikon D1 til gode priser,
brugte med i god stand og ikke kørt i sænk.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk