Microsoft Windows Network - internt netvær~
Fra : Peter Holm

Dato : 31-07-03 00:31

Hejsa,
jeg har rodet lidt med at få lavet et internt net mellem de to maskiner jeg
har på nettet gennem en d-link 640.
På et tidspunkt havde jeg skared hele mit c-drev med netværket og det
virkede fint. Nu ville jeg så unshare drevet og istedet kun share enkelte
foldere på drevet. Men her gik det vist galt. Nu kan jeg ikke starte hverken
det interne net eller sågar stifinderen - begge giver bare timeglas i 5
sekunder, og så ellers ingen reaktion. Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i
det der Sharing og Security.
Er der en måde hvorpå man kan re-sette alle de sharinger man har lavet, så
jeg kan komme tilbage til udgangspunktet?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Henrik H

Dato : 31-07-03 04:36

Du kan ihvertfald starte med at se hvad du har lavet : )

1. Right click My Computer.

2. Click Manage.

3. Click Shared Folders.

4. Double click Shares.

Så kan du rette til.

mvh

Henrik

Fra : Henrik H

Dato : 31-07-03 04:41

PS:

hvis du også har problemer med stifinderen, kunne det tyde på du har mappet
et share på den anden pc, hvilket jo ikke er smart hvis den ikke kan komme i
kontakt med det share (da du jo har "unshared" det), så vil den bruge en del
krafter på at prøve.

mvh

Henrik

Fra : Peter Holm

Dato : 31-07-03 07:03

Henrik H wrote:
> Du kan ihvertfald starte med at se hvad du har lavet : )
>
> 1. Right click My Computer.
>
> 2. Click Manage.
>
> 3. Click Shared Folders.
>
> 4. Double click Shares.

Når jeg går derind kan jeg se at både mit c-drev (opbevaring) og mit f-drev
(styresystem+programmer) er shared i roden. Er det normalt/default hvis man
har oprettet et netværk, eller er det noget fusk jeg har fået lavet? Den
sharing i roden har ikke betydet at netværket har kunnet bruge de to drev
frit, så jeg tænker på, om de måske bare markeres som shared, med mulighed
for sharing med netværket ved yderligere indstillinger, så snart man
opretter et netværk?
Eller kan jeg bare unshare alt hvad jeg ser under 'Shares' og så skulle jeg
være tilbage til nul?

Mvh
Peter

Fra : Henrik H

Dato : 31-07-03 09:04

Tror det er beder, hvis du læser her, hehe så slipper jeg for at skrive så
meget. og så kan du jo lære en masse.

http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm

Fra : Peter Holm

Dato : 31-07-03 22:32

Henrik H wrote:
> Tror det er beder, hvis du læser her, hehe så slipper jeg for at
> skrive så meget. og så kan du jo lære en masse.
>
> http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm

Hi,
tak for linket, men fuck hvor er det dog indviklet. Jeg fatter ikke hvordan
jeg nogensinde har fået oprettet det interne netværk - i hvert fald kan jeg
overhovedet ikke finde ud af bare at slettet det nu. Jeg er nemlig vildt
nervøs for at unshare mit f og c drev, da jeg engang oplevede at jeg så
pludselig slet ikke kunne komme ind på dem længere.

Mvh
Peter

Fra : jens

Dato : 01-08-03 00:46

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> tak for linket, men fuck hvor er det dog indviklet. Jeg fatter ikke
hvordan
> jeg nogensinde har fået oprettet det interne netværk -

Det er nu ikke så vanskeligt, men man skal jo vide hvad man gør.
Ellers er det bedre at få asistance fra en skoleknægt.........

Hvilket net har du mere præcist ?, stofa med router eller switch ?

Mvh Jens

Fra : Peter Holm

Dato : 31-07-03 23:17

Henrik H wrote:
> Tror det er beder, hvis du læser her, hehe så slipper jeg for at
> skrive så meget. og så kan du jo lære en masse.
>
> http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_filesharing/index.htm

jeg kæmper men uden held. Jeg har 1000 spørgsmål, men ved ikke hvor jeg skal
begynde.
Hvis der kunne gives en rimelig simpel forklaring på, hvordan jeg sletter
det netværk jeg i sin tid har fået lavet, og det kan gøres uden jeg
pludselig blir nødt til at geninstallere hele XP, så ville jeg være
lykkelig.

Mvh
Peter

Fra : jens

Dato : 01-08-03 00:36

> [...]

> det netværk jeg i sin tid har fået lavet, og det kan gøres uden jeg
> pludselig blir nødt til at geninstallere hele XP, så ville jeg være

Omdøb arbejdsgruppen og du får default shares og intet andet.

Shares i roden som C$, f$ og andre skal være der, så man kan tilgå maskinen
hvis det ikke forhindres af andet udstyr.....

Mvh jens

Fra : Peter Holm

Dato : 01-08-03 08:03

> Omdøb arbejdsgruppen og du får default shares og intet andet.

OK, nu prøvede jeg at omdøbe gruppen fra Peternet til Trep25 (køjreklik på
netværksikonet > rename) Jeg tror ikke det har gjort nogen forskel.

Under My Network Places kan jeg se 3 shared mapper:
mp3 on Peter Holm(Pikant)
pia on Pia (Pia)
SharedDocs on Peter Holm (Pikant)

(kan disse mapper bare slettes hvis jeg ikke vil ha dem shared mere, eller
skal man unshare dem på en anden måde?)
Det mystiske for mig er bare, at mappen mp3 ikke ser ud til at være shared i
stifinderen. Det er nok sammanhængen mellem de to ting der forvirrer mig
voldsomt.

> Shares i roden som C$, f$ og andre skal være der, så man kan tilgå
> maskinen hvis det ikke forhindres af andet udstyr.....

OK, det forståes.

Fra : jens

Dato : 01-08-03 09:54

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Under My Network Places kan jeg se 3 shared mapper:
> mp3 on Peter Holm(Pikant)

Lyder som noget der er delt af et program du bruger/ har brugt.

> pia on Pia (Pia)

Den kan slettes, eller findes i stfinde, Hklik og "del ikke" under
deling.......

> SharedDocs on Peter Holm (Pikant)

Et standard share, men den kan slettes, eller findes i stifinder og
"udeles", men det er jo ikke nødvendigt, det er rart med en mappe man kan
smide ting i der skal deles lokalt, bare man har sit lokalnet skilt fra Inet
med passende udstyr eller software.......

> Det mystiske for mig er bare, at mappen mp3 ikke ser ud til at være shared
> stifinderen. Det er nok sammanhængen mellem de to ting der forvirrer mig
> voldsomt.

Eller det er en skjult mappe, stifinder-funktioner-mappeinstillinger-vis /
skjulte mapper

> OK, det forståes.

Og så er der jo admin$ og ipc$ hedder den sidste vist, det er remote admin
shares som skal være der.

Mvh Jens