D-link DI-604 vs. DI-804
Fra : Thïngmand

Dato : 31-07-03 14:42

Hvad er forskellen (ud over prisen!) på D-links DI-604 og DI-804?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : jens

Dato : 01-08-03 00:31

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen (ud over prisen!) på D-links DI-604 og DI-804?

Det første tal i modelnummeret og så det der står i SPECS på Dlinks side

Mvh jens

Fra : Thïngmand

Dato : 01-08-03 07:52

> Det første tal i modelnummeret og så det der står i SPECS på Dlinks side

Okay, refrase: Gør det nogen forskel, når jeg nu skal bruge en router til
min ADSL med indbygget switch til deling af internet og jeg ikke aner hvad
jeg har brug for?

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : jens

Dato : 01-08-03 10:07

> Okay, refrase: Gør det nogen forskel, når jeg nu skal bruge en router til
> min ADSL med indbygget switch til deling af internet og jeg ikke aner hvad
> jeg har brug for?

(hehe)

Til almindeligt hjemmebrug er det vist ligegyldigt, forskellen er sv jeg kan
se kun at 804 kan klare 8 vpn tuneller, det vil jeg dog se før jeg tror det,
min erfarring med 604 er ret skræmmende.

Jeg køber ikke en 604 igen efter de 2 jeg har haft........

Man kan få et hav af routere til ca 500 kr, de kan alle det samme stort set,
for ikke så længe siden var der en der sagde "køb den flottesete", og det er
ikke helt ved siden af, der er lidt forskel på mulighedderne for
forældrekontrol og i hvordan loggen ser ud, men det er jo småting.

Skal der køre servere bag den skal du ikke have en Surecom eller Dlink.

3com siges at være formiddabel, men den kender jeg ikke selv.... endnu.
Så er der en linksys til 500 gefsxdut 11 eller sådan noget, den kan købes på
nettet masser af stedder til 500kr, eller hos TDC til 1400........

Mvh Jens

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 01-08-03 12:40

On Fri, 1 Aug 2003 08:51:37 +0200, "Thïngmand"
<michael@thingmand.invalid> wrote:

>Okay, refrase: Gør det nogen forskel, når jeg nu skal bruge en router til
>min ADSL med indbygget switch til deling af internet og jeg ikke aner hvad
>jeg har brug for?

Jeg kender ikke selv 804'eren, men jeg vil kun fraråde 604'eren på det
stærkeste. Der findes et væld af routere til samme pris, og især
Linksys tales der meget godt om..

604'eren er noget ustabilt bras, desværre.

R.

R.
--
"I do not know what I may appear to the world, but to myself I seem to have been only like a small
boy playing on the sea-shore, and diverting myself in now and then finding a smoother pebbly or

Fra : jens

Dato : 01-08-03 12:47

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> skrev i en

> 604'eren er noget ustabilt bras, desværre.

Enig, og jeg formoder at 804 kommer fra samme Uland.

Mvh Jens

Fra : Henrik Ax

Dato : 01-08-03 14:22

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@_spam_cowsinspace.dk> wrote in message

> Jeg kender ikke selv 804'eren, men jeg vil kun fraråde 604'eren på det
> stærkeste. Der findes et væld af routere til samme pris, og især
> Linksys tales der meget godt om..
>
> 604'eren er noget ustabilt bras, desværre.

Jeg har kun gode erfaringer med D-Link 604.
Privat benytter jeg en 604 op mod TDC bredbånd.
På arbejdet har jeg erstattet en Speadstream router med en 604 (TDC
ProAccess abonnement).
Begge steder har jeg servere kørende uden problemer og jeg har ikke oplevet
stabilitetsproblemer.
Begge routere er opgraderet til firmware version 1.81.
Den eneste mangel er at NAPT (port translation) ikke er understøttet i
routeren.

mvh Henrik

Fra : jens

Dato : 01-08-03 16:46

"Henrik Ax" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Begge routere er opgraderet til firmware version 1.81.
> Den eneste mangel er at NAPT (port translation) ikke er understøttet i
> routeren.

Det er Upnp så til gengæld, ihverfald delvist.......

Mvh Jens

Fra : ///JJ

Dato : 02-08-03 12:43

"Henrik Ax" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> >
> Jeg har kun gode erfaringer med D-Link 604.
> Den eneste mangel er at NAPT (port translation) ikke er understøttet i

Iflg. http://www.dlink.co.uk/390.htm understøtter den NAT helt fint??

mvh
///JJ

Fra : Henrik Ax

Dato : 02-08-03 19:16

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> wrote in message

> Iflg. http://www.dlink.co.uk/390.htm understøtter den NAT helt fint??
>
> mvh
> ///JJ

D-Link 604 understøtter NAT men ikke NAPT (med firmware 1.81).
Dvs at det er muligt at route trafik fra en port på den offentlige ip
adresse, over til samme port nummer på en privat ip adresse.
Det er ikke muligt at route til et andet port nummer.
Det er et problem hvis man f.eks. ønsker at tilslutte to webcams, der begge
forventer at benytte port 80.

mvh Henrik

Fra : Tom Sommer

Dato : 02-08-03 19:29

Thïngmand wrote:

> Hvad er forskellen (ud over prisen!) på D-links DI-604 og DI-804?

Jeg har haft et enormt antal problemer med DI-604, det er det værste
hardware køb jeg nogensinde har gjort. Godt nok gav jeg kun 400 kr, men
jeg har ærget mig lige siden. Den router kan på ingen måde anbefales,
den går konstant ned og har ikke givet mig andet end problemer, selv med
den nyeste firmware...
I det hele taget er D-Link ikke noget at råbe hurra for

Jeg overvejer enten at sætte min Linux Maskine op som "router" eller
købe en LinkSys EtherFast BEFSX41

--
Tom Sommer, Denmark
www.dreamcoder.dk - www.tsn.dk - http://blog.dreamcoder.dk