Mobilix erfaringer
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-04-01 20:21

Jeg overvejer at anskaffe ADSL Plus fra mobilix, og så ville jeg lige høre
om der er nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer???

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-04-01 08:06

"Thomas Jørgensen" <rattenborg@get2net.dk> wrote in message
> Jeg overvejer at anskaffe ADSL Plus fra mobilix, og så ville jeg lige høre
> om der er nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer???

Der ingen kunder der har Mobilix ADSL endnu.

TDC skifter kobber over til Mobilix, for de første kunder ca. d. 9. april.

--
Bjarke Andersen

Fra : Max

Dato : 04-04-01 10:35

Så kan jeg bedre forstå at jeg endnu ikke har fået min forbindelse....
jeg bestilte min ADSL+ i starten af februar - og har kun fået et Wanadoo
abb. tilsendt

De skriver ellers så flot at det KUN tager 30 arbejdsdage før man er i
luften....

Max

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-04-01 10:51

"Max" <maxbn@wanad00.dk> wrote in message
> [...]
> abb. tilsendt
>
> De skriver ellers så flot at det KUN tager 30 arbejdsdage før man er i

Yeap, men lucent havde problemer med hardwaren som blev trukket tilbage,
dette betød at man måtte aflyse TDC teknikerne, og genbestille da Lucent
meldte ud at problemerne var løst.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-04-01 13:54

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Der ingen kunder der har Mobilix ADSL endnu.
>
> TDC skifter kobber over til Mobilix, for de første kunder ca. d. 9. april.

De første kunder kom på fredag den 6 april om morgenen.

Mvh HAA.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-04-01 18:40

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> De første kunder kom på fredag den 6 april om morgenen.

Yeap, det fik jeg også at vide for et par timer siden, samt at den kunde som
så endelig kom på, oplevede flowstop samme aften.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-04-01 21:21

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
>
> Yeap, det fik jeg også at vide for et par timer siden, samt at den kunde
som
> så endelig kom på, oplevede flowstop samme aften.

Og kunden lavede så en traceroute for at finde ud af hvor flowstoppet
opstod.
Hvor opstod det henne ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-04-01 07:48

> Og kunden lavede så en traceroute for at finde ud af hvor flowstoppet
> opstod.
> Hvor opstod det henne ?

More I don't know, jeg arbejder jo ikke for firmaet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-04-01 12:06

> More I don't know, jeg arbejder jo ikke for firmaet.

Det er ved at være ret træls at høre mange råbe op om
"flowstop".....specielt når det er udokumenteret hvor fejlen opstår.
Strax får ISP'en skylden....og når man så undersøger det, så er det 99,999%
af gangene ikke ISP'ens skyld.
Det viser desværre tit, at brugerne ikke har en dyt forstand på hvordan
nettet er skruet sammen.

Jeg tror med de øgede båndbredder som utroligt mange brugere efterhånden
har, at der vil opstå congestion / flowstop mange flere steder, end vi ser
det i dag.

Mvh HA.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-04-01 12:40

> [...]
> har, at der vil opstå congestion / flowstop mange flere steder, end vi ser

Rolig nu Henrik.

Jeg er hverken brokkende kunde eller medarbejder hos Mobilix, det var dog
hvad jeg fik at vide. Jeg kunne da også give en ekstra historie om supporten
hos Mobilix, men denne er så intern at jeg holder den for mig selv.

Men fact er sikkert at de har fået det til at virke igen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-04-01 13:26

> Rolig nu Henrik.

Ingen panik...det var mere ment sår'n generelt.

> Jeg kunne da også give en ekstra historie om supporten
> hos Mobilix, men denne er så intern at jeg holder den for mig selv.

Hvis du får 1 af mig, får jeg så din ?

Nå, kontaktede ADSL-kundeservice og spurgte om jeg kunne genbruge min
ISDN-telefon ?
( Det vidste jeg jo godt man ikke kunne, da der ikke endnu er ISDN-porte i
udstyret...men ville lige teste supporten )
"JA"---lød svaret---intet problem....sålænge det bare ikke var en
drejeskivetelefon så var det ok.
Hmmm....al begyndelse er svær.

> Men fact er sikkert at de har fået det til at virke igen.

Dejligt at høre...jeg sidder i samme afdeling som ADSL-gutterne, dog ikke i
samme Team.

Mvh HA.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-04-01 18:00

> Dejligt at høre...jeg sidder i samme afdeling som ADSL-gutterne, dog ikke
> samme Team.

Du arbejder altså selv for Mobilix? :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-04-01 23:20

> Du arbejder altså selv for Mobilix? :)

Kan jeg nok ikke komme uden om...

