Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
cf, ultra eller ej.
Fra : NPS

Dato : 30-07-03 20:09

kan det betale sig at købe ultra kort til sit kamera (canon 10d) det er kort
fra sandisk jeg tænker på.

MVH

NPS

Fra : KNL DtP

Dato : 30-07-03 21:02

"NPS" <nps@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> kan det betale sig at købe ultra kort til sit kamera (canon 10d) det
er kort
> fra sandisk jeg tænker på.

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6111

Her er en lang række forskellige CF-kort testet i EOS 10D. Bemærk at
'Sandisk standart' er absolut langsomst og at hastigheden for de to
ultra udgaver varierer efter kapacitet på kortet.

De 14 hurtigste kort kan skrive RAW med hastigheder mellem 1279 og 1163
kB/sec - hvilket må siges at være rimelig tæt. De første 7 ligger endda
inden for 5% af det hurtigste.

Med andre ord, så tror jeg at forskellen i praksis er meget lille. Et
SanDisk Ultra 512 Mb koster cirka 1400 kr. hvilket jeg synes er ret
meget. Jeg tror nemt, at du kan finde et andet hurtigt mærke til omkring
1000 kr.

MVH

Kristian (som håber at der kommer en 10D fra Tyskland i morgen
www.knl-dtp.dk

Fra : Arne

Dato : 30-07-03 21:34

Hvilke linser vil du bruge med dit nye vidunder ?

(her tænker jeg ikke så meget på fabrikat - men mere på brændvidder)

mvh

Eivind

Fra : KNL DtP

Dato : 31-07-03 10:21

"Arne" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke linser vil du bruge med dit nye vidunder ?

Jeg går ud fra, at det er mig spørgsmålet er rettet til...

Vidvinkel = Tokina 17 mm f/3,5 ~ 27 mm

Normal = Canon 28-105 mm USM f/3,5-4,5 ~ 45-168 mm

Tele = Tokina 80-400 mm f/4,5-5,6 ~ 128-640 mm

.... kan ikke vente til at prøve sidstnævnte - 640 mm tele

Jeg fandt et par gutter over nettet som havde hhv. Tokina 17 mm og
80-400 mm og de fungerede fortrinligt med deres EOS 10D, så det håber
jeg da inderligt også at mine vil.

MVH

Kristian (som må indse at EOS 10D'eren først kommer i morgen...)
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-07-03 21:45

KNL DtP wrote:

> [...]
> SanDisk Ultra 512 Mb koster cirka 1400 kr. hvilket jeg synes er ret
> meget. Jeg tror nemt, at du kan finde et andet hurtigt mærke til

Hmm det link kan jeg ik læse... dødt..

Tja, 1400kr er mange penge for et 512MB. 1GB MD kan fås til 1300kr er det
vist i tyskland og de er nu bestemt ikke langsomme. Men hvis man har et 10D
så vil man sætte pris på godt med plads i forhold til en evnt. minimal
forøgelse af skrive/læsetid.

--
Vh. Peter Andersen (som har sendt sit objektiv til garanti rep. i tyskland
hvor nu postvæsnet har smidt det væk så det må efterlyses GGrrrrrrzz!!!)