telia Xpress (lange smsér)
Fra : Mis XXX

Dato : 30-07-03 18:32

hejsa i gruppen
jeg har lige været inde på www.sms0kroner.dk for at kigge lidt nærmer på
betingelserne for Xpress
jeg har nemlig "hørt nede i byen" at man kun kan sende 160 bogstaver af
gangen og kommer den over bliver man takseret 50 øre pr sms..
men nu kommer så mit spørgsmål
passer det???? fordi jeg kan ikke læse mig frem til det på hjemmesiden....

håber på hurtig svar, da jeg skal havde en ny tlf...

Anne Mette

Fra : *gavtyven*

Dato : 30-07-03 18:50

Det har vel egentlig ikke noget med Xpress at gøre,men din tlf.
For normalt kan en alm sms kun indeholde 160tegn men du kan som regel stadig
trykke læs med en hel fristil på telefonen.. NÅR du så sender beskeden
bliver teksten delt op i smsér á 160tegn . dvs har du trykket 400tegn /160 =
3 smsér.

Håber du forstår min forklaring !!

Fra : JMo.

Dato : 30-07-03 19:07

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> wrote in

> [...]
> stadig trykke læs med en hel fristil på telefonen.. NÅR du så sender
> beskeden bliver teksten delt op i smsér á 160tegn . dvs har du trykket

Det er nok ikke så meget det, Anne Mette spørger til; for med Xpress er
alle SMS'er jo gratis.

Men der har her i gruppen været noget snak om at der er fejl i Telias
systemer, så SMS nr. 2 og 3 ved kædede SMS'er bliver takseret. Hvilket de
jo ikke burde, når man nu har "fri SMS [og] nul fælder""

Fra : *gavtyven*

Dato : 30-07-03 20:00

"> Det er nok ikke så meget det, Anne Mette spørger til; for med Xpress er
> alle SMS'er jo gratis.

Nåå ja.
Men jeg har jo ret alligevel..ik pånær at det selvfølgelig skal være GRATIS

Fra : Lars Wolos

Dato : 30-07-03 19:12

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> wrote in message news:3f280594$0$76082$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> dvs har du trykket 400tegn /160 = 3 smsér.

3 x dkr 0,00 = 0,00

Eller ikke?

Lars

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-07-03 19:58

> [...]
> passer det???? fordi jeg kan ikke læse mig frem til det på hjemmesiden....
>
> håber på hurtig svar, da jeg skal havde en ny tlf...

Man skal sende over 600 SMS om måneden før det kan betale sig (det er 20 om
dagen !!!) Årsag= Telia koster 120 kr om måneden og det kan man sende 600
SMS for hos Telmore, de koster 20 øre pr stk.)

Desuden er det dyrere at ringe med Telia. I mine øjne ikke er de ikke et
alternativ til CBB eller Telmore. Men ok hvis du er klar til at betale dyrt
for SMS så er Telia et godt valg.

Jeg ved desværre ikke om SMS over 160 tegn koster 0,5 kr.

--
Jacob

Fra : Søren Christensen

Dato : 30-07-03 20:16

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> Jeg ved desværre ikke om SMS over 160 tegn koster 0,5 kr.

Selvfølgelig gør de ikke det. Alt andet ville være og vildlede deres kunder
og de kunne bonges for det.
Personlig hvis jeg fik en regning på sms som skulle være gratis ville jeg da
straks sende en kopi til forbrugerrådet...

Venligst

Fra : JMo.

Dato : 30-07-03 20:31

"Søren Christensen" <master.clioÅL@12move.dk> wrote in

> Selvfølgelig gør de ikke det. Alt andet ville være og vildlede deres
> kunder og de kunne bonges for det.

Det var også hvad jeg umiddelbart gik ud fra, men i
3f23f568$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk der blev postet her i
gruppen i søndags, skrev en kandu-bruger at der havde været problemer med
Telias billing-systemer.

Så selv om ikke alle Kandu-indlæg er lige troværdige, så er
troværdigheden i Telias billing-systemer som oftest *langt* mindre. Så
måske er der noget om snakken??

Uanset hvad - et opkald til Telias kundeservice burde kunne opklare
mysteriet. Nogle der orker at forsøge? (er det iøvrigt stadig George
Michael de har på telefonen??)

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-08-03 14:41

Jacob Riis wrote:

> Man skal sende over 600 SMS om måneden før det kan betale sig (det er 20 om
> dagen !!!) Årsag= Telia koster 120 kr om måneden og det kan man sende 600
> SMS for hos Telmore, de koster 20 øre pr stk.)

Og det hvad at gøre med hendes spørgsmål?

Jeg ved godt, at flere skribenter er faldet på halen for Telmore og
andre billigselskaber.
Og derfor hver gang man snakker om andre abonnementer, så skal man lige
fortælle om de 20 SMS-øre som Telmore kan gøre det til. Og er det ikke
noget med Debitel-smalltalk kan klare SMSer for 19 ører?
Hvorfor? Tror du/I ikke at det er gået op for folk, hvad Telmore (og
andre kan SMSe og tale for)?

Men hvad med at besvare folks spørgsmål og ikke reklamere for Telmore.
Hvad der kan betale sig for folk eller ej. Det kan folk vel selv regne
ud. Eller også må de spørge til det.

For undertegnede kan Telmore slet ikke betale sig. Hvis de fjerner
opkaldsafgiften, så kan det måske komme på tale, men ikke før. Pt. er
Orane Modus for Flere 3 det billigste for mig.
Der kan jeg snakke med konen i 6 timer om måneden for 235 kroner (og har
kunnet gøre det siden ca. ultimo1999).
Og ja, SMSerne koster 50 ører. Men det opvejer nu ikke de billige
minutter.

Og ja, det har heller ikke noget med den oprindelige skribents spørgsmål
at gøre, men alene stå som eksempel på, at Telmore (og øvrige
billigselskaber) ikke er billigst for alle.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Jørgen

Dato : 30-07-03 22:29

Jeg tror ikke på det, for jeg har fået min første regning og der står der
ikke noget om at jeg har sendt nogle sms'er og jeg sender da tit kædet
beskeder

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-08-03 22:24

> Jeg tror ikke på det, for jeg har fået min første regning og der står der
> ikke noget om at jeg har sendt nogle sms'er og jeg sender da tit kædet
> beskeder

Ikke desto mindre har jeg også hørt "rygtet" fra et par stykker der havde Xpress
helt fra starten, og de skulle ikke have nogen grund til at lyve over for mig...

Jeg mener dog det er ændret nu.

--
Michael
http://mobinews.dk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-08-03 23:03

On Fri, 01 Aug 2003 23:23:38 +0200, Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk>
wrote:

>Ikke desto mindre har jeg også hørt "rygtet" fra et par stykker der havde Xpress
>helt fra starten, og de skulle ikke have nogen grund til at lyve over for mig...
>
>Jeg mener dog det er ændret nu.

har haft snakket med den lokale Telia forretning og samtlige folk der
stod der sagde kort og kynisk at det ALDRIG har kostet ekstra at sende
lange sms'er via Telia Express og at de godtnok havde hørt rygtet men at
det ikke havde noget på sig.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-08-03 23:12

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 02-08-03 18:01

> [...]
> stod der sagde kort og kynisk at det ALDRIG har kostet ekstra at sende
> lange sms'er via Telia Express og at de godtnok havde hørt rygtet men at

Personligt tror jeg så mere på mine venner end på Telia - men det er så mit valg,
hvem i tror på er op til jer...

--
Michael
http://mobinews.dk