Fast IP?
Fra : Martin Berentzen

Dato : 31-07-03 19:02

HEJ!

Hvilke fordele har jeg af at have en fast IP?

--
Mvh Martin Berentzen
Fjern venligst NOSPAM i emailadr... tak..

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 31-07-03 19:07

On Thu, 31 Jul 2003 20:01:30 +0200, "Martin Berentzen"
<berentzenNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote:

>HEJ!
>
>Hvilke fordele har jeg af at have en fast IP?

hvis at du fx vil kører en server på nettet, så behøves folk ikke at
skulle huske din iå hele tiden, eller hvis du spiller meget online.
Flemming Jacobsen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 31-07-03 21:36

On Thu, 31 Jul 2003 20:06:47 +0200, Thunderbird[7100] wrote:

> hvis at du fx vil kører en server på nettet, så behøves folk ikke at
> skulle huske din iå hele tiden, eller hvis du spiller meget online.

Det skal de da alligevel?

--
Christian Jørgensen | If you need a screwdriver,
http://www.razor.dk | use the general purpose hammer.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-08-03 11:31

On Thu, 31 Jul 2003 22:36:29 +0200, Christian Joergensen
<mail@phpguru.dk> wrote:

>Det skal de da alligevel?

Det jeg mente var at de ikke skulle til at have din ip hele tiden da den
er fast og ikke skifter.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik H

Dato : 31-07-03 19:12

Svare nogen lunde til spørgsmålet, hvile fordele har du ved at have et fast
telefon nummer, så kan folk kontakte dig på det nummer, samme ide med IP,
Har du noget folk skal kunne finde feks. mail-web-ftp server hvad ved jeg,
vil du have en domaine som peger på din IP, ja så er det nok bedst med en
fast IP, ellers ja så er det sådan set lige meget.

mvh

Henrik

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 31-07-03 19:12

> Hvilke fordele har jeg af at have en fast IP?

så kan du fx have din egen web-server, mail-server, ftp-server mv.

ovenstående er lidt sværere hvis du skifter ip hver gang du logger på.

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 31-07-03 19:22

> Hvilke fordele har jeg af at have en fast IP?

Ikke nødvendigvis nogle!

Det kommer helt an på hvilket behov man har. Hvis du har noget udstyr du
gerne vil have adgang til fra Internettet:
- du vil have adgang til dit eget netværk via VPN
- du har en web-server
- du har en mail-server og dit eget domæne på nettet som peger på denne
- du er server ifm. online-spil

Til "alm". internetsurf er der ingen fordel!

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-07-03 20:57

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe//antispam//@mail.dk> wrote:

>Ikke nødvendigvis nogle!

Mange af problemerne med dynamisk ip-adresse kan løses med en service
som DYNDNS.DK, så egentligt kan jeg ikke se nogen grund til fast
ip-adresse.

<mlr>

Fra : Calle.

Dato : 31-07-03 21:23

Michael Rasmussen wrote:

> Mange af problemerne med dynamisk ip-adresse kan løses med en service
> som DYNDNS.DK, så egentligt kan jeg ikke se nogen grund til fast
> ip-adresse.
hvis du nu f.eks har brug for at fjerstyre via VNC
--
Calle

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-07-03 21:45

Calle. wrote:

> hvis du nu f.eks har brug for at fjerstyre via VNC

Hvordan ved VNC at der bruges DHCP? "Lugter" IPadressen så på en særlig
måde?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 01-08-03 00:02

Steen Suder, privat skrev:

> Hvordan ved VNC at der bruges DHCP? "Lugter" IPadressen så på en særlig
> måde?

Jeps... det er specielt lugten af D den ik bryder sig om...

--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Henrik H

Dato : 01-08-03 07:30

Rimeligt surt at sidde i Kina med VNC-PC-any what ever, og ups, DHCP server
udelte anden ip, da TDC, besluttede sig til at skifte range i dit område
: )

mvh

Henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-08-03 08:44

On Fri, 1 Aug 2003 08:29:32 +0200, "Henrik H"
<henrikh@REMOVEEEupzone.dk> wrote:

> Rimeligt surt at sidde i Kina med VNC-PC-any what ever, og ups, DHCP server
> udelte anden ip, da TDC, besluttede sig til at skifte range i dit område
> : )

Det er der, dynamisk DNS kommer ind i billedet. Læste du egentlig
tråden.

