Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digital kamera.
Fra : Preben Pedersen

Dato : 01-08-03 06:57

Hej jeg er ny ud i digital foto og har føst nu planer om at anskaffe mig et
digital kamera, men kors det er ikke nemt at vælge.

Jeg vil gerne have et kamera til alm brug. Altså til at tage gode skarpe
billder af familien mv. Et alround kamera. regner med at ville ofre mellem
2-3 tusind kroner.

Jeg har kigget på 3 kameraer og kan ikke finde ud af hvilken eller om det
skal være en helt 4 istedet.

Har kigget på Kodak EasyShare LS443 med Dock, Olympus Camedia C-350ZOOM samt
Olympus µ300 Digital.

Der er fordele og ulemper ved alle kameraer. Læste en dårlig anmeldelse af
Kodak for jeg sværmede nok ellers en del for den da den har dok, 4 mpixel,
opladeligt batteri mv. Man skal jo også kigge på om man skal investere en
bondegård i ekstra udstyr.

Ville utroligt gerne have gode råd eller erfaringer med ovennævnte kameraer.
Hilsen Preben

Fra : emj

Dato : 01-08-03 08:39

On Fri, 1 Aug 2003 07:56:35 +0200, "Preben Pedersen"
<preben-r@tiscali.dk> wrote:

>Der er fordele og ulemper ved alle kameraer. Læste en dårlig anmeldelse af
>Kodak for jeg sværmede nok ellers en del for den da den har dok

Hvad fordel, synes du der er ved det. Det er da bare et ekstra stykke
skrummel, man skal have stående på sit overfyldte skrivebord.

> 4 mpixel,

Det er der da også i Olympus Camedia C-350ZOOM, men mon det er den, du
mener?
Den koster i alle tilfælde mere end 2-3000 kr og er suverænt det mest
interesante valg af dine tre forslag til køb.

>opladeligt batteri mv.
Ja, det skal man jo have, uanset hvilket digi man vælger.
Der følger også hurtiglader til det meget lille lithium-ion batteri
der er på 300 Digital og µ(mju)

>Man skal jo også kigge på om man skal investere en
>bondegård i ekstra udstyr.

Uanset hvad du vælger, er kortet helt garanterer for lille og du skal
regne med at købe ekstra kort.

Jeg ville aldrig selv vælge Kodak i den prisklasse.
Hilsen emj

Fra : Preben Pedersen

Dato : 01-08-03 12:31

Hej..
Jo det er det Olympus kamera men det er 3mp det koster 2280,- kr.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324677966

Men med ekstra batterier lader mv. er det jo let 3000 kr.
Preben

Fra : emj

Dato : 01-08-03 14:32

On Fri, 1 Aug 2003 13:30:48 +0200, "Preben Pedersen"
<preben-r@tiscali.dk> wrote:

>Hej..
>Jo det er det Olympus kamera men det er 3mp det koster 2280,- kr.
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324677966

Umdskyld, jeg tænkte selvfølgelig på C 750Zoom

>Men med ekstra batterier lader mv. er det jo let 3000 kr.

Ja og et større kort. 16 MB er alt for lidt.

Ja, men jeg tror altså alligevel at du skal prøve at sammenligne
billedkvalitet i forhold til Kodak en ekstra gang, før du beslutter
dig til at spare pga af lidt batterier. Du skal regne med at have to
sæt genopladelige batterier og de holder til mange hundrede
opladninger og i årevis.

Hilsen emj

Fra : preben kaas

Dato : 01-08-03 14:55

<preben-r@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324677966
>
>Men med ekstra batterier lader mv. er det jo let 3000 kr.

Hvis det er AA batterier der skal bruges, så kan man i denne uge købe
4 stk. 1700 mAh
til kr. 30,- samt en hurtiglader til kr. 50,- i ALDI.
Til den pris har man da råd til et par ekstra sæt og hvis laderen ikke
holder mere end et år eller to, så er det jo alligevel billigt.

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : Jan

Dato : 01-08-03 22:27

Hej,

Jeg er selv ny inden for digital fotografering, og anskaffede mig for kort
tid siden et Olympus Camedia C-350ZOOM, og kan bare sige det er et kanon
kamera. Jeg har tidligere fotograferet meget med spejlreflekskamera og
stiller rimelige store krav til skarphed og farvegengivelse, og
digitalkameraet lever fuldt ud op til mine forventninger.
Kvaliteten på papirbillederne er helt i top - køb det og du bliver ikke
skuffet !

Mvh Jan Jensen

Fra : Preben Pedersen

Dato : 01-08-03 22:47

Tak for råd.... Olympus lyder som vinderen
Preben