> Du er sørme ikke nem at hjælpe.
nej
> Dels påberåber du dig at vide nok i forvejen til at du kan dømme andres
> børn (den sande viise ved ellers at det eneste man kan vide er at man
> aldrig kan vide noget med sikkerhed - dermed heller ikke at pædagogers
> unger er de værste!),
Jeg dømmer... til del ja, men kun ud fra erfaring, forstået på den måde, at
nå jeg er privat, kan jeg bømme folks børn, alt det jeg gidder. Så længe jeg
ikke tager det med i instuditionen. (der står netop i min første bedømmelse,
at jeg er meget åben, og ser på børnene, før jeg giver mig i kast med at
"anvise" dem en plas, jeg lytter heller ikke til hvad den øvrige personale
syntes om det enktle barn)
dels vil du ikke have kortfattede generelle
> beskrivelser og dels endelig heller ikke længere dybdegående
både ja og nej. Jeg er ikke nem
det korte er ok, hvis der fx står noget
i retning af: De kravler ved 6 md´er. men er det fx mad vi snakker om, er en
så kort beskrivelse udulig....
> pædagogiske-psykologiske beskrivelser - du kommer nemlig ikke uden om
> teorierne, hvis du vil i dybden uden at være specifik på et enkelt
> tilfælde.
Jo de pædagogiske, kan man til dels godt slippe uden om (de psykologiske,
kan jeg godt "snuppe" da jeg godt kan finde ud af at sotere i dem, det har
jeg svært ved med de pædagogiske) problemet er at man skal lede 1000
forskellige stedder.
Børn er ikke ens og udviklingen forløber ikke i samme tempo
> eller i samme rækkefølge, så derfor kan det ikke lade sig gøre at angive
> andet end rettesnore. De bøger, som forsøger at gøre andet,
Det ved jeg *som sagt tidligere* godt og det forventer jeg bestemt ikke.
(der er 2 md´er mellem min søn og hans nivø, og der er stor forskeld, på
hvornår hvem kunne hvad, sååååå
)
er efter min
> mening dømt til fiasko. Noget andet er så de forskellige pædagoger og
> psykologers teorier om i hvilken rækkefølge tingene "normalt" dukker op
> - her beskrives udviklingen jo også generelt og med forbehold.
Du har vist misforstået et eller andet.... det er ikke så meget den
psykologisks aspekt jeg søger, men den fysiske....
>
> Find ud af hvad det egentlig er du vil vide noget om og til hvilket
> formål - er det mon fordi du skal aflevere en eller anden opgave om
> emnet, men ikke gider det store arbejde med at læse den relevante
> faglitteratur...? Når du har gjort dig - og os - dette klart, så vil det
> være en hel del lettere at hjælpe dig. Synd for Nette at hun brugte tid
> og energi på det, når du udviser en sådan utaknemmelighed.
Det er absolut ikke til en opgave, da jeg er på barsel, og tideligst om 6
md´er kommer i nærheden af den form for opgaver, der til kommer at de
opgaver vi skal skrive, ikke (sjældent) omhaldler psykologi, fysik og
pædagogik. vores er meget mere samfundsrelateret, da vi *ikke* bliver udd
til at have hovedansvaret. Vi skal lære at se hvor der muligvis er eller
kommer problemer, med det enktle barn, og så smide det vidre til
pædagogerne. (det er selgfølgelig ikke det eneste, vi skal jo passe ungerne,
*hvis det er børn vi vælger at arbejde med, og ikke voksne* og være i stand
til at takle eventuelle problemer i hverdagen)
>
> Hilsen
> Rikke Mors - der altså ikke selv er pædagog, men som kender mange
> fornuftige af slagsen, som også er sluppet helt godt fra at opdrage
> deres egne børn.
Og som tydeligvis har følt sig angrebet........ Jeg siger ikke at bædagog
børn er dårlige børn, eller får en dårlig opdragelse, jeg siger at de er
meget sværer at have med at gøre. Det er det jeg ligger over på opdragelsen.
hvilket er en helt anden diskution.