Midt 90'er-pop?
Fra : Anders Gissel

Dato : 31-07-03 16:44

Davs allesammen,

For ca. en måneds tid siden hørte jeg en sang på arbejdet (hvor radioen
konstant kører på P3), og nu kan jeg, trods længere ferier og solide doser
ordenlig musik, simpelthen ikke få nummeret ud af hovedet! Nu håber jeg at
nogen kan hjælpe mig med at identificere sangen - men det er ikke meget jeg
har at gå efter...

Sangen er baseret på noget uptempo-latino-hurra-danse-jubii-glad-musik á la
Mambo no. 5, men med et straight (og noget hurtigere) beat - en sang man
vil have svært ved at stå stille til. Versene blev rappet af en af
redaktionen ukendt herre, og omkvædet, der blev sunget af indtil flere
kvindfolk, sagde noget i retning af:

"Could you look like Elvis?
Could you talk like Eeeeeeeelvis, and...
would you sing like Elvis?
(Bahbahbahbahbaaaah)... give me a cool Corona"

[det er selvfølgelig manden der jodler sidste linie af]

Det er alt jeg har. Jeg går ud fra at nummeret er fra midt i 90'erne, og
har ladet mig fortælle at det "vistnok" er dansk.

Hvis nogen kan hjælpe mig i min søgning vil jeg blive meget glad. Og danse.
Og måske bygge en carport, men det afhænger helt af vejret.

-A.

Fra : N/A

Dato : 31-07-03 17:10

"Anders Gissel" <my@mail> skrev i en meddelelse
> (Bahbahbahbahbaaaah)... give me a cool Corona"

Det er gruppen "Nice Device" med sangen "Cool Corona" fra såd'n ca 1993

Fra : Anders Gissel

Dato : 31-07-03 17:29

"N/A" <ingen@mail.com.invalid> wrote in news:3f293f68$0$97221
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er gruppen "Nice Device" med sangen "Cool Corona" fra såd'n ca 1993

Tak for det hurtige svar! Så bygger jeg fandeme en carport!

Med dansende hilsner,
-A.

Fra : Lars Bernau

Dato : 31-07-03 20:28

In article <3f293f68$0$97221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
ingen@mail.com.invalid says...

> "Anders Gissel" <my@mail> skrev i en meddelelse
>
> Det er gruppen "Nice Device" med sangen "Cool Corona" fra såd'n ca 1993

Gad vide hvad der er sket med dem siden... Udover at Maya Albana da
vist var studievært på tv en overgang.

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : -V-

Dato : 31-07-03 21:19

Lars Bernau wrote:
> Gad vide hvad der er sket med dem siden... Udover at Maya Albana da
> vist var studievært på tv en overgang.

Carsten Krøyer laver producerarbejde og 'et hemmeligt projekt' fra sit
residens i London.
Er så vidt vides stadig romantisk involveret med Tina Kjær, som læser på en
slags teaterskole (?) i den engelske hovedstad.

Maya Albana er vist blevet gift for nyligt med en eller ande rock-(soon to
be)stjerne. Jeg kan for min død ikke huske hvem på stående fod. En google
kunne måske hjælpe på det, men jeg gider ikke lige nu.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 12-08-03 06:49

-V- skrev:

> [...]
> rock-(soon to be)stjerne. Jeg kan for min død ikke huske hvem på
> stående fod. En google kunne måske hjælpe på det, men jeg gider ikke

Såvidt liner-notes til Carpark Norths album klinger sande toner er hun vist
gift med en af dem.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : -V-

Dato : 12-08-03 08:07

Peter G wrote:

> Såvidt liner-notes til Carpark Norths album klinger sande toner er
> hun vist gift med en af dem.

Dér tror jeg at du tager fejl, PG:
http://www.seoghoer.dk/default.aspx?Action=ViewArticle&ItemID=209&GroupID=52

Vil du godtage kilden, bare denne ene gang?

-V-

Fra : Peter G

Dato : 12-08-03 16:10

-V- skrev:

> Dér tror jeg at du tager fejl, PG:
> http://www.seoghoer.dk/default.aspx?Action=ViewArticle&ItemID=209&Group
> ID=52

Ahem, "Såvidt liner-notes til Kashmirs seneste album..."
Eh ... blah!

> Vil du godtage kilden, bare denne ene gang?

Ja da. Se & Hør er gospel!

Fra : -V-

Dato : 12-08-03 19:02

Peter G wrote:
> Ahem, "Såvidt liner-notes til Kashmirs seneste album..."

Hvor i alverden fik du det fra, PG? Kan du ikke citere?

> Ja da. Se & Hør er gospel!

Hallelujah!
Qvortrup er vor tids Messias!

-V-

Fra : Peter G

Dato : 15-08-03 16:14

-V- skrev:

> Hvor i alverden fik du det fra, PG? Kan du ikke citere?

Jo da. Det var blot et spagt forsøg på at bagpedallére. Jeg havde godt nok
læst det i Kasmirs linernotes, men troede det stod i Carpark Norths.

"Al den næseringsmusik lyder jo af det samme og man kan ikke kende det ene
band fra det andet."

> Hallelujah!
> Qvortrup er vor tids Messias!

Undskyld mig lige, jeg har en affaldsskakt jeg skal prøve at presse mig ned
i.