11 eller 54 Mbit access point?
Fra : Martin Larsen

Dato : 31-07-03 00:29

Hej NG!

I forbindelse med det snarlige køb af en centrino-bærbar med indbygget
wlan skal jeg også bruge et access point. Den bærbare understøtter kun
802.11b (11Mbit), men er der nogen idé i at investere i et 54 Mbit
access point for at gøre det mere fremtidssikkert? Eller er det smartere
bare at købe et billigt 11 Mbit a.p. nu og så evt. skifte det ud
senere hvis det skulle blive aktuelt - måske er der kommet en endnu
hurtigere standard?

Jeg overvejer et Linksys WAP54G. Nogen erfaringer med det?

Hilsen
Martin

Fra : pepsimax

Dato : 31-07-03 01:19

"Martin Larsen" skrev d. 31-07-03 00:29 dette indlæg :
> [...]

> hurtigere standard?
>
> Jeg overvejer et Linksys WAP54G. Nogen erfaringer med det?

Hej Martin
jeg har en wap54g og den virker helt i top
jeg bruger både usb og pcmicia kort
og begge dele virker
mvh

pepsimax
http://www.pepsimax.dk
http://www.strassmann.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Larsen

Dato : 31-07-03 10:09

Jeg ville nok tænke lidt på fremtiden.
Og købe en WP som kan 11 og 54mbit

dennis

Fra : pepsimax

Dato : 31-07-03 10:35

Hej igen
jeg er helt enig med Dennis
mendet kan en linksys wap54G jo også

pepsimax
http://www.pepsimax.dk
http://www.strassmann.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : S-Gupta

Dato : 31-07-03 12:42

Ja, og prisforskellen er vist ikke særlig stor

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-07-03 12:03

> [...]
> det ud
> senere hvis det skulle blive aktuelt - måske er der kommet en endnu

Hvad er prisforskellen på 11 og 54 i det fabrikat du ønsker ?
Hvor lang tidshorisont har din nye bærbare ?

Hvis du regner med at den bærbare f.eks holder 2år og du ikke
umiddelbart har planer om at udnytte de 54 i den periode tror jeg du
skal "nøjes" med et gennemprøvet (og billigere) 11mbit accesspoint. De
54mbit der netop er kommet på markedet er jo 1.generation af teknologien
så der kan vel forventes nogen børnesygdomme ....

/A

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-07-03 23:08

Tak til alle for svarene! Prisforskellen er ikke stor, så jeg har
besluttet mig til 54Mbit. Det bliver nok WAP54G.

Hilsen
Martin