T68i problem med forbindelsen..
Fra : John Sahl

Dato : 31-07-03 11:18

Hej alle,

Er der nogen som ved om det er et generelt problem med
Sony Ericsson T68i at den bliver ved at miste forbindelsen?

Jeg skal sende sms'er igen 2-4-6 gange før de kommer afsted,
lige som andre har problemer med at ringe og sende til mig..
Ringer de til mig får de enten et "Ingen forbindelse til mobiltelefonen"
eller de er heldige at komme igennem.

SMS'er sendt til mig er generelt op til et døgn forsinkede.

Jeg bruger TDC's net gennem Debitel.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Dennis

Dato : 31-07-03 12:22

> [...]
> eller de er heldige at komme igennem.
> SMS'er sendt til mig er generelt op til et døgn forsinkede.

Har du GPRS abonnement på kortet? I så fald skal du givetvis have opdateret
din telefon, da der kan være problemer med, at dit GPRS abonnement "blokere"
for SMS og tale. Rent teknisk er det vist noget med, at GPRS celler har
første prioritet og derfor kommer i vejen for de andre celler, men jeg er
ikke helt sikker på det (fik det ellers forklaret så fint en gang). Jeg
havde i hvert fald samme problem som dig på min T68i og efter en firmware
opgradering (til den dengang nyeste firmware), løste det mit problem.

Dennis

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-03 16:08

Dennis wrote:

> [...]
> dig på min T68i og efter en firmware opgradering (til den dengang
> nyeste firmware), løste det mit problem.

Nix, intet GPRS, men tak for rådet!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 31-07-03 12:49

Hej John

> Er der nogen som ved om det er et generelt problem med
> Sony Ericsson T68i at den bliver ved at miste forbindelsen?

Kender problemet, og har haft det på 2 T68ere (én Ericsson T68m og én
Sony Ericsson T68i). Problemet skyldes en defekt i telefonens håndtering
af frekvenser. Som bekendt kører telefonen på 900/1800 MHz nettet
herhjemme. I begge mine telefoner var 1800 MHz delen defekt. Begge gange
fik jeg en ny telefon, dog har jeg hørt, at de er begyndt at reparere
telefonen istedet.

> [...]
> lige som andre har problemer med at ringe og sende til mig..
> Ringer de til mig får de enten et "Ingen forbindelse til

Lige præcis! De samme "symptomer" havde mine telefoner :( - find dit
lokale servicecenter og forklar dem problemet. De kender det!

\Mandal
By the way - fine billeder af Unoen :D - 10eren er afgivet!

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-03 16:07

Brian Fisker [8900] wrote:
Hej Brian,

> [...]
> nettet herhjemme. I begge mine telefoner var 1800 MHz delen defekt.
> Begge gange fik jeg en ny telefon, dog har jeg hørt, at de er begyndt

Lyder ret plausibelt.

> Lige præcis! De samme "symptomer" havde mine telefoner :( - find dit
> lokale servicecenter og forklar dem problemet. De kender det!

Desværre har jeg fået den billigt af Debitel for ikke at flytte mine
ting
fra dem. Men er der specielle Sony Ericsson centre man kan henvende
sig til eller skal jeg sende den til det specifikke værksted som Debitel
har udpeget, i Esbjerg...

> \Mandal
> By the way - fine billeder af Unoen :D - 10eren er afgivet!

Takker, den kører sgu også fint

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 31-07-03 16:46

> Men er der specielle Sony Ericsson centre man kan henvende
> sig til eller skal jeg sende den til det specifikke værksted som
Debitel
> har udpeget, i Esbjerg...

Sony Ericsson har aftaler med en række servicecentre rundt omkring i
Danmark (bl.a har vi Poul Tarp hér i Randers). Det burde også være
muligt at finde et center i nærheden af dig (på det sjællandske,
right?). Prøv eventuelt at høre på www.mobildebat.dk - der er vist nogle
gutter, der har styr på de forskellige adresser.

\Mandal

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-03 18:25

Brian Fisker [8900] wrote:
> [...]
> right?). Prøv eventuelt at høre på www.mobildebat.dk - der er vist
> nogle gutter, der har styr på de forskellige adresser.

Efter en søgning på siden, tager jeg i morgen forbi TeleService
som skulle kunne fikse den.

Tak for hjælpen!