Mvh HA.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-04-01 09:19

> Kan jeg nok ikke komme uden om...

Well, det er jo ingen skam. Total off-topic har jeg da selv overvejet at
ansøge.

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 08-04-01 13:17

> [...]
99,999%
> af gangene ikke ISP'ens skyld.
> Det viser desværre tit, at brugerne ikke har en dyt forstand på hvordan

Det er jo ret nemt at konstatere at et flowstop skyldes ens isp.. kan du
ikke pinge noget som helst får de skylden... og ingen andre

Hygge

Flemming

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-04-01 16:07

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo ret nemt at konstatere at et flowstop skyldes ens isp.. kan du
> ikke pinge noget som helst får de skylden... og ingen andre

Ja-så....dvs hvis jeg pinger www.cisco.com og ikke får reply, så er det min
ISP's skyld ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-04-01 16:12

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Ja-så....dvs hvis jeg pinger www.cisco.com og ikke får reply, så er det
min
> ISP's skyld ?

Jeg tror du misforstår Flemming på 3-4 måder.
Pkt 1: Bemærk
Pkt 2: Bemærk ironien
Pkt 3: Bemærkt at han skriver "ikke pinge noget som helst"

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 08-04-01 16:48

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9apv21$1sel$1@tnews.inet.tele.dk...

> Jeg tror du misforstår Flemming på 3-4 måder.
> Pkt 1: Bemærk
> Pkt 2: Bemærk ironien
> Pkt 3: Bemærkt at han skriver "ikke pinge noget som helst"

Allright.....troede lige han mente det....

Mvh HA.

Fra : Ghashûl

Dato : 10-04-01 18:53

On Sun, 8 Apr 2001 17:07:12 +0200, "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk>
wrote:

>"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

>Ja-så....dvs hvis jeg pinger www.cisco.com og ikke får reply, så er det min
>ISP's skyld ?

Nej, men hvis du pinger www.cisco.com www.dinudbyder.dk www.jubii.dk
www.yahoo.dk etc. etc. og der ingen reply er på nogen af dem, så er det
nok udbyderens fejl (eller burgerens opsætning... ;)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Bent skohorn

Dato : 10-04-01 20:46

"Ghashûl" <look@my-sig.ghashul.dk> wrote
> Nej, men hvis du pinger www.cisco.com www.dinudbyder.dk www.jubii.dk
> www.yahoo.dk etc. etc. og der ingen reply er på nogen af dem, så er det
> nok udbyderens fejl (eller burgerens opsætning... ;)

www.jubii.dk har ikke svaret på icmp_echo i _over_ et år...
</absolut ligegyldigt pindehuggeri>

skohorn

Fra : Claus MC

Dato : 05-04-01 20:16

"Thomas Jørgensen" <rattenborg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at anskaffe ADSL Plus fra mobilix, og så ville jeg lige høre
> om der er nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer???

Deres newsserver sucks!

/Claus

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-04-01 10:56

Sukker den mere end cybercity???

Det er i hvert tilfælde den værste gang bras jeg har oplevet..

Jeg har ellers hørt at Mobilix har inversteret i en helt splinterny
newsserver i forbindelse med deres ADSL-kampagne med 1 TB diskspace og at
den skulle være vildt hurtig..

Fra : David Einhorn AKA Ca~

Dato : 06-04-01 11:54

> Sukker den mere end cybercity???
>
> Det er i hvert tilfælde den værste gang bras jeg har oplevet..

Ja CCs er mildt sagt skuffende.

> Jeg har ellers hørt at Mobilix har inversteret i en helt splinterny
> newsserver i forbindelse med deres ADSL-kampagne med 1 TB diskspace og at
> den skulle være vildt hurtig..

Interessent, hvor har du hørt det fra?

--
David Einhorn AKA Cannonfodder

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-04-01 14:30

"David Einhorn AKA Cannonfodder" <einhorn@get2net.dk> wrote in message

> Ja CCs er mildt sagt skuffende.

Skuffende er ikke ordet.. Man skal vente ca. 1 minut, når man poster en
besked..

> Interessent, hvor har du hørt det fra?

Det kan jeg faktisk ikke huske... Men det ville da være en genial måde at
lokke kunder til på..

Fra : David Einhorn AKA Ca~

Dato : 07-04-01 16:36

> Det kan jeg faktisk ikke huske... Men det ville da være en genial måde at
> lokke kunder til på..

Ja, kunder der bruger meget båndbredde...

--
David Einhorn AKA Cannonfodder

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-04-01 10:41

> Ja, kunder der bruger meget båndbredde...

Det er da meget godt... Hvis de bruger det internet i Mobilix´s netværk
ik....