Ccnp / IT -adm
Fra : Towli

Dato : 30-07-03 19:10

Hej gruppe

Jeg håber inderligt på et fleksjob "indenfor netværk".
Jeg har fået bevilget uddannelse til årsskiftet. Jeg har taget en CCNA og
alle fag på IT-administratorlinjen (systemadministration) bortset fra det
afsluttende projekt..
Hvis jeg gerne vil optimere mine jobmuligheder hvad er så det mest
hensigtsmæssige: At tage det afsluttende projekt på "IT-adm. udd" eller at
tage semester 1 på CCNP ?

1000 tak for et svar fra en i branchen.

/T

Fra : Iskold

Dato : 30-07-03 20:00

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis jeg gerne vil optimere mine jobmuligheder hvad er så det mest
> hensigtsmæssige: At tage det afsluttende projekt på "IT-adm. udd" eller at

Hej Towli

Glem it-admin og CCNP men gå efter en MSCE 2003 (Microsoft Cerdifikation)
det er det eneste der virker og den tager ca. 6mdr og der er job
bagefter....kender flere der har taget den vej du peger på it-admin og CCNP
det virker ikke..........

mvh
henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-07-03 21:39

On Wed, 30 Jul 2003 21:00:26 +0200, "Iskold" <hep@image.dk>
wrote:

> Glem it-admin og CCNP men gå efter en MSCE 2003 (Microsoft Cerdifikation)

Det er da noget simplificeret sludder: CCNP er orienteret mod
selve netværket (baseret på Cisco-udstyr), hvorimod MCSE er
orienteret mod Windows-servere.

> det er det eneste der virker og den tager ca. 6mdr og der er job
> bagefter....

Det er nu min erfaring, at der er masser af MCSE'er, der ikke
rigtig kan få noget at lave i øjeblikket.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Iskold

Dato : 30-07-03 21:48

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> Det er nu min erfaring, at der er masser af MCSE'er, der ikke
> rigtig kan få noget at lave i øjeblikket.

Tror alle nyudannede it-folk har det svært pt. undtaget Dataloger (5 år på
uni), da de jo ikke har noget erfaring.....kender bare flere der har læst
til it-admin og har taget CCNP og de kan ikke få bid, da dem der bruger
Cisco også har en Server og hvis man kun it-admin og en Cisco, så mangler
man meget erfaring omkring håndtering af server mm. og jeg tror de fleste
virksomheder bruger Microsoft i Deres server.....og derfor ikke vil ansætte
en uden Server erfaring, der er jo meget langt fra it-admin (boglig
erfaring) til den virkelige verden
men jeg kender flere der har taget en MSCE og har fået job.....

henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-07-03 22:18

On Wed, 30 Jul 2003 22:47:47 +0200, "Iskold" <hep@image.dk>
wrote:

> men jeg kender flere der har taget en MSCE og har fået job.....

Tja, min erfaring er næsten den omvendte, at der er så mange
ledige MCSE'er, at man kan fodre svin med dem.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Iskold

Dato : 30-07-03 22:38

> Tja, min erfaring er næsten den omvendte, at der er så mange
> ledige MCSE'er, at man kan fodre svin med dem.

Det ville vel oxo være bedre hvis man tog C++ på datamatiker udd. (1 år) og
så fik en SAP programmerings kursus (6 mdr) når han nu er under validering
ikk....
henrik

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-07-03 13:08

Asbjorn Hojmark wrote:

> Tja, min erfaring er næsten den omvendte, at der er så mange
> ledige MCSE'er, at man kan fodre svin med dem.

Og hvad er der måske i vejen med dén anvendelse?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-07-03 20:04

On Wed, 30 Jul 2003 20:10:05 +0200, "Towli" <towli@oldboyz.dk>
wrote:

> Hvis jeg gerne vil optimere mine jobmuligheder hvad er så det mest
> hensigtsmæssige: At tage det afsluttende projekt på "IT-adm. udd"
> eller at tage semester 1 på CCNP ?

Generelt tror jeg, det tæller mere at have afsluttet en uddannel-
se end at have gjort den næsten færdig og så være lidt begyndt på
noget andet. Sådan ville jeg selv tænke.

Men i øvrigt må det da, fra dit eget synspunkt, primært være et
spørgsmål om at dygtiggøre dig i det, der interesserer dig. Og
der er IT-administrator mere med servere og CCNx mere med Cisco
netværk (routere og switche).

Med tanke på, hvordan branchen har det i øjeblikket, ville jeg
nok gøre begge dele (IT-administrator og CCNP) færdig. Til den
tid er der vel job at få igen og de to ting i kombination er der
vist stadig efterspørgsel på.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Iskold

Dato : 30-07-03 21:50

> [...]
> nok gøre begge dele (IT-administrator og CCNP) færdig. Til den
> tid er der vel job at få igen og de to ting i kombination er der

Dette vil jeg give dig rat i, gør din uddannelse færdig, tror firmaerne
kigger meget på om man kan sætte sig et mål og gennemføre dette og gøre det
helt færdigt.....
henrik

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-07-03 00:27

> [...]

>Hvis jeg gerne vil optimere mine jobmuligheder hvad er så det mest
>hensigtsmæssige: At tage det afsluttende projekt på "IT-adm. udd" eller at

Det mest hensigtsmæssige er at gøre de ting du starter på færdige og
prøver at få en eller anden form for praktisk erfaring.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Towli