XHTML og Onclick validering
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 13:47

Jeg kan ikke få følgende valideret:
<form action=url>
<input name="udskriv" type="button" id="udskriv"
Onclick="print()" value="Udskriv denne side" />
</form>

Den siger der er fejl i første linie ved "url":
an attribute value specification must be an attribute value
literal unless SHORTTAG YES is specified

Og i 3. linie ved gåseøjnene ved "print", hvad er fejlen?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 13:54

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg kan ikke få følgende valideret:

<a name="27052003" id="27052003">
<h3> 27/5-2003:</h3>
</a>

Hmm, jeg har vist lidt problemer med XHTML...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 14:03

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> <a name="27052003" id="27052003">
> <h3> 27/5-2003:</h3>
> </a>

Der er 2 fejl i ovenstående, den ene har jeg fundet frem
til. Et id må ikke starte med et tal, lidt irriterende
egentlig.
Den anden fejl var at <h3> ikke må være inden i et <a>.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 14:12

> [...]
> <form action=url>
> <input name="udskriv" type="button" id="udskriv"
> Onclick="print()" value="Udskriv denne side" />

Den ene fejl var selvfølgelig, at Onclick var skrevet med
stort og den anden pga. manglende gåseøjne.
Undskyld forstyrrelsen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen