Jørgen Ryg
Fra : John K

Dato : 31-07-03 15:48

Hej

Jeg søger en sketch med Jørgen Ryg.

I korte træk handler den om nogle gamle mennesker der sidder på et
alderdomshjem og diskuterer motorcykler og rockere.

Der er vist også noget med at de bytter tænder.

Er der nogen der kan hjælpe med en titel på sketch'en samt hvor den
evnetuelt kan opdrives.

Mvh

John

Fra : Thomas Hillebrandt

Dato : 31-07-03 17:53

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er vist også noget med at de bytter tænder.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med en titel på sketch'en samt hvor den

Ahh...Tak! Du er hermed skyld i at jeg fik gravet mine gamle Jørgen Ryg
LP'er frem af gemmerne. NU skal de høres igen :)

Det er lidt tyndt med detaljerne, men umiddelbart kunne jeg forestille mig
at der enten er tale om "Fru Duerlund" fra 1978, skrevet af Flemming Holbek
og Robert Arnold, eller måske "Skolesøgende Pensionist", også fra 1978,
skrevet af Vagn Lindstrøm. Jeg tror dog mest på den første!

Jeg købte da forresten for nogen tid siden en CD i T.P. Musik med udvalgte
Ryg-sketches til kun kr. 25,-. Den indeholdt i hvert fald disse to, og også
klassikere som "Enlig Far", "Hjem fra Safari" og "Nytårsaften hos Familien
Danmark"...CD'en hedder "Enlig Far" og er udgivet på labelet
"Disky"...Katalog nr. DDC 882072. Håber det hjælper!

Mvh.
Thomas Hillebrandt

Fra : Michael Petersen

Dato : 31-07-03 17:53

> [...]
>
> Der er vist også noget med at de bytter tænder.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med en titel på sketch'en samt hvor den

Hej John!

Kunne det være den sketch/monolog der hedder "Skolesøgende pensionist" eller
noget i den retning.

Tror du burde kunne finde den på en CD med hans monologer.

mvh
Michael

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 01-08-03 08:09

John K wrote:

> [...]
>
> Der er vist også noget med at de bytter tænder.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med en titel på sketch'en samt hvor den

Der er helt sikkert tale om "Skolesøgende Pensionist".
I mine unge dage, opførte jeg mange sketches - især med Jørgen Ryg. Han
var simpelthen min store helt indenfor det felt.

De bytter ganske rigtigt tænder.
"Jeg fik ham forans tænder tilbage...Men jeg sagde sgu ikke noget. De
passede meget bedre end mine egne"

Venligst
Flemming Holm Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-03 05:20

> [...]
>
> Der er vist også noget med at de bytter tænder.
>
> Er der nogen der kan hjælpe med en titel på sketch'en samt hvor den

Hej John K

Kig i stormagasinet, serien " Det bedste af det bedste " der er en med
Jørgen ryg, hvor den er på. Burde ikke være svær at finde, og de koster Kr
40,- pr stk, eller 3 for en hund.

M.V.H.....Benny..