-A

Fra : Henrik H

Dato : 01-08-03 09:17

Ja jeg læste den, men måske forstod jeg den ikke, lad mig prøv med hvad jeg
tror, hvis man bruger DYNDNS.DK skal man kende sin IP, for at kunne oprette
sig hos DYNDNS.DK, hvis ens IP skifter, skal man selv skifte den hos
DYNDNS.DK, hvis man sidder I kina, og ens server stå i upperrup så er det
vist skide svært at lave en IPconfig, så fortæl mig lige hvor jeg tager
fejl.

mvh

Henrik

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-08-03 09:37

In news:3f2a21e9$0$5145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Henrik H <henrikh@REMOVEEEupzone.dk> typed:
> [...]
> selv skifte den hos DYNDNS.DK, hvis man sidder I kina, og ens server
> stå i upperrup så er det vist skide svært at lave en IPconfig, så

Ja det kan det måske nok... Der findes dog en del programmer derude, som
selv -hver X antal min.- opdaterer sig ved dyn.et_eller_andet alt efter
hvilken service man bruger.

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-08-03 09:39

On Fri, 1 Aug 2003 10:16:48 +0200, "Henrik H"
> [...]

> med hvad jeg tror, hvis man bruger DYNDNS.DK skal man kende sin
> IP, for at kunne oprette sig hos DYNDNS.DK, hvis ens IP skifter,

Det har du misforstået.

"Your server contacts the DynDNS server at regular intervals (or
whenever its necessary), to report its current IP number.

The [DynDNS] server then (every tenth minute) update the
dyndns.dk name server with all the usernames and their
corresponding, and possibly changed, IP numbers."
(Skriver de)

-A

Fra : Henrik H

Dato : 01-08-03 09:54

Ok, men DYNDNS.DK selv har ikke lavet noget, og ingen har skrevet noget om
sekundært SW, så at klanter mig for, ikke at have læst teksten, er nok at
være en tand for smart, istedet for at give den nødvendige information
(/%/&¤(&%¤)

Gik ind på dyndns.com og straks var det en ny historie, hvor man bliver
tilbudt SW til netop dynamisk DNS, men siden virker ikke som om den har
noget at gøre med dyndns.dk ?

ps.er ved at holde op med at ryge (4 dagen, uden hjælpe middler, så jeg er
SKIDE SUR !!!) hehe håber jeg bliver flink igen om nogle uger

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-08-03 10:21

On Fri, 1 Aug 2003 10:54:11 +0200, "Henrik H"
<henrikh@REMOVEEEupzone.dk> wrote:

> Ok, men DYNDNS.DK selv har ikke lavet noget, og ingen har
> skrevet noget om sekundært SW

Jo, der findes 3.parts software (Windows-programmer, Linux-
scripts etc) til at opdatere DynDNS.

> så at klanter mig for, ikke at have læst teksten, er nok at
> være en tand for smart, istedet for at give den nødvendige
> information

Tjo, du kunne jo have sat dig ind i det, før du gav dig til at
udtale dig om, hvilke ulemper det har.

-A

Fra : goofy

Dato : 01-08-03 14:39

Hej Henrik
"> ps.er ved at holde op med at ryge (4 dagen, uden hjælpe middler, så
jeg er
> SKIDE SUR !!!) hehe håber jeg bliver flink igen om nogle uger

Held og lykke

Steen Vinbæk

Fra : Henrik H

Dato : 01-08-03 17:01

Tak Sten

24 År med røg, er ikke let at slippe .. men de værste anfald er vist
overstået hehe

/@%&¤#&(**(/)(

Henrik

Fra : goofy

Dato : 01-08-03 14:42

Hej Michael
> som DYNDNS.DK, så egentligt kan jeg ikke se nogen grund til fast
> ip-adresse.

Ja, hvis det virker, jeg har store problemer med Dyndns og overvejer
netop derfor en fast ip. Jeg har en ftp server, og ikke ret mange af dem
der har adgang kan få dyndns til at virker ordentlig. Så de for min ip
hvergang.
Steen Vinbæk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-03 14:55

> [...]

>netop derfor en fast ip. Jeg har en ftp server, og ikke ret mange af dem
>der har adgang kan få dyndns til at virker ordentlig. Så de for min ip

Min ftp server kører gennem DYNDNS uden problemer.

Hvis du ellers opdaterer DYNDNS jævnlig, dvs i hvert fald hver gang
DHCP / udbyderen ændrer din WAN ip-adresse, så ligger problemet ikke
hos DYNDNS.

Men ftp er noget af det mere tricky at arbejde med - Så jeg vil
anbefale dig at kigge din opsætning grundigt igennem.

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-08-03 20:27

In dk.edb.netvaerk, Martin Berentzen <berentzenNOSPAM@post.cybercity.dk>
says...
> Hvilke fordele har jeg af at have en fast IP?

Ingen, medmindre du har tænkt dig at hoste dit eget domæne.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen