Opera og vinduesstørrelse
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 06:52

Jeg har i en tidligere version (pt. 7.11 dansk) brugt
funktionen, som gør at man kan stille sit browservindue
til fx. 800*600pixels - ret smart når man tester hjemmesider.
Hvor er det lige man gør dette henne i v7.11?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 06:55

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg har i en tidligere version (pt. 7.11 dansk) brugt
> funktionen, som gør at man kan stille sit browservindue
> til fx. 800*600pixels - ret smart når man tester hjemmesider.
> Hvor er det lige man gør dette henne i v7.11?

Og kan man egentlig selv angive hvilken Java version
man vil benytte sig af?
- Jeg vil gerne bruge min installerede j2sdk1.4.2, som
jeg programmerer med, istedet for den medfølgende
j2re1.4.1_01.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 31-07-03 15:09

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> posting:

>- Jeg vil gerne bruge min installerede j2sdk1.4.2, som
>jeg programmerer med, istedet for den medfølgende
>j2re1.4.1_01.

I så fald kunne du blot nøjes med installation den version af Opera,
hvori der ikke følger Java med, da Opera så blot anvender det Java
Runtime Environment, der allerede er installeret på dit system.

Du kan se, hvilken JRE-version Opera anvender i Reg.Databasen (kør
regedit) under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Runtime Environment

Se evt:
http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=471
http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=494

Hvis du har installeret Opera med Java, så ville jeg umiddelbart
personligt prøve at lave en afinstallation af java-delen eller lege
med "CurrentVersion" under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Runtime Environment
i Reg.Databasen. Nu er da ikke lige Java jeg afinstallerer hver dag,
så det er på eget ansvar

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 17:26

Christian Bohr-Halling wrote:
> I så fald kunne du blot nøjes med installation den version af Opera,
> hvori der ikke følger Java med, da Opera så blot anvender det Java
> Runtime Environment, der allerede er installeret på dit system.

Okay, jeg syntes bare ikke lige det virkede. Jeg prøver igen,
hmm, samme problem. Jeg kan ikke vælge "Aktiver Java" i
indstillingerne. Den er disabled.

> Du kan se, hvilken JRE-version Opera anvender i Reg.Databasen (kør
> regedit) under
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Runtime
> Environment

Okay, jeg håbede mere på en indstilling i programmet, hvor jeg
kunne vælge hvilken version jeg vil bruge.

> Se evt:
> http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=471
> http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=494

Det må jeg lige se på et andet tidspunkt.

> Hvis du har installeret Opera med Java, så ville jeg umiddelbart
> personligt prøve at lave en afinstallation af java-delen

Er gjort og Java virker stadig ikke.

> eller lege med "CurrentVersion" under
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java
> Runtime Environment i Reg.Databasen.

Jeg prøver.

> Nu er da ikke lige Java jeg afinstallerer hver dag, så det er på
> eget ansvar

Jeg er Java udvikler, så jeg kender da en smule til det :)

Indtil videre siger jeg tak.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 31-07-03 15:09

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> posting:

>funktionen, som gør at man kan stille sit browservindue
>til fx. 800*600pixels - ret smart når man tester hjemmesider.

Du tænker på:Filer / Indstillinger / Vinduer / Vis vinduesstørrelse?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-07-03 17:20

> Du tænker på:Filer / Indstillinger / Vinduer / Vis vinduesstørrelse?

Lige nøjagtig, kunne ikke lige huske hvordan.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.