Jungleolie
Fra : Jane Kiilerich

Dato : 31-07-03 13:14

Hej

Er der nogle her, der aner hvor man kan købe jungleolie eller et ligende
virkende myggemiddel på nettet?

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : Bettina

Dato : 31-07-03 19:53

Hej Jane

Du skulle kunne købe det her:
http://www.cederroth.com/eng/household.asp

Men jeg har ikke selv prøvet.

Hilsen Bettina

Fra : Kurt Becher

Dato : 01-08-03 03:44

"Jane Kiilerich" <mail@retrieverne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle her, der aner hvor man kan købe jungleolie eller et ligende
> virkende myggemiddel på nettet?
>
> Jane
>
> --
>

> -------------------------------------
> Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
> mail@Retrieverne.dk
> http://www.Retrieverne.dk
> -------------------------------------

Hej

Jungleolie indeholder DEET, der er blevet forbudt i Danmark. Derfor kan det
ikke købes her i landet men det kan købes i Sverige og Norge.

Hvis det er almindelige myg, der driver dig til vanvid, har jeg haft
udemærket erfaring med Autal (tror jeg nok det hedder. Det er en gul flaske
med rødt låg, købes på apoteketet).

Hvis det til gengæld er de små forbandede mitter der forpester dit liv
skulle MosiGuard kunne gøre en ekstra indsats. Ellers er det bare at æde
B-vitaminer og hvidløg til den store guldmedalje.

DEET-holdig myggespray kan købes over nettet. Desværre kan jeg ikke huske
nogle URL'er men bare søg, f.eks. på Yahoo Norge eller Sverige, der fandt
jeg i hvertfald nogle sider i sin tid.

DEET er yderst effektivt. Grunden til det er forbudt i DK er at
fabrikanterne ikke har fundet det rentabelt at få stoffet godkendt her.

Med henblik på at smøre det på din hund ville jeg nok tænke mig om to
gange - det lugter ad h... til for mennesker. Hvordan vovsens fintfølende
sniffer opfatter det, tør jeg kun gætte på...

MVH

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 01-08-03 09:19

Kurt Becher wrote:

> [...]
> gange - det lugter ad h... til for mennesker. Hvordan vovsens fintfølende
> sniffer opfatter det, tør jeg kun gætte på...

Tak for det jeg tror at jeg har fundet noget på en svensk hjemmeside.

Mht. hvilke møgdyr det er så er det både myg, dem du kalder mitter (jeg
tror at de kaldes gnavpotter i nordjylland ) og bremser.

Og bare rolig jeg kunne ikke finde på at smøre det på min hund, hun får
et fed hvidløg en time før vi skal ud at træne i de plagede områder.

JAne

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk